۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
تعداد بازدید: ۲۴۹۶۹۱
سخنان علم‌الهدی همان دستورالعملی است که جریان فکری جلیلی به شدت از آن دفاع می‌کند. درون سخنان همسر رئیسی تضاد عینی با همه محور‌های تبلیغی پزشکیان دیده می‌شود؛ از مذاکره و رفع تحریم گرفته تا مسئله حجاب و فیلترینگ.
کد خبر: ۶۲۸۷

یک تضاد عینی با تمامی محور‌های تبلیغی پزشکیان

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

روزنامه همدلی در بخشی از گزارشی با عنوان شتابزدگی در نقد دولت چهاردهم نوشت: نشانه‌های هفته گذشته از فضای مجازی و تلاش‌هایی که در راستای انتخاب کابینه و پیش‌گویی درباره سختی‌های دوران پزشکیان برای مردم شده، جدیت رقیب را برای ایجاد ناامیدی و پشیمان‌سازی نشان می‌دهد. دولت پزشکیان با سه موضوع و محور مهم در مقابل این جریان و مواجهه با امید‌هایی که به مردم داده، رو به روست: اهم سخنان او در رقابت‌های انتخاباتی و بعد از آن را باید بر رفع تحریم‌ها و مذاکرات، حل چالش حجاب و فیلترینگ و محدودیت‌ها در کشور دانست. گرچه این سه موضوع بسیار مهم و کلیدی هستند، اما هر یک از این موضوعات دقیقا نقطه تمرکز تندرو‌هایی است که هم تریبون دارند و هم در دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف گرایش فکری خود را هدایت می‌کنند. شاید بر همین اساس بوده که حتی در تریبون‌های محرمی پزشکیان، مسئله وحدت و اجماع ملی بر سر چالش‌ها به تکرار مطرح شده است. اما آیا رقیب پزشکیان و تفکر مقابل او سر بازایستادن از مواضع خود یا اراده اجماع برای حل موضوعات مهم را دارد؟

حتی گذرا و سردستی هم می‌توان به این اصل لایتغیر در دولت پزشکیان استناد کرد که او با مقدمه وحدت برای رسیدن به حل مسائل با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم خواهد کرد. اینکه هسته قدرت در ایران با او همراهی خواهد کرد یا اینکه تندرو‌ها سرعت‌گیر و مانع ایجاد وفاق و حل مشکلات کلان خواهند شد، سوالاتی هستند که پاسخ به آن‌ها کمی زمان می‌طلبد، اما رویه موجود نشانه‌های جدی در پیش‌بینی‌های امروز دارد. با کمی توقف، بعد از شکست، جلیلی و اطرافیانش استراتژی نقد آینده را به پیش می‌برند.

“علم‌الهدی” در نمازجمعه هفته گذشته به صراحت تکلیف نظام را برخورد با اقتدار در موضوع حجاب عنوان کرده و امر به معروف و نهی از منکر را درسقف تذکار و انذار ندیده و گفته است این موضوع باید در جامعه جاری باشد، حتی اگر نیاز به برخورد فیزیکی داشته باشد. در همین حال “جمیله علم‌الهدی” در مراسم مذهبی زنجان این‌گونه اظهار نظر کرده که «معنای واقعی زندگی به معنای ارزش‌ها و مسوولیت‌ها در دولت سیزدهم تبدیل شد، لذا این راه باید تداوم داشته باشد و نباید به گذشته بازگردیم و با عملکردمان باعث رنجش و ناامیدی مردم شویم.» جمیله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی اسلامیت جمهوری اسلامی را معنا کرد، تصریح کرد: «اگر این راه ادامه پیدا نکند، چه می‌شود؟ نکند افرادی که در مراکز قدرت قرار می‌گیرند به گذشته برگردند و حصار‌های فرقه‌ای، قومی و تفرقه‌ای باعث ناامیدی و یأس مردم شود.» وی با تاکید بر اینکه اگر کسانی که مشغول تقسیم قدرت هستند، به وحدت و اسلامیت جمهوری توجه نکرده که توسط شهید رئیسی معنا و عینی شد، مردم نگران می‌شوند، تصریح کرد: «شایسته نیست از راهی که آمدیم به عقب برگردیم، این کشور در جهان موفق شده و عزّتی به دست آورده و قدرتمند شده و لازم است از این دستاورد‌ها صیانت شود.» این سخنان علم‌الهدی همان دستورالعملی است که جریان فکری جلیلی به شدت از آن دفاع می‌کند. درون سخنان همسر رئیسی تضاد عینی با همه محور‌های تبلیغی پزشکیان دیده می‌شود؛ از مذاکره و رفع تحریم گرفته تا مسئله حجاب و فیلترینگ.

برچسب ها: مسعود پزشکیان تبلیغات
ارسال نظر
آخرین اخبار