۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
تعداد بازدید: ۴۳۷۶۴۷
میرتاج‌الدینی، نماینده سابق مجلس گفت: مجلس تا به حال یک راهگشا برای حل مسائل کشور بوده است و به قول امام راحل در راس امور قرار دارد.
کد خبر: ۳۶۵۸۷

مجلس یک راهگشا برای حل مسائل کشور/ نمایندگان مجلس دوازدهم نسبت به تمامی مصوبات نگاه راهبردی داشته باشند

 نمایندگان باید بدانند آثار یک موضوع برای کل کشور چه خواهد بود

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت افتتاحیه مجلس دوازدهم اظهار کرد: مجلس فضائل امت است، باید شاکله کل کشور در مجلس جمع شود. نگاه قانون اساسی این است که تمامی انتظارات ملت و ظرفیت‌ها در مجلس جمع شود، باید ریلی مجلس برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل کشور می‌گذارد در جهت حل مشکلات کل کشور باشد. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در کشور ما نهادینه شده است.

اولین دوره مجلس در هفتم خردادماه افتتاح شد، در این دوازده دوره یک روز عقب و جلو نشده است این حاصل اهمیت این موضوع است حتی در دوران جنگ هم مجلس تعطیل نشده است. این دوره هم که با شهادت رئیس جمهور و یارانشان روبه‌رو بودیم با هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری خلائی ایجاد نشد.

دولت و مجلس گام‌های مهم‌تری بردارند

بیشتر بخوانید: مجلس یازدهم یک‌سال ریل‌گذاری‌ها و تفکرات غلط دولت روحانی را اصلاح کرد/از تمامی قانون‌هایی که گذاشتیم، دفاع می‌کنم/سخنگوی دولت بیاید و پاسخگو باشد!+ ویدیو

میرتاج‌الدینی ادامه داد: اولین دوره مجلس در هفتم خردادماه افتتاح شد، در این دوازده دوره یک روز عقب و جلو نشده است این حاصل اهمیت این موضوع است حتی در دوران جنگ هم مجلس تعطیل نشده است. این دوره هم که با شهادت رئیس جمهور و یارانشان روبه‌رو بودیم با هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری خلائی ایجاد نشد. نمایندگان مجلس مشکلات حوزه انتخابیه خود را می‌بینند و مشکلات را می‌شوند و چکیده آن‌ها هر روز در مجلس مطرح می شود تا به یک نظر جمعی می‌رسند. بر این اساس هم طی مجلس قبلی در حوزه مسکن، آب و مقابله با تنش‌های آبی، برق، جاده، ریل و معیشت مردم تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد البته ناگفته نماند که دولت و مجلس باید گام‌های مهم‌تری بردارند.

اقدامی که باید نمایندگان مجلس دوازدهم انجام دهند

مجلس یک راهگشا برای حل مسائل کشور/ نمایندگان مجلس دوازدهم نسبت به تمامی مصوبات نگاه راهبردی داشته باشند

نمایندگان موضوعاتی را تصویب نکنند که دولت از عهده آن برنمی‌آید، ملاحظات ظرفیت‌های بودجه‌ها را هم در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: احتمال تبانی بیشتر همسویی مجلس و دولت|نظارت بر حسن رفتار نمایندگان خودش یک تیم نظارتی می خواهد +ویدیو

نماینده سابق مجلس خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم گفت: مجلس تا به حال  یک راهگشا برای حل مسائل کشور بوده است و به قول امام راحل در راس امور قرار دارد. درخواست بنده از نمایندگان مجلس دوره دوازدهم این است که نگاه راهبردی و استراتژیک به مسائل کشور داشته باشند و به این نکته مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: "نمایندگان موضوعاتی را تصویب نکنند که دولت از عهده آن برنمی‌آید، ملاحظات ظرفیت‌های بودجه‌ها را هم در نظر بگیرند" توجه کنند. این موضوع در صورتی حاصل خواهد شد که نمایندگان اول نسبت به تمامی مصوبات نگاه راهبردی داشته باشند یعنی کلان‌نگر باشند و بدانند که آثار یک موضوع برای کل کشور چه خواهد بود.

برچسب ها: مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس دوازدهم محمدرضا میرتاج الدینی دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار