۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۱۲۱۱۷۰
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ویژه فرهنگ، گفت: متاسفانه سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از ۲ درصد است که این مسئله زیبنده نیست.
کد خبر: ۷۳۵۲

سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه عمومی کشور زیبنده نیست/ فرهنگ در چک لیست استاندار گلستان نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، دکتر غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ارشاد استان گلستان اظهار کرد: فرهنگ مرز ممیز کشورها است و آنها را از یکدیگر جدا می کند و به آن هویت می بخشد، با باز کردن پنجره فرهنگ جلوه های باشکوهی از آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ مراتب و جایگاهی دارد، افزود: هر کشوری در حوزه فرهنگ در یک مرتبه و جایگاهی ایستاده است، برخی کشورها در این بهره وری و مزیت نسبی گوی سبقت را از یکدیگر ربودند که از جمله آن ایران اسلامی با پیشینه درخشان و فرهنگ مثال زدنی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلستان در حوزه فرهنگ در بین سایر استان های کشور گوی سبقت را ربوده است، یادآور شد: گلستان در حوزه های مختلف فرهنگ چهره های نام آور دارد که شهرت برخی از چهره ها جهانی است.

منتظری تاکید کرد: امروز مسئولیت سترگ فرهنگ و ارشاد گلستان به فردی جوان و توانمند و برخاسته از بدنه این اداره کل سپرده شد و نخستین توصیه ام به مدیرکل جدید توصیه پیامبر اکرم(ص) به ابوذر است که فرمودند پنجره فرصت به روی انسان باز می شود اما نمی دانید که چه زمانی بسته می شود پس باید به گونه ای عمل کرد که اگر فردا حضور داشتید سربلند باشید و اگر نبودید انگشت حسرت و ندامت به دندان نگزید.

وی بر لزوم فراهم سازی زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و قابلیت های فرهنگی، هنری و ادبی در این حوزه تاکید کرد و یادآور شد: در وهله نخست برای رشد و شکوفایی نیازمند فضاهای مناسب هستیم، ما وظیفه داریم با گسترش فضاهای فرهنگی زمینه رشد و شکوفایی استعدادها را فراهم کنیم.

نگاه استاندار گلستان به فرهنگ ویژه باشد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در سفر آتی رئیس جمهور به گلستان غبار محرومیت از سیمای مراکز فرهنگی گلستان  زدوده شود و گفت: به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد گلستان توصیه می کنم برای کادرسازی تلاش کند، اگر قرار است مسئولیت به جوانان متعهد و انقلابی واگذار شود باید بستری برای شکوفایی و بروز استعدادهای جوانان میسر شود.

منتظری متذکر شد: همیشه از اهمیت، نقش و جایگاه و تحول آفرینی فرهنگ سخن گفته شد اما هیچ دولتی در مقام عمل از لحاظ اعتبارات توجه شایسته ای به حوزه فرهنگ نداشته است و سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از دو درصد است که این مسئله زیبنده نیست.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌ نباید در حاشیه باشد، ابراز داشت: از استاندار گلستان درخواست می کنم نوع نگاه ایشان به حوزه فرهنگ ویژه باشد، متاسفانه مسئله فرهنگ در چک لیست استاندار گلستان نیست و مسائل معیشت، اقتصاد و اشتغال آن را در بر گرفته است.
انتهای پیام

برچسب ها: گلستان فرهنگ
ارسال نظر
آخرین اخبار