۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
تعداد بازدید: ۷۷۷۶۰۱
جمعی از کتابداران و اهالی فرهنگ در نامه‌ای به رئیس جمهور از انتصاب علیرضا مختارپور به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تقدیر و تشکر کردند.
کد خبر: ۴۴۸۷

مردی از جنس فرهنگ با جامه‌ای به رنگ کتاب/ تقدیراهالی فرهنگ و کتابداران کشور از رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، در نامه اهالی فرهنگ و کتابداران کشور به رئیس جمهور که در آن از انتصاب علیرضا مختارپور تقدیر و تشکر شده، آمده است:

"مردی از جنس فرهنگ با جامه ای به رنگ کتاب"
امکان ندارد اهل کتاب و کتابخانه باشی و نامش را نشنیده باشی، مردی که همیشه می تواند متناسب سن و علاقه مندی هایت بهترین کتاب را به تو معرفی کند، مردی که می تواند بگوید صفحه ای از کتاب سعدی که تصویرش را در صفحه مجازی دیده ای چاپ کدام انتشارات است و تصحیح کدام استاد، مردی که می تواند بگوید کتابخانه کدام روستا چند میز در سالن مطالعه دارد، مردی که هر ماه هدهد سفید دانایی را می فرستند برای همه بچه ها از بشاگرد و قشم و بانه و بندر ترکمن تا بچه های خوب افغانستان و می داند بچه های هر گوشه ایران با چه لهجه ای شعر می خوانند.
مدیری که مدیر بودن را در پشت میز نشستن نمی داند و در ایام کرونا که همه در خانه بودند، در ده ها جلسه و نشست شرکت کرد برای رفع مشکلات کتابداران که او را پدر می نامند. و در گوشه گوشه ی ایران کتابخانه افتتاح کرد برای هدیه دادن دانایی به بچه های این مرز و بوم.
اگر گذرت به دفترش بیفتد نیز او را نشسته در پشت میز مدیریت نمی بینی، حتی اگر نوجوانی ۱۵ ساله باشی، مثل یک معلم مهربان، مثل یک دوست مقابلت می نشیند و حرفهایت را می شنود و آخر سر با چند کتاب تا دم در بدرقه ات می کند.
مدیری که صفحه مجازی اش با محتوای تازه و ارزشمند همیشه به روز است، شنبه هایت را با حافظ مانوس می کند، یکشنبه ها را با مولانا، سه شنبه ها کتاب هایی را معرفی می کند که خواندنش بی شک به ارزش زندگی ات اضافه خواهد کرد، پنجشنبه صبح قصه می گوید برای همه ی بچه های فارسی زبان و تقدیم به همه ی کتابداران و جمعه ها آیه های نور را منتشر می کند‌.
مردی که می داند مدیر انقلابی، مدیر مردمی ست و مدیر مردمی، از جنس همین مردم است و یار و پشتیبان ولایت، #علیرضا_مختارپور قهرودی را بیشتر اوقات با جامه ای به رنگ برگهای کاغذی کتاب دیده ایم، سردار جبهه فرهنگ که هر جا که بوده در راه ولایت و فرهنگ مجاهدت کرده است، سالیانی که در نهاد بود نگاه کتابداران و جامعه را به جایگاه کتابدار از فردی به عنوان مسئول امانت کتاب تا یک کارشناس خبره زبده ارتقا داد و بی شک قلب تک تک کتابداران و کتابخانه ها برایش تنگ خواهد شد و حالا کتابخانه ملی، قلب گنجینه های فرهنگی و ادبی آماده ی تحولی ارزشمند با حضور مدیری ست که نبض کتاب و نبض دانایی را در دستهای مهربانش دارد.
کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور به پاس سالیان مدیریت شایسته از او سپاسگزارند و دعای خیر را بدرقه راهش می کنند و اهالی فرهنگ و ادب از رییس جمهور محترم به خاطر این انتخاب شایسته سپاسگزارند./ جوان آنلاین

 

 
ارسال نظر
آخرین اخبار