۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۲۵۲۸۳۰
پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: در دولت سیزدهم توجه بسیار ویژه‌ای به صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شد و همین روند باعث شد که در کلیه بخش‌ها و موضوعات با رشدهای فراوان مواجه شویم.
کد خبر: ۳۶۶۵۲

اقدامات صندوق اعتباری هنر در دولت شهید خدمت/ پوشش بیمه تکمیلی جدید برای بیش از ۲۵ هزار نفر!

خواسته‌‌ی همیشگی اهالی فرهنگ و هنر همچنان روی زمین!/ دولت آینده این موضوع را به نتیجه برساند

سیدمجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح وضعیت هنرمندان در دولت سیزدهم پرداخت و مطرح کرد: یکی از اقدامات بسیار تأثیرگذار دولت مردمی در حوزه توجه به امورات فرهنگ و هنر با رویکرد عدالت فرهنگی بود که یکی از اولویت‌ها و برنامه‌ها و تاکیدات ویژه رییس جمهور شهید موضوع معیشت هنرمندان و توجه به حمایت‌های پایه‌ای و بیمه‌ای هنرمندان بود به همین دلیل در دولت سیزدهم توجه بسیار ویژه‌ای به صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شد و همین روند باعث شد که در کلیه بخش‌ها و موضوعات با رشدهای فراوان مواجه شویم که این روند در موضوعات مختلف باعث توسعه حمایت‌ها و فعالیت‌های حمایتی شد.

در بخش پرداخت تسهیلات بدون بهره شاهد افزایش حدود ۷ برابری تسهیلات قرض‌الحسنه نسبت به دوره مشابه قبل بودیم، در حوزه بیمه‌ای هم با افزایش حدود ۲۰ هزار نفر از افرادی که دارند از بیمه استفاده می‌کنند روبه‌رو هستیم که یکی از خدمات مهم دولت است. پوشش بیمه تکمیلی جدید برای بیش از ۲۵ هزار نفر ایجاد شده است.

اقدامات صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم

پوراحمدی ادامه داد: در حال حاضر صندوق اعتباری هنر در سه حوزه مهم خدمت می‌کند یکی بحث انواع حمایت‌ها، یکی دیگر خدمات که به وسیله هنر کارت دارد اداره می‌شود که در دولت مردمی شکل ویژه‌ای به خود گرفت و موضوع بعدی بحث توانمندسازی جهت بهبود کسب و کارهای اهالی فرهنگ و هنر است که در دولت مردمی به صورت تحولی و ویژه به آن پرداخته شد در واقع با توجه به رویکرد و نگرش دولت مردمی ما شاهد رشد و توسعه انواع حمایت‌ها در این بخش‌ها بودیم.

وی افزود: در بخش‌های حمایتی رشدهای بسیار فراوانی داشتیم از جمله در بخش پرداخت تسهیلات بدون بهره شاهد افزایش حدود ۷ برابری تسهیلات قرض‌الحسنه نسبت به دوره مشابه قبل بودیم، در حوزه بیمه‌ای هم با افزایش حدود ۲۰ هزار نفر از افرادی که دارند از بیمه استفاده می‌کنند روبه‌رو هستیم که یکی از خدمات مهم دولت است. پوشش بیمه تکمیلی جدید برای بیش از ۲۵ هزار نفر ایجاد شده است. بیش از ۳۰ هزار نفر به عضویت صندوق اضافه شدند که از خدمات دارند استفاده می‌کنند. در شروع دولت ۱۲ طرح حمایتی داشتیم اما هم‌اکنون بیش از ۳۶ طرح حمایتی وجود دارد.

مشاور وزیر فرهنگ گفت: هنرمندانی که تقاضای بیمه داشتند در یک فاصله ۴ ماهه تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند که زمان آن هم اکنون به کمتر از یک ماه رسیده است. در حوزه بیمه درمان که در گذشته نارضایتی‌های زیادی از نوع خدمات بیمه‌گر بود، با اصلاحاتی که انجام دادیم این نارضایتی‌ها به حداکثر ممکن رسید خصوصا با دستور رییس جمهور شهید و وزیر محترم ارشاد مبلغ ۳۵۰میلیارد تومان توانستیم به عنوان معیشت در ایام کرونا دریافت و بین اهالی فرهنگ و هنر توضیع کنیم که این روند را توانستیم در ۳ مرحله انجام دهیم. یک موضوع دیگر که در بحث جوان‌سازی جمعیت انجام دادیم این بود که هر هنرمند که صاحب فرزند می‌شد یک بلاعوض ۵ میلیونی و یک وام ۳۰ میلیونی بدون بهره واریز می‌کردیم که بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر از این طرح استفاده کردند.

موضوع ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی که یکی از خواسته‌های همیشگی اهالی فرهنگ و هنر مخصوصا حوزه سینما است که اگر این محقق شود و مبلغ واریزی به حساب تامین اجتماعی در اختیار صندوق هنر قرار گیرد می‌تواند باعث گسترش حمایت‌های بیشتر از اهالی فرهنگ و هنر شود.

4 مسئله‌ای که دولت چهاردهم باید به نتیجه برساند!

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خطاب به دولت آینده گفت: دولت آینده به جز اینکه ادامه این فعالیت‌ها را انجام دهد مهم است که بحث بیمه بیکاری هنرمندان را که بسیار هم تلاش شده و در مجلس هم دنبال شده، به نتیجه برساند تا این بیمه که یک تقاضای مهم است شکل گیرد. یک موضوع دیگر بحث حمایت از بیماری‌های خاص هنرمندان است متاسفانه تعداد زیادی از هنرمندان هستند که درگیر این بیماری‌ها هستند که باید تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص بیمه سلامت قرار گیرند که در زمینه هم تلاش بسیاری شد. موضوع بعدی بحث اقتصاد هنر است یعنی توجه به کسب و کار و رونق کسب و کار هنرمندان و موضوع ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی که یکی از خواسته‌های همیشگی اهالی فرهنگ و هنر مخصوصا حوزه سینما است که اگر این محقق شود و مبلغ واریزی به حساب تامین اجتماعی در اختیار صندوق هنر قرار گیرد می‌تواند باعث گسترش حمایت‌های بیشتر از اهالی فرهنگ و هنر شود.

برچسب ها: پوراحمدی صندوق اعتباری هنر صندوق اعتباری هنرمندان فرهنگ و هنر دولت سیزدهم بیمه تکمیلی
ارسال نظر
آخرین اخبار