۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
تعداد بازدید: ۱۸۳۵۷۰
بحران عرضه تراشه تولید خودرو و سایر صنایع را تحت تاثیر قرار داد.
کد خبر: ۴۱۲۵

تامین کمک هزینه تولید تراشه در امریکا؛ شاید وقتی دیگر!

 

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی خطوط  دولت ایالات متحده ممکن است تا سال ۲۰۲۲ نتواند بودجه مورد نیاز برای افزایش تولید انواع نیمه هادی را تأمین کند.

جینا ریموندو گفت: تلاش‌ها در کنگره آمریکا برای تصویب بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای افزایش تولید انواع نیمه هادی‌ها ممکن است به سال دیگر کشیده شود.

وزیر بازرگانی آمریکا اضافه کرد: همچنان قانونگذاران، ایالات متحده را تحت فشار قرار می‌دهند تا بودجه‌ای را برای رسیدگی به بحران عرضه تراشه که تولید خودرو را کاهش داده و سایر صنایع را تحت تأثیر قرار داده است، تصویب کنند.

وی گفت: قانونگذاران کنگره متعهد به رسیدگی به این موضوع هستند.

رایموندو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با معاون اجرایی کمیسیون اروپا مارگرته وستاگر به خبرنگاران گفت: اگر این کار امسال انجام نشود، ما در ۱ ژانویه دوباره به آن خواهیم پرداخت. تنها دلیل تغییر زمان رسیدگی به این موضوع دستور کار گسترده و برنامه‌های متعدد آنهاست.

مدیران کسب و کارهای مختلف هم به طور فزاینده ای نگرانند که کنگره نتواند قبل از آغاز تعطیلات کریسمس در مورد تأمین مالی طرح حمایت از تولید نیمه هادی‌ها به توافق برسد. در ۱۷ نوامبر، رهبران مجلس نمایندگان و سنا اعلام کردند برای توافق نهایی در مورد تصویب لایحه‌ای برای تقویت رقابت فناورانه ایالات متحده با چین و تولید نیمه هادی‌ها مذاکره خواهند کرد.

سپس سنا قانونی را در ماه ژوئن تصویب کرد که ۵۲ میلیارد دلار بودجه برای ساخت نیمه هادی‌ها تأمین می‌کند و ۱۹۰ میلیارد دلار پول نیز برای تقویت حوزه فناوری و تحقیقات در ایالات متحده در اختیار نهادهای مرتبط قرار می‌دهد.

درعین حال ادی برنیس جانسون، ریاست کمیته علم، فضا و فناوری مجلس نمایندگان گفت : از تأمین مالی طرح‌های مذکور حمایت می‌کند، اما یک بار تزریق بودجه برای حفظ پیشتازی ایالات متحده در حوزه میکرو الکترونیک کافی نیست.

برچسب ها: تراشه کنگره آمریکا لایحه بودجه
ارسال نظر
آخرین اخبار