۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۲۱۵۴۶۶
تیزمغز، مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعا دیگران باید در عملیات ساخت مسکن کمک کنند چرا که این عملیات اشتغالزاست و باعث فرصت‌های شغلی در کشور خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۶۴۲

ساخت 2 میلیون و 750هزار واحد در دولت سیزدهم/ باقی ماندن دیگر واحدها به دلیل عدم همکاری 3 ارگان با وزارتخانه بود!

لزوم کاهش بهره وام مسکن/ بانک‌ها کوتاه بیایند و دولت هم کمک کند تا وام را با بهره کمتری در اختیار مردم بگذاریم

حسن تیزمغز، مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعت حوزه مسکن در دولت سیزدهم اشاره و مطرح کرد: پر رمق‌ترین واحد‌های مسکونی در زمان تصدی رئیس جمهور شهید جناب آقای رئیسی صورت گرفت که توافق شده بود ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود که از این تعداد نزدیک به ۲ میلیون و ۷۵۰هزار واحد ساخته شد که نزدیک یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی با شرکت‌های خارجی توافق شد که در ازای نفت و تهاتر با نفت انجام دهند.

عمده مشکلاتی که وجود دارد عدم همکاری دیگر ارگان‌ها با وزارت راه و ترابری در پروژه نهضت ملی مسکن از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، شهرداری و دیگر ارگان‌ها است به همین دلیل پروژه نهضت ملی مسکن نتوانست به ۴ میلیون واحد برسد اما با این همه اقدامات خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: شایسته نیست فعال بخش خصوصی شش ماه تا یک سال در پروسه اخذ یک مجوز گرفتار شود! /نوسانات و شوک‌های مسکن نسبت به سایر بازار‌ها بیشتر است

اقدامات انجام شده در حوزه مسکن

تیزمغز ادامه داد: کارهای داخلی تمامی انجام شده، کارهایی هم بنا بود خارجی‌ها در ارتباط با نفت انجام دهند، اما متاسفانه شرکت نفت نتوانست به تعهدات تهاتری خود عمل کند و یکی دو محموله بیشتر به وزارت راه و شهرسازی نداد. در ارتباط با ساخت و ساز خارجی‌ها، خارجی‌ها تمایل کردند که بتوانند با سرمایه‌گذاری در ارتباط با ساخت واحد مسکونی به ما کمک کنند ناگفته نماند که خارجی‌ها مانع کار داخل نبوده و نیستند، عمده مشکلاتی که وجود دارد عدم همکاری دیگر ارگان‌ها با وزارت راه و ترابری در پروژه نهضت ملی مسکن از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، شهرداری و دیگر ارگان‌ها است به همین دلیل این پروژه نتوانست به ۴ میلیون واحد برسد اما با این همه اقدامات خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: جای کیفیت در خیلی از ساخت و ساز‌های ایران خالی است!/معماری خوب حال فرد را دگرگون می‌کند

وی افزود: با وجود اینکه بهره بانکی ۱۸ درصد شد اما هنوز اعتراض داریم و مایلیم که این بهره بیشتر کاهش پیدا کند. کاندیدهای ریاست جمهوری هم در خصوص کاهش بهره وام مسکن صحبت کردند، بانک‌ها هم باید کوتاه بیایند و دولت هم باید کمک کند تا وام را با بهره کمتری در اختیار مردم بگذاریم. بر اساس شهرهای جدیدی که طراحی شده، ۲۷ شهرک را در سواحل جنوبی کشور پیش‌بینی کرده‌ایم که ایجاد کنیم و این شرکت‌های داخلی و خارجی بتوانند شهرک‌های ساحلی جنوب خلیج فارس و دریای عمان تا خرمشهر را بسازند، طراحی‌های اولیه صورت گرفته، برای هر شهرکی پیش‌بینی کرده‌ایم که یک یا دو استاد بیایند و کمک کنند و زمینه‌ساز ساخت این شهرک‌ها در جنوب شوند، بزرگ‌ترین این شهرک‌ها، شهرک خلیج فارس است که تقریبا مساحت آن از شهر بندرعباس بیشتر است، جاهای دیگر هم کارهایی در حال انجام است تا ان‌شاالله بتوانیم در آینده نزدیک به تعهدات در این زمینه عمل کنیم. در داخل کشور هم ۵۲ نقطه پیش‌بینی کردیم تا ان شاالله بتوانیم شهرک‌های موجود را توسعه و تعداد زمین‌های ساخته شده را افزایش دهیم.

ساخت 2 میلیون و 750هزار واحد در دولت سیزدهم/ باقی ماندن دیگر واحدها به دلیل عدم همکاری 3 ارگان با وزارتخانه بود!

قطعا دیگران باید در عملیات ساخت مسکن کمک کنند چرا که این عملیات اشتغالزاست و باعث فرصت‌های شغلی در کشور خواهد شد ناگفته نماند که ادامه این روند تعداد قابل توجهی کارخانه و نیروی کار لازم دارد پس باید دولت بعدی هم این روند را به یک جایی برساند و اقدامات اساسی‌تری انجام دهد.

اگر این اقدام انجام شود، فرصت شغلی بسیار است

مشاور وزیر راه و شهرسازی  خاطرنشان کرد: بنده فکر می‌کنم اگر عمر دولت سیزدهم زود تمام نمی‌شد و تا آخر ۴ سال ادامه می‌داد می‌توانست به تعهدات خود کامل عمل کند. قطعا دیگران باید در عملیات ساخت مسکن کمک کنند چرا که این عملیات اشتغالزاست و باعث فرصت‌های شغلی در کشور خواهد شد ناگفته نماند که ادامه این روند تعداد قابل توجهی کارخانه و نیروی کار لازم دارد پس باید دولت بعدی هم این روند را به یک جایی برساند و اقدامات اساسی‌تری انجام دهد تا مردم احساس کنند فرصت شغلی بسیار است.

برچسب ها: تیز مغز حسن تیزمغز وزیر راه و شهرسازی ساخت مسکن دولت سیزدهم وام مسکن بانک ها
ارسال نظر
آخرین اخبار