۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: ۲۲۱۸۸۴
مدیرعامل بنیاد برکت در نشست خبری عنوان کرد:
مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای دو هزار طرح اشتغالزایی برای سوخت بران و احداث ۳ هزار واحد مسکونی ویژه معلولان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۱

ساخت ۳۵۰۰ مسکن ویژه معلولان در دستور کار

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط محمد ترکمانه در نشست خبری روز شنبه در خصوص برنامه‌های بنیاد برکت گفت: حجم سرمایه گذاری انجام شده در مناطق محروم کشور تا نیمه آذر ماه ۱۴۰۰، ۳۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده که شامل ۲۱۶ هزار پروژه می‌شود که ۲۰۰ هزار پروژه تکمیل شده و ۱۶ هزار پروژه در دست اقدام است.

وی در خصوص طرح‌های توانمندسازی اقتصادی گفت: در حال حاضر ۴۲۰ طرح بنگاه محور و کارگاهی، ۳۸۰ طرح تسهیلات محور در دستور کار قرار دارد که ظرفیت اشتغال این طرح‌ها ۲۱۱ هزار نفر است و توانسته تاکنون ۴۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کند. ترکمانه همچنین به طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور خرد و خانگی اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ هزار طرح اجتماع محور با ظرفیت اشتغال ۴۸۰ هزار نفر اجرایی کرده است که ۹۳۵۰ روستا، ۵۵۰ شهر طرح پوشش این طرح‌ها قرار گرفته و ۴۸۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

۱۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور احداث شده

مدیرعامل بنیاد برکت به مدرسه سازی بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور احداث شده و در مناطق محروم نیز ساخت ۲۵۰۰ مدرسه هدف گذاری شده است. وی گفت: تا پایان سال تمامی مدارس احداث می‌شود و تا پایان سال هزار مدرسه کانکس جمع آوری و به جای آنها ساختمان احداث خواهیم کرد. ترکمانه در خصوص ساخت مسکن برای محرومان گفت: ۳۵۰۰ مسکن ویژه معلولان در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل گفت: در این خصوص دو هزار طرح شروع کردیم که تمامی این اقدامات با کمک مجریان و تسهیل گران اجرایی می‌شود. ترکمانه در خصوص اقدامات انجام شده برای کوله بران گفت: بیش از ۴ هزار طرح در مرزهای کشور اجرایی شده و تا پایان سال این طرح‌ها به ۵ هزار طرح خواهد رسید. مدیرعامل بنیاد برکت گفت: در خصوص سوخت بران در سیستان و بلوچستان نیز دو هزار طرح اجرایی خواهد شد و در حوزه خانواده زندانیان برای کمک به اشتغالزایی آنان سه هزار طرح اشتغالزایی اجرایی می‌شود.

ترکمانه افزود: همچنین بیش از ۶۵۰۰ طرح ویژه زنان سرپرست خانوار انجام شده است که تا پایان سال نیز تعداد این طرح‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت با ارائه یک مدل اشتغال از سه سال پیش تاکنون ۱۲ هزار روستا که ۴۰ رصد جمعیت روستایی را تشکیل می‌دهد را تحت پوشش قرار داده است گفت: هدف ما این است که برای سال آینده ۲۰ هزار روستا که ۶۵ درصد از روستاهای کشورمان را تشکیل می‌دهد را تحت پوشش قرار دهیم. مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه تاکنون ۶۶۵ طرح دانش بنیان سرمایه گذاری شده است افزود: همچنین ۱۴۰۰ طرح در حوزه امنیت غذایی مورد بررسی قرار گرفته است و بنیاد تاکنون از ۴۵۰ طرح در حوزه «فریلنسینگ» حمایت کرده و تا پایان سال آمادگی داریم از پنج هزار طرح حمایت‌های لازم را انجام دهیم./ مهر.

برچسب ها: محمد ترکمانه سیستان و بلوچستان بنیاد برکت
ارسال نظر
آخرین اخبار