۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
تعداد بازدید: ۳۹۶۴۱۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت‌های دولتی، بودجه قابل توجهی به خود اختصاص دادند که همه تلاش مجلس این است که در این حوزه شفاف سازی رخ دهد تا زمینه فساد را از بین ببریم.
کد خبر: ۴۰۸۵

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی خطوط در خصوص وضعیت مبارزه با فساد اقتصادی در کشور، اظهار کرد: عدم شفافیت و وجود تاریک‌خانه‌ها در بخش‌های مختلف کشور، زمینه بروز فساد را فراهم کرده است؛ بنابراین برای مبارزه با فساد ابتدا نیاز است که ریشه‌های فساد را از بین ببریم و وقتی امضا‌های طلایی، رانت‌ها و امتیاز‌های ویژه را حذف می‌کنیم یعنی به دنبال مبارزه جدی با مفاسد هستیم.

تعیین سقف برای حقوق مدیران/شرکت‌ها وادار به ثبت همه هزینه‌ها

او در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به شفافیت، گفت: اگر شفافیت خصوصا در حوزه‌های مالی و تصمیمات رخ دهد، قطعا می‌تواند در مبارزه با فساد موثر باشد. به عنوان نمونه وقتی بودجه در مسیر حرکت، در تاریکخانه‌ها قرار می‌گیرد، در نهایت باعث می‌شود که ذی نفعان بهره چندانی از آن نبرند. همچنین شرکت‌های دولتی، بودجه قابل توجهی به خود اختصاص دادند که همه تلاش مجلس این است که در این حوزه شفاف سازی رخ دهد تا زمینه فساد را از بین ببریم چراکه حتی فساد اداری و نگاه رانتی هم در بدنه همین عدم شفافیت رخ می‌دهد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلاح ساختار بودجه، آشکار شدن حقوق‌ها است و برای حقوق مدیران هم سقف تعیین شده و شرکت‌ها هم وادار شدند که همه هزینه‌ها را ثبت کنند و دولت باید از تجارب گذشته برای حل کسری بودجه استفاده و سه قوه تلاش کنند تا کمترین کسری بودجه را داشته باشیم.

 

برچسب ها: تاریکخانه ای بودجه شرکت های
ارسال نظر
آخرین اخبار