۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۵۹۲۰۶۴
پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: پس از انقلاب در ابعاد مختلف فرهنگ و هنر توفیقاتی بسیار گسترده داشتیم و روز به روز این توفیقات در عرصه سینما، هنر‌های تجسمی و در عرصه تئاتر در حال گسترش است.
کد خبر: ۳۶۵۰۶

توجه به حوزه اقتصاد هنر در سال جاری/ توفیقات در عرصه سینما، هنرهای تجسمی و تئاتر در حال گسترش است/ در این حوزه تمامی هنرمندان مورد حمایت قرار می‌گیرند

تمامی هنرمندان مورد حمایت قرار می‌گیرند/راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کار‌های فرهنگ و هنر از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

سیدمجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی مطرح کرد: یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی توجه به فرهنگ و هنر است و این موضوع در همه مسیرهای سیاستگذاری جمهوری اسلامی به عنوان یک اصل است. در فرمایشات حضرت امام راحل چه در دوران انقلاب و پس از آن این موضوع مورد توجه بوده و خواسته ایشان این بوده که به ارزش‌های اصیل فرهنگ و هنر ایرانی توجه شود که بعد از پیروزی هم این موضوع باعث شد که فرهنگ و هنر گسترش پیدا کند به همین دلیل پس از انقلاب در ابعاد مختلف فرهنگ و هنر توفیقاتی بسیار گسترده داشتیم و روز به روز این توفیقات در عرصه سینما، هنرهای تجسمی و در عرصه تئاتر در حال گسترش است البته ناگفته نماند که هنرمندان برجسته‌ای هم پس از انقلاب رشد کردند و توانستند آثار فاخری ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: سوژه‌های انتخابی «خطوط» منطبق بر واقعیت‌های مهم جامعه است/رسانه‌ها صدای ملت هستند و باید تقویت شوند!

توجه به حوزه اقتصاد هنر در سال جاری

 سال 1403 با توجه به موضوع شعار سال  رویکرد ما توجه به حوزه اقتصاد هنر است که حتما در این حوزه تمامی هنرمندان مورد حمایت قرار می‌گیرند مخصوصا هنرمندانی  باعث ترویج بیشتر فرهنگ و هنر شوند.

پوراحمدی گفت: صندوق اعتباری هنر که یکی از محصولات بود از همان ابتدای فعالیت خود توجه‌اش به هنرمندان در ابعاد مختلف بود. یکی از اولویت‌های مهم دولت مردمی و وزیر محترم فرهنگ توجه پایه‌ای به نیازها، فعالیت و معیشت هنرمندان است که این موضوع باعث شد رشد بزرگی داشته باشیم به گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۶۰ هزار نفر از هنرمندان تحت پوشش حمایت‌های بیمه تامین اجتماعی صندوق هستند و قریب به ۴۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان هستند و حمایت‌های گوناگونی که بالغ بر ۳۶ نوع خدمت و حمایت است که در این دولت رشد گسترده‌ای پیدا کرده، در ابتدای دولت این حمایت‌ها حدود ۱۲ خدمت بود اما در حال حاضر ۳۶ خدمت حمایتی به هنرمندان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: آخرین برنامه متوقف‌شده وزارتخانه احیا شد/با حضور فعال و پرشوری روبه‌رو بودیم+ویدیو

مشاور وزیر فرهنگ به برنامه‌های سال جاری صندوق اشاره و مطرح کرد: در سال جاری با توجه به تاکیدات و توجه موضوع شعار سال و اینکه تمامی گروه‌های فرهنگ و هنر بیشتر در عرصه نقش‌آفرینی کنند، رویکرد ما به سمت توجه به حوزه اقتصاد هنر است که ما این مسئله را دنبال می کنیم. حتما در این حوزه تمامی هنرمندان مورد حمایت قرار می‌گیرند مخصوصا هنرمندانی که بتوانند باعث ترویج بیشتر فرهنگ و هنر شوند.

موضوع مسکن هنرمندان به کجا رسید؟

توجه به حوزه اقتصاد هنر در سال جاری/ توفیقات در عرصه سینما، هنرهای تجسمی و تئاتر در حال گسترش است/ در این حوزه تمامی هنرمندان مورد حمایت قرار می‌گیرند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان به موضوع مسکن هنرمندان اشاره و گفت: موضوعات مسکن هنرمندان از سال گذشته اطلاع‌رسانی شده و طبق روال در حال انجام است، اما یکی از کارهایی که شروع می‌کنیم بحث ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کارهای فرهنگ و هنر است که اوایل اردیبهشت ماه راه‌اندازی می‌شود. با ایجاد فضاهای اشتراکی به گروه‌های فعالی که در حوزه اقتصاد خلاق فعالیت می‌کنند و ایده‌های تجاری ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر دارند، توجه می‌کنیم و مورد حمایت قرار می‌دهیم یعنی یکی از جهت‌گیری‌هایمان حوزه اشتغال در فرهنگ و هنر است همچنین تلاشمان این است جمعی از فعالان حوزه هنر در پروژه قاب هنر مشغول شوند و بتوانند تولید آثار داشته باشند و همچنین بتوانیم هنرمندانی که در حوزه‌های مختلف کسب مهارت کرده‌اند را به مسیری ببریم که بتوانند درآمدزایی کنند یعنی اولویت ما در سال جاری توجه به حوزه اشتغال در فرهنگ و هنر است.

برچسب ها: هنرمندان صندوق اعتباری هنر پوراحمدی هنر مسکن بیمه تامین اجتماعی بیمه درمان
ارسال نظر
آخرین اخبار