۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
تعداد بازدید: ۴۷۶۰۲۳
بازار حال حاضر کارت گرافیک در شرایط بسیار بدی قرار دارد و شرکت‌ها در بازاریابی و عرضه‌ی محصولات جدید خود با مشکلات زیادی رو به رو هستند.
کد خبر: ۵۷۱۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، اگر کسی به دنبال نشانه‌ای برای اثبات این موضوع است می‌تواند به این خبر نگاهی بی‌اندازد! پرفروش ترین کارت گرافیک حال حاضر دنیا در بزرگ‌ترین سایت‌های خرده فروشی همچون آمازون و Newegg کارت گرافیک‌های سری 3000 انویدیا یا رادئون RX 6000 نیست! حتی سری RTX 2000 هم نیست! بله! گرافیک GTX 1650 که دو سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد، لقب پرفروش ترین کارت گرافیک را از آن خود کرده و بار دیگر نشان داده که دود از کنده بلند می‌شود.

 پرفروش ترین کارت گرافیک آمازون و Newegg

دیگر برای همه مسجل شده است که دنیای تکنولوژی و کامپیوتر در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی رو به روست! بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها مشکل جهانی کمبود تراشه است که امان بسیاری از تولید کننده‌ها را بریده و از طرفی قیمت محصولات را هم بالا برده است. شرکت‌های بزرگ دنیا هم بدون هماهنگی قبلی با این معضل رو به رو شدند و همین موضوع هم باعث شد تا زمان برگشتن به حالت عادی و تولید بیشتر تراشه‌ها با وقفه‌ای چند ساله رو به رو شود. برای مثال پت گلسینگر (مدیر عامل شرکت معظم اینتل) در بیانیه‌ای اعلام کرده که تولیدات این شرکت تا سال 2023 با افزایش رو به رو نخواهند شد و تا آماده سازی کارخانه و ماشین آلات مورد نیاز آن‌ها یک سال دیگر زمان لازم است.

کنار این معضل باید استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال را هم اضافه کنید که چگونه برای خرید کارت گرافیک‌های موجود در بازار یورش می‌برند و هر چه بیشتر به معضل کمبود تراشه و کارت گرافیک دامن می‌زنند. همین موضوع هم به افزایش هر چه بیشتر قیمت کارت گرافیک‌های بازار کمک کرده است. در این بلبشوی بازار تراشه و کارت گرافیک تنها مردم هستند که ضرر می‌کنند و از همه بیشتر قشری که به سیستم کامپیوتری رو میزی نیاز دارد مورد حمله قرار می‌گیرد. از آنجایی که این افراد نمی‌توانند کارت گرافیک‌های جدید بازار را به دلایلی که بالاتر به آن اشاره کردیم، خریداری کنند، رو به خریداری کارت گرافیک‌های قدیمی‌تر اما پرقدرت می‌گذارند و همین موضوع هم باعث شده تا کارت گرافیک GTX 1650 دوباره به صدر جدول پرفروش‌ترین کارت گرافیک خرده فروشی‌های آمازون و Newegg برگردد!

گرافیک GTX 1650 پرفروش ترین کارت گرافیک آمازون و Newegg است

کسانی که اخبار مربوط به کارت گرافیک‌ها را دنبال می‌کنند، از شنیدن این خبر غافلگیر نشدند چرا که پیشتر وبسایت Steam در گزارشی اعلام کرده بود که کارت گرافیک GTX 1650 در رتبه‌ی دوم پر استفاده‌ترین کارت گرافیک کاربران این وبسایت قرار دارد و در ماه گذشته‌ی میلادی نیز با افزایش سهم خود همراه بوده است. البته یک نکته ظریف دیگر نیز در این ماجرا وجود دارد و آن این است که قیمت این کارت گرافیک همچون روزهای اول خود که با قیمت 150 دلار به فروش می‌رفت نیست! هم اکنون قیمت مدل‌های مختلف شرکت MSI از این کارت گرافیک به 324 دلار رسیده است.

گرافیک GTX 1650 پرفروش ترین کارت گرافیک آمازون و Newegg است

با نگاه کردن به آمار و ارقام تصاویر بالا می‌توانید مشاهده کنید که کارت گرافیک RTX 1650 تقریبا ارزان‌ترین کارت گرافیک بازار است که می‌تواند بازی‌های روز دنیا را با نرخ فریم 60 و کیفیت 1080 خروجی دهد. البته که ساخت این کارت گرافیک با شرکت‌های مختلف و ارائه‌ی مدل‌های مختلف حافظه به رسیدن به این هدف کمک کرده است./سخت افزار

برچسب ها: کارت گرافیک آمازون سخت افزار
ارسال نظر
آخرین اخبار