۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
تعداد بازدید: ۱۶۳۰۷۲۴
پزشکیان، وزیر بهداشت و درمان دولت اصلاحات در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
کد خبر: ۳۶۶۰۰

وزیر خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت نام کرد+ بیوگرافی و سوابق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سومین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه) ۱۲ خرداد ماه در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد. طی این روز مسعود پزشکیان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و مراحل ثبت نام را انجام داد.

«مسعود پزشکیان» داوطلب نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای ایجاد مشارکت پرشور وارد این صحنه از رقابت‌ها شدم.

وی گفت: مشکل این است که آنچه سیاست‌های کلی رهبری است را کنار می‌گذاریم و فقط حرف‌های خودمان را مطرح می‌کنیم.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری افزود: به دنبال اجرایی کردن اهداف سیاست‌های کلی رهبری هستیم.

پزشکیان افزود: آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف‌های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف می‌گذاریم و از خودمان حرف‌های دیگری می‌زنیم.

وی گفت: باید برای اهداف سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم. قرار بوده ایران جایگاه اول منطقه را در عرصه اقتصادی، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلاب داشته باشد.

وی اضافه کرد: سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده،  عدم فقر و تبعیض جزو بندهای سیاست‌های ابلاغی رهبری بوده است. ما باید در منطقه جایگاه برتری می‌داشتیم و باید کاری می‌کردیم مردم از سلامت کامل برخوردار بوده و آموزش از عدالت برخوردار می‌بود.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: تنظیم رابطه دولت و مردم و همچنین افزایش سهم مردم در امور کشور و ایجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعیض در مناطق مختلف از جمله این موارد ابلاغی است. آیا مناطق مختلف کشور دسترسی عادلانه به منابع دارند؟

پزشکیان عنوان کرد: قانون برنامه باید اجرا می‌شد و باید ارتباط منطقی با دنیا می‌داشتیم. چرا این عملی نشده؟ چون یک عامل بیرونی و یک عامل درونی داریم.

وی اضافه کرد: باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی‌هایشان باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح. ما باید به دنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاست‌های کلی باید عمل کنیم.

داوطلب نامزدی ریاست جمهوری تصریح کرد: فرد مسئول باید این کار را انجام دهد و اگر نکند، باید پاسخگو باشد. ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین گروه‌ها، دسته‌ها و احزاب ایجاد کنیم. تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه‌ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را به دست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخگو هم نباشد.

پزشکیان بیان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل کشور حل شود باید به افراد توانمند متکی شده و با وحدت و انسجام در جهت سیاست‌های کلی حرکت کنیم.

مسعود پزشکیان سیاستمدار و پزشک ایرانی است که به عنوان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند، وی همچنین در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی هم حضور داشته است.

پزشکیان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نایب رئیس اول مجلس بوده است و در دولت هشتم سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت.

در ادامه به بررسی سوابق و فعالیت‌های اجرایی مسعود پزشکیان می‌پردازیم:

وزیر خاتمی با سابقه نائب رئیسی مجلس در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت نام کرد+ بیوگرافی و سوابق

زندگی‌نامه

پزشکیان تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد آذربایجان غربی طی کرد و سپس به مرکز استان رفته و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته طبیعی (علوم تجربی) اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.

وی دورۀ پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رساند و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدۀ پزشکی نمود. در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و بلافاصله در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد که بعدها رئیس این بیمارستان شد.

سوابق و فعالیت‌های سیاسی

او در فاصله سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می‌کرد؛ سپس به تهران منتقل شده و به مدت ۶ ماه سمت معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت و در کابینه دوم سید محمد خاتمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رأی اعتماد گرفت.

انتخابات

پزشکیان در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام‌نویسی کرد، اما از کاندیداتوری انصراف داد.

مسعود پزشکیان در انتخابات مجلس دهم با کسب ۲۶۱٬۳۹۴ رأی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، راهی مجلس شد

او در انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس دهم به عنوان نامزد فراکسیون امید برای نایب رییسی ثبت‌نام کرد و توانست با کسب ۱۵۸ رای نایب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود.

برچسب ها: وزیر دولت خاتمی مسعود پزشکیان سوابق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نائب رئیسی مجلس آذربایجان
ارسال نظر
آخرین اخبار