۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید: ۶۰۳۱۹۹
محمدی، رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران گفت: برای اینکه بتوانیم بهزیستی را به معنای واقعی کلمه یعنی به‌زیستن با پاسخگوی بالا و کارآمدی در کشور تعریف کنیم باید به سوی برنامه و انسان‌هایی که قدرت تحول و شجاعت ریسک در تحولات و تغییرات دارند، رویم.  
کد خبر: ۳۶۷۶۰

مجلس محترم نشان دهد که با برنامه‌های تحول‌گرا در حوزه خدمات اجتماعی همراه هستند/لزوم صرف‌نظر از هرگونه نگاه سیاسی!

خدمات حداقلی و رفع تکلیف‌کننده در مسائل اجتماعی/ نزدیک به فجایع بزرگ اجتماعی هستیم!

 

کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: هم‌اکنون با یک معضل اساسی و بسیار جدی در حوزه خدمات اجتماعی کشور روبه‌رو هستیم که می‌توانیم این معضل را ناکارآمدی بنامیم، این روند به سیاست‌گذاری‌های اشتباه از گذشته تا کنون و نبود برنامه متمرکز بر رسالت دستگاه‌ها یا متولیان حوزه خدمات اجتماعی برمی‌گردد. امروزه در کشور هیچ نهاد یا دستگاهی را به نوعی پاسخگوی مسائل اجتماعی کشور نداریم که این موضوع به دلیل ناکارامدی آن متولی اصلی است، امروزه واقعا نیاز به تحول در این زمینه داریم.

متاسفانه در نظام خدمات اجتماعی کشور به شدت از همه دنیا حتی از کشورهای در حال توسعه هم عقب هستیم.

خدمات حداقلی و رفع تکلیف‌کننده!

محمدی ادامه داد: متاسفانه در نظام خدمات اجتماعی کشور به شدت از همه دنیا حتی از کشورهای در حال توسعه هم عقب هستیم به طوری که گروه‌های هدف در زمینه مسائل اجتماعی خدمات درستی را دریافت نمی‌کنند، خدمات حداقلی و رفع تکلیف‌کننده است بنابراین نیاز به یک برنامه‌ریزی بسیار جدی و تحول‌گرا داریم و برای اینکه بتوانیم بهزیستی را به معنای واقعی کلمه یعنی به‌زیستن با پاسخگوی بالا و کارآمدی در کشور تعریف کنیم باید به سوی برنامه و انسان‌هایی که قدرت تحول و شجاعت ریسک در تحولات و تغییرات دارند، رویم. 

وی به وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و بیان کرد: آقای میدری از این جهت دارای برنامه هستند، با تجربه و شناختی که از ایشان دارم، برای سمت بسیار مناسب هستند. تقاضای بنده از نمایندگان مجلس این است که صرف نظر از نگاه‌های سیاسی و صرف نظر از هرگونه تفکرات خارج از برنامه آقای میدری را با رای خود حمایت و به ایشان اعتماد کنند و از این وزیر در آینده هم حمایت شود تا بتواند تغییرات را در نظام خدمات اجتماعی ایجاد کند در غیر این صورت نزدیک فجایع بزرگ اجتماعی هستیم و فروپاشی نظام اجتماعی به راحتی رخ خواهد داد، اگر جلوگیری نکنیم.

خدمات حداقلی و رفع تکلیف‌کننده در مسائل اجتماعی/ نزدیک به فجایع بزرگ اجتماعی هستیم!

امیدوار هستم که مجلس محترم نشان دهد که با برنامه‌های تحول‌گرا در حوزه خدمات اجتماعی همراه هستند و با آن شرایطی که در کشور است توافقی ندارند. امروز یک فرصتی است که مجلس با انتخاب میدری برای مشکلات و معضلات اجتماعی کشور چاره‌جویی کند.

رفع مشکلات اجتماعی با انتخاب درست نمایندگان مجلس 

رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران در پایان خطاب به نمانیدگان مجلس گفت: بنده براساس هیچ تفکر سیاسی آقای میدری را تایید نمی‌کنم بلکه براساس حوزه تخصصی خود و به دلیل آنکه از نزدیک شاهد وقایع اجتماعی کشور بودم و از شرایط فاجعه‌بار کشور مطلع هستم، آقای میدری را مناسب می‌دانم. امیدوار هستم که مجلس محترم نشان دهد که با برنامه‌های تحول‌گرا در حوزه خدمات اجتماعی همراه هستند و با آن شرایطی که در کشور است توافقی ندارند. امروز یک فرصتی است که مجلس با انتخاب میدری برای مشکلات و معضلات اجتماعی کشور چاره‌جویی کند.

برچسب ها: کوروش محمدی مسائل اجتماعی نمایندگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس خدمات اجتماعی برنامه‌های
ارسال نظر
آخرین اخبار