۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۶۳۲۱۳۸
آسیب شناسی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان میانه از چند منظر قابل بررسی است.
کد خبر: ۷۶۹۴

آسیب شناسی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس| میرزائی میانه

 

 

پایگاه خبری تحلیلی خطوط :

بسم‌الله الرحمن الرحیم
 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در تاریخ یازدهم اسفند ماه امسال برگزار شد از چند منظر قابل تحلیل و ارزیابی و آسیب شناسی است:
۱-تعداد زیاد افراد ثبت نام شده در مرحله پیش ثبت نام
۲-تعداد زیاد افراد تایید شده برای ثبت نام قطعی
۳-تعداد تایید صلاحیت و ورود افراد زیاد و چهره های جدید امثال طاهر سقط. سعید محمدحسینی. خانم بابایی .حافظ خانی و....
۴-حضور تعدادی خانم کاندیدا که برای اولین بار در تاریخ سیاسی شهرستان میانه رای اول شهرستان را به خود اختصاص داد و باعث شگفتی در محافل سیاسی شده ؟
۵- رد صلاحیت افراد سرشناس و نمایندگان ادوار مانند سید بهلول حسینی .محمدعلی مددی و افراد مطرح سیاسی اجتماعی مانند بهنام صفایی.ملکی (در آخرین روزها توانست صلاحیت خود را اخذ کند)علی حیدری .منصور میرزائی و....
۶-رسیدن به دور دوم نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی آقایان سید مرتضی حسینی و مهدی اسماعیلی علیرغم پیش بینی خیلی از مردم و سیاسیون و محافل سیاسی فرهنگی اجتماعی و...با توجه عمکرد این نمایندگان در دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و هجمه برخی از کاندیداهای رقیب و طرفداران آنها و شگفتی سید مرتضی حسینی در رای آوری و پیشی گرفتن از همکار و رقیب خود آقای مهدی اسماعیلی ...
وحال در تحلیل و بررسی این چند مورد نظر مردم عزیز و با فرهنگ شهرستان میانه و فعالان سیاسی و اجتماعی و محافل انتخاباتی را به موارد ذیل جلب می نمایم:
نخست اینکه انتخابات در برهه ای از زمان برگزار شد که خیلی‌ها انتطار پائین تر لز درصد مشارکت صورت گرفته را‌پيش بيني می‌کردند ولیکن با توجه به جمعیت نزدیک به ۲۰۰ هزار نفری شهرستان میانه و واجد شرایط بودن نزدک به ۱۳۸ هزار نفری رای دهندگان در شهرستان میانه و حضور بیش از ۷۰ هزار نفر در انتخابات که بالای ۵۰درشد محسوب می شود کارنامه تقریبا خوب و قابل قبولی را مردم میانه از خود به جا گذاشته اند. البته در مقایسه با کلانشهر تهران و تبربز و....حضور و شرکت مردم میانه قابل قبول و غیر قابل پیش بینی است.
موضوع بعدی تعدد کاندیداهای پیش ثبت نام شده در شهرستان میانه است که در مقایسه با ادوار گذشته آمار بالای را به خود اختصاص داد که تعداد ۱۲۴ نفر در این‌مرحله پیش ثبت نام نام نویسی نمودند و در مرحله بعدی یعنی ثبت نام‌قطعی و با توجه به قانون جدید انتخابات( داشتن پنج سال سابقه اجرایی. آموزشی.  قضایی)افراد ریزش چشمگیری داشت و در مرحله ثبت نام قطعی تعداد ۸۰ نفر توانستند در این مرحله موفق به ثبت نام شوند که در مرحله بررسي هاي هیات اجرایی و نظارت و شورای نگهبان تقریبا تعداد کاندیداها به نصف تقلیل پیدا کرد و افراد شاخص و سرشناس و مطرح و نمایندگان ادوار  مهر عدم احراز یا عدم صلاحیت بر پرونده های آنها خورد به هرحال ماراتن انتخابات از سوم  اسفند ماه بطور جدی میان حدودا ۲۰ کاندیدای شاخص و مطرح شهرستان شروع و در نهایت در پایان انتخابات با یک نتیجه شگفت انگیزی مردم میانه مواجه شدند و آن رای بالای ۲۱ هزار خانم مریم عبداللهی از دیار کهن ترکمانچای و بانوی اول شهرستان میانه و ترکمانچای بود برای خیلی ها غیر قابل باور بود. البته برخی از سیاسیون و فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی واز جمله خود بنده به لحاظ سبقه کاندیداتوری خانم عبداللهی در دوره گذشته و کسب رای بالای میان دوره ای تا حدودی قابل قبول بود ولیکن تعداد رای بالای ۲۰ هزار نه! در واقع این رای بالا به سرکار خانم عبداللهی چند پیام برای مردم‌میانه و سیاسیون و...دارد:
