۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: ۱۰۹۶۱۳۶
سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: رژیم سعی می‌کند دامنه جنگ را توسعه دهد و با توسعه دامن جنگ در تلاش است جمهوری اسلامی ایران را مجددا به درگیری بکشاند.
کد خبر: ۳۶۷۱۲

رژیم در تلاش برای توسعه دامنه جنگ!/ چگونه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نتوانستند امنیت مهمان گرانقدر ما را تامین کنند؟

اسرائیل می‌خواهد دولت آقای پزشکیان را با چالش جدیدی مواجه کند!/رژیم صهیونیستی سعی می‌کند دامنه جنگ را توسعه دهد و جمهوری اسلامی ایران را به درگیری بکشاند 

صباح زنگنه، سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی و کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ضمن تسلیت به مردم ملت فلسطین و همچنین ملت ایران در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی مطرح کرد: اقدام رژیم صهیونسیتی خارج از تمام مبادلات منطقه به حساب می‌آید. این رژیم با ترور اسماعیل هنیه اعلام می‌کند که اهل گفتگو با فلسطینی‌ها نیست و تنها زبانی که می‌شناسد زبان زور، ترور، وحشت و کشتار است و این دلیل جدیدتری بر ادامه روند خشونت مقامات رژیم صهیونسیتی و تاکید مجددی بر تروریسم دولتی است که این رژیم انجام می‌دهد. بنابراین این اقدام از نظر مقررات جهانی بین‌المللی یک نوع فرار رو به جلو و گریز این رژیم از برقراری آتش‌بس به حساب می‌آید.

اقدام صهیونیست‌ها خلاف تمام قواعد درگیری

رژیم در تلاش برای توسعه دامنه جنگ!/ چگونه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نتوانستند امنیت مهمان گرانقدر ما را تامین کنند؟

رژیم سعی می‌کند دامنه جنگ را توسعه دهد و با توسعه دامن جنگ در تلاش است جمهوری اسلامی ایران را مجددا به درگیری بکشاند. اینکه این اقدام در تهران به وقوع پیوسته تلاشی بود برای آنکه دولت آقای پزشکیان را با یک چالش جدیدی مواجه کند و یک نوع اعلام نارضایتی از اینکه در ایران انتخابات برگزار شده، می‌باشد.

زنگنه ادامه داد: اقدام صهیونیست‌ها آن هم در شهر تهران خلاف تمام قواعد درگیری به حساب می‌آید، رژیم سعی می‌کند دامنه جنگ را توسعه دهد و با توسعه دامن جنگ در تلاش است جمهوری اسلامی ایران را مجددا به درگیری بکشاند. اینکه این اقدام در تهران به وقوع پیوسته تلاشی بود برای آنکه دولت آقای پزشکیان را با یک چالش جدیدی مواجه کند و یک نوع اعلام نارضایتی از اینکه در ایران انتخابات برگزار شده، می‌باشد. این اقدام یک نوع دشمن‌افزایی جمهوری اسلامی ایران با این رژیم را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا ایران حداقل یک روز را عزای عمومی اعلام کند و دوم اینکه با بررسی جزئیات این حادثه حتما به سازمان‌های بین‌المللی، سازمان ملل، سازمان همکاری‌های اسلامی و به سایر سازمان‌ها اعلام موضع کند و جنایتکار بودن رژیم صهیونسیتی را مورد بیان قرار دهد. با توجه به این که حادثه نسبت به یک مقام ارشد فلسطین رخ داده فلسطینی‌ها در درجه اول خود پاسخگو خواهند بود و جمهوری اسلامی هم به عنوان یک کشور میزبان باید واکنشی نشان دهد. در کل مقامات مسئول بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.

لزوم بازنگری در هماهنگی میان سازمان‌های متعدد

سفیر اسبق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی به عنوان نکته آخر خود مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران در اعضای محور مقاومت راه و روش خود را مورد ارزیابی قرار خواهد داد و پاسخ می‌دهد، اما اینکه چگونه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما نتوانستند امنیت یک فرد و مهمان گرانقدر را تامین کنند جای سوال است. باید هماهنگی میان سازمان‌های متعدد مورد بازنگری قرار گیرد.

برچسب ها: صباح زنگنه اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی نیروهای امنیتی ایران مسعود پزشکیان اسرائیل جنگ
ارسال نظر
آخرین اخبار