۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
تعداد بازدید: ۲۲۸۶۵۲
یک کارشناس اقتصادی، نقش بانک‌ها در کمک به جهش تولید و رونق اقتصادی را کلیدی و بسیار با اهمیت دانست.
کد خبر: ۷۶۸۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسین سررشته معاون امور شعب منطقه ۴ بانک سپه استان تهران ضمن تاکید بر استفاده از راهکار‌های علمی برای بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، بانک‌ها را یکی از مهمترین بخش‌های کمک کننده برای حمایت از حوزه اقتصادی کشور دانست.

تسریع در فروش اموال و املاک مازاد بانک ها/نقش کلیدی بانک‌ها در کمک به جهش تولید

سررشته با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه دشمن و کرونا به طور همزمان فضای تولید و کسب و کار را در بخش نقدینگی تحت تاثیر قرار داده است، سرعت بخشیدن به فروش اموال و املاک مازاد بانک‌ها به منظور حمایت از بخش صنعت و تولید بسیار اثرگذار دانست.
وی با تاکید بر این که نظام بانکی باید مشکلات و دغدغه‌های اساسی کشور را درک کند و برای رفع آن‌ها احساس مسوولیت کند، افزود: رونق فضای کسب و کار در شرایط فعلی نیازمند تزریق منابع و خروج بانک‌ها از بنگاه داری است.

ضرورت حرکت بانک‌ها به سمت بانکداری هوشمند و دیجیتال

سررشته ضمن تاکید بر حرکت بانک‌ها به سمت بانکداری هوشمند و دیجیتال افزود: نیل به این مهم سرمایه زیادی از نظام بانکی آزاد خواهد کرد.
معاون امور شعب منطقه چهار بانک سپه تهران همچنین با بیان اینکه، بازار سرمایه و پول، مکمل یکدیگرند، نقش بانک‌ها و بازار سرمایه را در کاهش نرخ تورم، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی غیرقابل انکار دانست.

سررشته تصریح کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته، در ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها به بخش صنعت و تولید کنندگان، تنها منافع مالی بانک مدنظر بوده است.

وی همچنین بیان‌کرد: نتایج تحقیقات دانشگاه‌های معتبر نشان می‌دهد؛ ارائه تسهیلات با در نظر گرفتن منافع اجتماعی از سوی بانک‌ها برای تولید کنندگان در درازمدت منجر به منفعت اقتصادی اجتماعی قابل توجه و معناداری شده است که نشان دهنده نقش تعیین کننده بانک‌ها در نظام اقتصادی هر کشور است.
این کارشناس اقتصادی افزود: افزایش تسهیلات بانکی نسبت به GDP (تولید ناخالص داخلی) اثر بسیار مثبتی بر رشد اقتصادی دارد و هرچه گرایش این تسهیلات به سمت تقویت تولید باشد، رشد اقتصادی مثبت و تولید در کشور رونق پیدا خواهد کرد.

برچسب ها: رونق کسب و کار نظام بانکی گره مشکلات اقتصادی اموال و املاک
ارسال نظر
آخرین اخبار