۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: ۱۷۰۸۰۲
ایلان ماسک، میلیاردر، گفت که فناوری تراشه مغزی که می‌تواند چاقی مرض و وزوز گوش را درمان کند کمتر از پنج سال با تولید فاصله دارد.
کد خبر: ۱۳۰۰۶

به گزارش گروه مترجمان پایگاه خبری تحلیلی خطوط,رئیس تسلا گفت تراشه‌های رابط مغز و ماشین Neuralink می‌توانند به رایانه اجازه دهند تا مستقیماً با مغز ارتباط برقرار کند و حتی فعالیت آن را تحریک کند. اگرچه این ایده دور از ذهن به نظر می رسد، اما ماسک به خاطر پروژه های جاه طلبانه اش شناخته شده است و کارشناسان می گویند این درمان می تواند ارزشمند باشد. کارشناسان می گویند توانایی تراشه های Neuralink برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از مغز می تواند برای کنترل هیپوتالاموس، که مسئول اشتها است، استفاده شود. این اختراع همچنین می تواند به افرادی که آسیب های مغزی ضربه ای دارند کمک کند. Neuralink هنوز در مرحله توسعه تولید خود است و آزمایشات انسانی هنوز آغاز نشده است، اگرچه این شرکت قبلاً آزمایشاتی را روی میمون ها انجام داده است. اما به گفته ماسک، این فناوری می‌تواند نزدیک‌تر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد، و او در توییتر نوشت: «ممکن است کمتر از پنج سال طول بکشد». ماسک افزود: "نسخه فعلی Neuralink دستگاه های نیمه تعمیم یافته ای برای خواندن/نوشتن عصبی هستند که حاوی حدود 1000 الکترود هستند و ممکن است وزوز گوش به 1000<< نیاز داشته باشد و نسل آینده تعداد الکترودها را چندین مرتبه افزایش خواهد داد."

 

 

تراشه های مغز ایلان ماسک تا سال 2027 وزوز گوش را درمان می کند

 

 

کاشت ایمپلنت مغزی برای باریک کردن کمر!

و در حالی که کاشت ایمپلنت مغزی برای باریک کردن کمر شما ممکن است کمی چشمگیر به نظر برسد، این روش ممکن است در واقع کمتر تهاجمی نسبت به روش های پزشکی فعلی باشد. به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی استار، و ریزتراشه ای که در جمجمه با الکترودهایی که وارد مغز می شوند، به اندازه روش های امروزی دردناک نخواهد بود.

برچسب ها: ایلان ماسک تراشه
ارسال نظر
آخرین اخبار