۱-اینکه مردم تقریبا از وعده وعیدهای تکراری برخی از کاندیداهای (مرد) و پوپولیستی عمل کردن و تبلیغات عوام فریبانه خسته شده و این بارخواستند یک خانم را در ورطه انتخابات و مجلس امتحان کنند که امیدوارم خانم عبداللهی امتحان خود را خوب پس دهد که البته باید منتظر حضور ایشان در مجلس و فعالیت های ایشان باشیم.
۲-طیف زیادی از خانم ها در سبد رای سرکار خانم عبداللهی نقش بسزایی و تعیین کننده ای داشته اند.
۳-خستگی  مردم میانه و  از تکراری شدن برخی چهر ها و افراد و جریان های سیاسی و محافل سنتی و...که بدون ذکر نام و حفظ احترام به این افراد و جریان ها از ذکر نام آنها خودداری می‌نمایم.
۴-چهره سرکار خانم عبداللهی و سخنرانی های مهیج و احساسی و بعضا حمله به کانون های (قدرت و ثروت و...) در شهرستان میانه
۵-اصالت سر کار خانم عبداللهی اینکه ایشان اهل منطقه ترکمانچای بوده و در اکثر سخنرانی های خود موضوع محرومیت و مظلومیت و عدم تحقق وعده های انتخاباتی نمایندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی را ازجمله( عدم تحقق فرمانداری ترکمانچای.و....اشاره نمودند.
ایستگاه راه آهن ترکمانچای و....) که خواسته و مطالبه بحق آن منطقه می باشد را مطرح و بولد نمودند...و همچنین پشتیبانی افراد گمنام سیاسی و اقتصادی از ایشان و ستاد ایشان که از ذکر مصداق و نام خودداری می نمایم.
در تحلیل وضعیت نمایندگان محترم فعلی مجلس شورای اسلامی آقایان مهدی اسماعیلی و سید مرتضی حسینی با توجه به وضعیت ستاد وصف و عملکرد این عزیزان در این دوره و انتقادات جدی و بعضا هجمه برخی از کاندیداها و طرفداران آنها( در خصوص آب شرب و جاده سرچم و میانه و....) رای آوری آنها و رسیدن به دوره دوم را تا حدودی در اذهان عمومی مردم غیر قابل باور نموده بود و خصوصا در مورد ( سید مرتضی حسینی ) که بعضا هجمه ها وتخریب ها و کاندیدا شدن برخی از اقوام نزدیک ایشان در این دوره را تا حدودی نا ممکن و غیر قابل باور نموده بود و الحق و الانصاف ایشان و آقای اسماعیلی رای قابل قبولی را از مردم‌کسب نمودند ( البته با توجه به میزان مشارکت مردم و تعدد کاندیداهای.‌‌..) و در ادامه  لازم به یاد آوری است که کاندیداهای جدیدکه برای اولین بار در صحنه انتخابات میانه حاضر شده بودند نیز آرای خوبی را کسب نمودند از جمله (آقایان سقط فروش .محمدحسینی. و خانم بابایی...‌)و در پایان لازم به ذکر است که برخي تخلفات از قبیل (بد اخلاقی ها  و تهمت زنی ها و..‌و پولپاشی ها و مخدوش نمودن چهر شهر ها و بخش ها و روستاهاو ...) در این دوره از متاسفانه اتفاق افتاده است که بحث آن در این‌مجال نمی گنجد و باید مسؤلین اجرایی و نظارتی و قضایی به این موارد رسیدگی نمایند ضمن تشکر و خسته نباشید به همه مردم شریف شهرستان میانه به جهت حضور قابل قبول در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همه کاندیداهای حاضر و تبریک به همه کاندیداهای که رای مردم را کسب کردند و در راس آنها خانم مریم عبداللهی و آقایان سید مرتضی حسینی و مهدی اسماعیلی. امیدوارم نمایندگان منتخب برای اعتلای جایگاه کشور عزیزمان ایران و شهرستان میانه و بخش های تابعه تلاش نمایند.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
برچسب ها: انتخابات مجلس انتخابات ۱۴۰۲ انتخابات مجلس منصور میرزایی
ارسال نظر
آخرین اخبار