۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید: ۱۴۳۴۳۹۴
امروز پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان و آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظر ی دوره دوم متوسطه به صورت حضوری آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۴۰

آغاز امتحانات حضوری پایه دوازدهم و داوطلبان آزاد رشته های نظری از فردا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از روابط عمومی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش، امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نوبت امتحانی دی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برگزار شد.

در شیوه نامه امتحانات نهایی تاکید شده که امتحانات حضوری در تمام مناطق با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت مراقبین بهداشت برگزار می شود.

سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم بنا بر اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (نامه شماره ۱۴۵۱۹۸ مورخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰) مطابق برنامه درسی و بارم‌بندی وضعیت قرمز در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا و بر اساس بارم‌بندی امتحانات نهایی شهریور ماه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، طراحی شده اند.

برنامه درسی دوره دوم متوسطه در وضعیت قرمز، بارم بندی دروس و برنامه امتحانات در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در روز ۲۹ آذر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش محل، ارزشیابی دانش‌آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.

همچنین امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش‌آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده اند، طبق برنامه اعلامی از دوم دی آغاز و به شیوه حضوری در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در این امتحانات از انواع سوالات (تشریحی، کوتاه پاسخ، چهار گزینه‌ای و...) استفاده شده و نمره منفی ندارند. امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران وداوطلبان آزاد نیز هماهنگ استانی، به شیوه حضوری و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره‌های مختلف تحصیلی و بخشنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی ۱۴۰۰در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی aee.medu.ir قابل مشاهده است؛ لذا از معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان درخواست می‌شود تا اخبار و اطلاعیه‌های وزارت آموزش و پرورش را صرفا از پورتال اطلاع‌رسانی این وزارتخانه پیگیری کنند.

 

برچسب ها: امتحانات نهایی آموزش و پرورش
ارسال نظر
آخرین اخبار