۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
تعداد بازدید: ۹۳۱۷۲۰
روز گذشته پلتفرم بهداشتی Binah.ai در بیانیه‌ای اعلام کرد که قابلیت اندازه گیری فشار خون به اپلیکیشن آن اضافه شده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۶۴۳۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، شرکت Binah.ai معتقد است که الگوریتم بکار رفته در برنامه‌ی آن‌ها قادر است تا با نمایش دادن چهره‌ی یک فرد از طریق دوبین گوشی‌های هوشمند و یا دوربین وبکم لپتاپ، فشار خون او را به نمایش بگذارند! البته که این ادعا توسط بسیاری از متخصصان به چالش کشیده شده است و معتقدند پیش از آن که بخواهیم با قطعیت به ادعای شرکت سازنده اطمینان کنیم باید اطلاعات بسیار بیشتری از آن‌ها دریافت کنیم که سندی بر ادعای آن‌ها شوند.

اندازه گیری فشار خون از دیرباز هدف بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی بوده تا بتوانند آن را در دستگاه‌های خود بگنجانند. مخصوصا در دورانی که در آن زندگی می‌کنیم و بیماری‌های فراوانی که اطراف ما را محاصره کرده‌اند، مانیتور کردن ویژگی‌های مختلف قلب و خون ما می‌تواند کمک بسیاری در جلوگیری از فاجعه بکند. نحوه‌ی کارکرد الگوریتم این برنامه هم بدین صورت است که میزان نور منعکس شده از چهره‌ی فرد را اندازه گیری می‌کند و آن را با میزان فشار خون او تنظیم می‌کند. عملکرد مشابهی که در هنگام سنجش میزان اکسیژن خون بدن و یا ضربان قلب ما هم به کار گرفته می‌شود.

از آنجایی که این عملکرد به موارد مختلفی وابسته است و امکان دارد نوع نوری که در زمان فیلم یا عکسبرداری از سوژه در موارد سنجش فشار خون تاثیرگذار باشد و باعث نتیجه‌ای غلط شود. برای برطرف کردن این مشکل، شرکت فوق دستورالعملی اماده کرده تا قبل از تصویربرداری از شخص مورد نظر آن موارد را رعایت کنید./سخت افزار

برچسب ها: گوشی هوشمند گوشی همراه فشار خون اپلیکشین موبایل
ارسال نظر
آخرین اخبار