۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۳۴۵۰۶۷
مصوبات کمیسیون ارتباطات آمریکا؛
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، بهبود دسترسی و وضوح هشدارهای اضطراری، تسهیل رقابت ماهواره ای و ترویج مناقصه رقابتی منصفانه و آزاد در برنامه نرخ الکترونیکی را در دستور کار خود قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۹۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در تازه‌ترین نشست عمومی خود، اولویت‌های جدیدی در امور مطالعاتی و سیاستگذاری این نهاد تنظیم گر را اعلام کرده است. با توجه شیوع بیماری همه گیر کرونا و سیاست‌های دسترسی از راه دور کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا و سایر سازمان‌های مرتبط، این نهاد سیاست گذار، تازه‌ترین نشست خود را در تاریخ ۱۴ دسامبر، به صورت آنلاین و زنده در رسانه‌های اجتماعی خود پخش کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا یک سازمان مستقل در دولت فدرال ایالات متحده است که وظیفه تنظیم گری ارتباطات رادیویی، تلویزیونی، سیمی، ماهواره‌ای و کابلی را در سراسر ایالات متحده آمریکا، بر عهده دارد.

بهبود وضوح و دسترسی به سیستم هشدار اضطراری

اعلامیه اولیه قوانین پیشنهادی جدید کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، اخیراً طی یک نشست عمومی از سوی این نهاد سیاست گذار، اعلام شد. بر اساس مباحث مطرح شده در حاشیه نشست و گزارش‌های منتشر شده، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا بر تحقیق در مورد چگونگی بهبود وضوح و دسترسی به سیستم هشدار اضطراری (EAS)، متمرکز شده است. در این بازنگری و اصلاح حقوقی، استانداردسازی سیستم‌های یاد شده برای افراد ناشنوا و کم شنوا در اولویت قرار گرفته است. از همین روی، کمیسیون یاد شده برای بهبود وضوح و دسترسی به پیام‌های بصری سیستم هشدار اضطراری برای عموم از جمله برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند و دیگرانی که قادر به دسترسی به آن نیستند، مطالعات لازم را آغاز کرده است.

سیستم هشدار اضطراری ایالات متحده، یک سیستم هشدار ملی در آمریکا است که به مقامات مجاز اجازه می‌دهد تا هشدارهای اضطراری و پیام‌های هشدار دهنده را از طریق رادیو و تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی، هماهنگ و منتشر کنند.

ترویج مناقصه رقابتی منصفانه و آزاد در برنامه E-Rate

برنامه E-Rate، طرحی است برای مدارس و کتابخانه‌های صندوق خدمات جهانی (Universal Service Fund) که توسط شرکت اداری خدمات جهانی (USAC) و تحت هدایت کمیسیون ارتباطات فدرال اداره می‌شود، در نظر گرفته شده است. این برنامه تسهیلاتی را برای کمک به مدارس و کتابخانه‌های ایالات متحده برای دستیابی به ارتباطات راه دور و دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه ارائه می‌دهد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، در نظر دارد که در راستای ترویج مناقصه رقابتی منصفانه و آزاد در برنامه E-Rate، تغییراتی را در قوانین این برنامه، ایجاد نماید. بر اساس اصلاحات مدنظر، متقاضیان دریافت تسهیلات و تجهیزات فنی از طریق برنامه E-rate، باید یک فرآیند مناقصه رقابتی را بین ارائه دهندگان خدمات انجام دهند. بر همین اساس، قرار بر این است که متقاضیان یاد شده، پس از اعلام ارائه دهنده منتخب، خدمات مورد نظر خود را دریافت کرده و در ادامه درخواست خود را جهت تخصیص بودجه برای پرداخت به ارائه دهنده خدمات، به متولیان E-Rate، اعلام کنند.

تسهیل رقابت پهن باند ماهواره‌ای

موضوع دیگری که مورد تاکید متخصصان ارائه دهنده در نشست عمومی روز ۱۴ دسامبر این کمیسیون مطرح شد، مسئله بازنگری در قوانین کمیسیون برای اشتراک طیف در میان سیستم‌های ماهواره‌ای مدار پایین زمین بود.

به زعم کارشناسان، هدف از بازنگری‌های پیشنهادی، تسهیل استقرار نسل جدید مدار ماهواره‌ای و سیستم‌های سرویس ماهواره‌ای ثابت، در راستای ورود رقبای جدید به این عرصه است./مهر

برچسب ها: اینترنت کاربران اینترنت حکمرانی فضای مجازی ارتباطات و فناوری اطلاعات تکنولوژی
ارسال نظر
آخرین اخبار