۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۹۷۳۸۳۲
محمدی، رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران گفت: دولت چهاردهم لایحه عفاف و حجاب را از یک لایحه امنیتی، سلبی و انتظامی خارج کند و به سمت یک لایحه و قانون ایجابی و فرهنگی پیش ببرد.
کد خبر: ۳۶۶۷۴

اقداماتی که دولت چهاردهم باید در خصوص لایحه عفاف و حجاب انجام دهد/جلوگیری از برخورد‌های افراطی در جبهه دولت!

حاکمیت به حضور آقای پزشکیان به عنوان یک فرصت نگاه کند/مجلس کمک کند لوایحی که باعث فاصله بین حاکمیت و شهروندان شده به سمتی رود که موجب نارضایتی نشود!

کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به سیاست‌هایی که دکتر پزشکیان در زمینه عفاف و حجاب باید پیش بگیرد اشاره و مطرح کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه تنها گزینه‌ای که می‌تواند به وعده‌های دکتر پزشکیان در رابطه با بحث عفاف و حجاب منجر شود و جامعه را دچار تنش جدیدی نکند، این است که دولت چهاردهم لایحه عفاف و حجاب را از یک لایحه امنیتی، سلبی و انتظامی خارج کند و به سمت یک لایحه و قانون ایجابی و فرهنگی پیش ببرد.

بهتر است آقای پزشکیان در رابطه با موضوع حجاب با اقدامی مدبرانه و مبتنی بر حوزه کارشناسی وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه را بدون در نظر گرفتن تفکر و جناح سیاسی افراد فراخوان دهد و کار را به بدنه کارشناسی واگذار کند تا بتوانند یک قانون یا رویکردی استخراج کنند که مورد پذیرش آحاد جامعه قرار گیرد.

موانع رئیس جمهور منتخب در کشور

محمدی به موانع دکتر پزشکیان اشاره کرد و گفت: دکتر پزشکیان چند مانع بزرگ دارد یکی افرادی هستند که در راس قدرت و طرفدار لایحه حجاب هستند پس طبیعتا کار بسیار سختی است، دوم افرادی که در قالب گروه‌های منتسب به جبهه انقلاب در سراسر کشور حضور دارند طبیعتا این افراد هم حتما مانع برای آقای دکتر پزشکیان ایجاد می‌کنند و بخش دیگر هم مطالبه بخشی از جامعه است که انتظار دارند آقای پزشکیان به وعده‌های خود عمل کند، کسانی که به ایشان رای دادند نسبت به دیدگاه‌های ایشان متقاعد شدند و به دلیل وعده‌های ایشان به خصوص در مباحث اجتماعی و موضوع زنان و دختران به ایشان رای دادند و هم اکنون مطالبه گر هستند. در کنار این موضوع بخشی از جامعه هم رای نداده است و باید آقای پزشکیان این بخش را هم ببیند.

وی افزود: بین این افراد اگر آقای پزشکیان تدبیر داشته باشند و مبحث حجاب و عفاف را به سمت رویکردهای فرهنگی پیش ببرد اتفاقات خوبی رخ خواهد داد اما اقدامات ضربتی و افراطی طبیعتا می‌تواند واکنش افراطیون جبهه مقابل را که هم اکنون در بسیاری از مناصب تصمیم‌گیری حضور دارند، برانگیخته کند و موانع و تنش‌هایی را ایجاد کند و بخش زیادی از انرژی آقای پزشکیان را برای کشورداری سلب کند بنابراین بهتر است آقای پزشکیان در رابطه با موضوع حجاب با اقدامی مدبرانه و مبتنی بر حوزه کارشناسی وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه را بدون در نظر گرفتن تفکر و جناح سیاسی افراد فراخوان دهد و کار را به بدنه کارشناسی واگذار کند تا بتوانند یک قانون یا رویکردی استخراج کنند که مورد پذیرش آحاد جامعه قرار گیرد تا هم برخوردهای سلبی از بین رود و هم بخشی از جامعه که به صورت افراطی مدعی دستاوردهای دینی و اسلامی در جامعه هستند، قانع شوند که در زمینه حجاب باید اقدام فرهنگی صورت گیرد زیرا رفتارهای سلبی مورد پسند جامعه نیست.

ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در زمینه حجاب/ کارشناسان این حوزه را بدون در نظر گرفتن تفکر و جناح سیاسی افراد فراخوان دهند

جلوگیری از برخوردهای افراطی در جبهه دولت!

بهتر است حاکمیت به حضور آقای پزشکیان به عنوان یک فرصت نگاه کند و حتی مجلس این پیروزی را یک فرصت بداند و با تعامل و شخصیت معقولی که ایشان دارد کمک کنند تا لوایحی که باعث فاصله بین حاکمیت و شهروندان شده است، به سمتی رود که موجب نارضایتی نشود و اقدامات فرهنگی هم به صورت نهادینه شده در دستگاه‌های متولی پیش رود.

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران گفت: اگر آقای پزشکیان بخواهد ورود کند با برخوردهای افراطی جناح مقابل مواجه خواهد شد. شرایطی که آقای پزشکیان پیش رو دارد سخت است پس لازم است که یک همدلی و هم افزایی بین تمامی ارکان نظام ایجاد کند و در عین حال از برخوردهای افراطی در جبهه دولت جلوگیری کند. بنابراین تنها راهی که آقای پزشکیان در زمینه عفاف و حجاب دارد استفاده از بدنه کارشناسی بدون توجه به گرایش سیاسی افراد است، در کنار این آقای پزشکیان وعده فیلترینگ هم دارد که بهتر است این برنامه‌ریزی‌ها به موازات هم رخ دهد. 

محمدی خاطرنشان کرد: بهتر است حاکمیت به حضور آقای پزشکیان به عنوان یک فرصت نگاه کند و حتی مجلس این پیروزی را یک فرصت بداند و با تعامل و شخصیت معقولی که ایشان دارد کمک کنند تا لوایحی که باعث فاصله بین حاکمیت و شهروندان شده است، به سمتی رود که موجب نارضایتی نشود و اقدامات فرهنگی هم به صورت نهادینه شده در دستگاه‌های متولی پیش رود. این راهی است که آقای پزشکیان باید انجام دهد خارج از این موضوع قطعا با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

برچسب ها: کوروش محمدی حجاب و عفاف فرهنگی کارشناسان مسعود پزشکیان دولت چهاردهم دولت چالش‌های
ارسال نظر
آخرین اخبار