۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
تعداد بازدید: ۵۳۲۵۵۱
شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: باتوجه به اینکه حدود ۷۰درصد از زائرین با خودروهای شخصی خود بازمی‌گردند از نظر تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی با مشکلی روبه‌رو نخواهیم شد.
کد خبر: ۳۶۷۶۸

آخرین وضعیت زائرین اربعین/ چه تعداد امسال به کربلا رفتند؟

زمان موج بازگشت زائران اربعین به کشور/ توصیه به افرادی که خودروی شخصی دارند!

سردار محمد شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به تشریح وضعیت کنونی جاده‌ها و مسیرها با توجه به موج بازگشت زائرین اربعین پرداخت و مطرح کرد: تا کنون ۳میلیون و ۶۰۰هزار نفر از جمعیت زائران به عتبات عالیات رفتند که از این تعداد ۲میلیون و ۵۶۰ نفر برگشته‌اند و یک میلیون دیگر باقی مانده است که ۵۰درصد این افراد از مرز مهران باز خواهند گشت.

به لحاظ گشایش‌های بسیار خوبی که توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی ایجاد شد، نسبت به سال گذشته وضعیت راه‌ها بسیار خوب بود، مخصوصا جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی، با اینکه نزدیک به ۵۰میلیون تردد خودرویی در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی داشتیم اما شاهد ترافیک بسیار روان و حوادث بسیار کاهشی نسبت به سال گذشته بودیم.

شرفی ادامه داد: خداروشکر اتوبوس‌های شهری به صورت قطار وار در مرزها منتظر ورود زائران هستند، حدود ۷۰۰ اتوبوس ذخیره است و هر شخصی هر استانی را درخواست کند اتوبوس‌ها آماده حرکت هستند. همچنین اتوبوس‌های برگشتی از عمق کشور هم به تدریج به این دسته از اتوبوس‌ها اضافه خواهند شد. در کل باتوجه به اینکه حدود ۷۰درصد از زائرین با خودروهای شخصی خود بازمی‌گردند از نظر تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی با مشکلی روبه‌رو نخواهیم شد. پیش‌بینی بر این است که ان‌شاالله از امشب تا فردا صبح شاهد موج ورود زیادی از زائرین به کشور خواهیم بود.

وضعیت پارکینگ‌ها در مرزها

وی به وضعیت پارکینگ‌ها اشاره کرد و گفت: پارکینگ بزرگ اربعین و محیط‌های عمومی در مهران بالای ۷۰درصد خالی شده‌اند و منتظر هستیم تا ان‌شاءالله بقیه زائرین بازگردند. به لحاظ گشایش‌های بسیار خوبی که توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی ایجاد شد، نسبت به سال گذشته وضعیت راه‌ها بسیار خوب بود، مخصوصا جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی، با اینکه نزدیک به ۵۰میلیون تردد خودرویی در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی داشتیم اما شاهد ترافیک بسیار روان و حوادث بسیار کاهشی نسبت به سال گذشته بودیم.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در پاسخ به سوال خبرنگار خطوط در خصوص اینکه بیشترین تردد از کدام مرزها بوده است؟ بیان کرد: بیشترین تردد زائران از مرز مهران بود که عموما نزدیک به ۵۰درصد زائرین چه موقع رفت چه برگشت از مرز مهران عبور می‌کنند. البته طی امسال برخی مرزها همانند خسروی و شلمچه از درصد بالای عبور زائرین برخوردار بودند؛ در کل راه‌ها وضعیت بسیار ایده‌آلی داشته و دارند.

آخرین وضعیت زائرین اربعین/ چه تعداد امسال به کربلا رفتند؟

توصیه به زائرین!

شرفی در پایان به ارائه توصیه‌ای به مردم پرداخت و مطرح کرد: باتوجه به اینکه بیش از ۷۰درصد زائرین با ماشین شخصی خود آمده‌اند توصیه ما این است که به محض اینکه به وسیله نقلیه خود رسیدند سلامتی ایمنی ماشین خود را به طور کامل چک کنند سپس با استراحت مختصر رانندگی کنند. در مسیر توقفگاه‌هایی پیش‌بینی شده است حتما توقف و استراحت لازم داشته باشند، در کل عجله‌ای در کار نباشد به هرحال مسیر دارای ترافیک روانی است، سبقت‌های غیر مجاز گرفته نشود تا سفری خوش و بدون حادثه را پشت سر بگذارند.

برچسب ها: سردار محمد شرفی زائران زائران کربلا زائران اربعین زائران حسینی بازگشت کربلا فراجا اربعین
ارسال نظر
آخرین اخبار