۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
تعداد بازدید: ۴۶۵۵۲۱
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه گزارش وضعیت شبکه اپراتورهای ارتباطی در کمیته پایش کیفیت اینترنت خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،  در دومین جلسه کمیته پایش کیفیت اینترنت، وضعیت اشباع لینک‌های سرویس اینترنت و انتقال شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران، وضعیت خرید و راه‌اندازی تجهیزات باند فرکانسی ۲۳۰۰، استان‌های دارای مشکل در نصب سایت‌های BTS و نحوه اجرای قراردادهای بیت‌استریم اپراتورهای ارتباطات ثابت با شرکت مخابرات بررسی شد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به پایش مستمر شبکه اپراتورها گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از این پایش، در دومین جلسه کمیته پایش در حال حاضر در سرویس انتقال (VPLS) ۲ لینک شرکت‌های ارتباطات سیار و مخابرات در استان البرز، ۲ لینک شرکت فناپ تلکام و یک لینک شرکت رسپینا در استان تهران، ۲ لینک شرکت شاتل در استان فارس و یک لینک شرکت فن‌آوا در استان هرمزگان، اشباع شده‌اند.

مجید حقی درباره وضعیت شبکه شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در حال حاضر در استان‌های کرمان، همدان، مرکزی، البرز، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، تهران، گیلان و آذربایجان شرقی نیاز به توسعه اساسی در بخش تجمیع شبکه وجود دارد که شرکت مخابرات ایران باید برنامه زمانبندی برای اجرای این توسعه را به رگولاتوری اعلام کند.

وی نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به باند فرکانسی ۲۳۰۰ و استفاده از این باند را به عنوان یکی از راهکارهای بهبود کیفیت اینترنت عنوان کرد و گفت: باند فرکانسی ۲۳۰۰ در تیرماه سال جاری در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته و آنها برای خرید تجهیزات مربوط به این باند، اقدام کرده‌اند. بر اساس برنامه زمانبندی ارائه شده، اپراتور همراه اول تا دی سال ۱۴۰۱، حدود هزار و ۸۰۰ سایت و اپراتور ایرانسل تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۹۰۰ سایت را برای بهره‌برداری از باند فرکانسی ۲۳۰۰ راه‌اندازی می‌کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه ممانعت‌های مردمی و شرایط تعامل با شهرداری‌ها برای نصب دکل‌های جدید BTS یا جمع‌آوری دکل‌های موجود یکی از دلایل کاهش کیفیت پوشش و اینترنت است، اظهار کرد: در حال حاضر اپراتور همراه اول برای راه‌اندازی ۴۸۳ دکل در ۲۳ استان و اپراتور ایرانسل برای راه‌اندازی هزار و ۱۰۲ دکل در ۲۴ استان کشور علیرغم تأمین و خرید تجهیزات و طراحی سایت‌های مربوطه، دچار مشکل هستند.

جزئیات مربوط به گزارش وضعیت لینک‌های اپراتورها در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد./مهر

برچسب ها: اپراتورهای ارتباطی ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت
ارسال نظر
آخرین اخبار