۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
تعداد بازدید: ۳۵۲۶۶۶
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران گفت: در بحث نظارت همگانی به دنبال فراهم‌سازی یک بستر مشارکت جمعی برای مردم به نحو ساده‌ترین روش هستیم که نتیجه این موضوع ناامن سازی فضا برای متخلفین است. حتماً اگر مردم موضوعات را منعکس کنند و ما آن‌ها را دنبال کنیم، فضا برای متخلفین ناامن می‌شود.
کد خبر: ۳۵۰۸۱

ناامن سازی فضا برای متخلفین/ ۱۱۰ املاکی که در اختیار افراد غیر بود، پس گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا ناصری سرای، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار خطوط به اقدامات این مرکز در جهت بازرسی هوشمند پرداخت و مطرح کرد: یکی از موضوعاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد تا ما در مسیر مبارزه با فساد قرار بگیریم این است که بتوانیم یک سری از بررسی‌ها، بازدیدها و اقداماتی را که به اصلاح فرآیند و به شناسایی گلوگاه کمک می‌کند به صورت هوشمند و نرم‌افزاری انجام دهیم.

نظارت و بازرسی هوشمند یک راهکار است

ناصری سرای ادامه داد: مثلا وقتی ما می‌خواهیم بر همه فرایندهای یک سازمان نظارت و بازرسی کنیم قطعاً با نیروی انسانی یک سری مشکلات وجود دارد دلیلش این است که نیروی انسانی ممکن است اشتباهاتی انجام دهد پس نظارت و بازرسی هوشمند یک راهکار است. بازرسی هوشمند به این معنا است که ما بتوانیم یک سری موضوعات را همانند شناسایی گلوگاه‌ها به صورت تحلیل داده‌ای به آن بپردازیم. پس در یک موقع موضوعی را شناسایی و با آن برخورد می‌کنیم و مورد دیگر این است که موضوعی که به وجود می‌آید چطور جلویش را بگیریم که این هم یک رویکرد آینده‌نگر است که به اصلاح فرآیند کمک می‌کند و لازمه‌اش شناسایی و تحلیل است.

ناامن سازی فضا برای متخلفین/ ۱۱۰ املاکی که در اختیار افراد غیر بود، پس گرفته شد

بهبود مستمر نیازمند این است که مردم پای کار باشند

وی به نظارت همگانی اشاره و مطرح کرد: موضوعی دیگر هم که در نظارت و بازرسی بسیار مهم است بحث نظارت همگانی است که بسیار روی آن برنامه ویژه‌ای داریم. اگر بخواهیم سیستمی را اصلاح کنیم یا بهبود دهیم باید مردم حضور داشته باشند. در کل یک بهبود مستمر نیازمند این است که مردم پای کار باشند، مردم به صورت نظارت همگانی موضوعات را به ما منعکس کنند. این موضوع باعث می‌شود دیتاهای با ارزشی به دست بیاید، چنین اطلاعاتی گلوگاه‌ها و نواقص سیستم را به ما معرفی می‌کند و آن‌هایی که نیاز به بهبود دارند را سریع‌تر می‌توانیم شناسایی کنیم. همه این اتفاقات به بهبود کیفیت سرویس کمک می‌کند.

ناامن سازی فضا برای متخلفین 

رئیس مرکز سامانه مدیرت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران بیان کرد: در بحث گزارشات مردمی و شناسایی گلوگاه‌ها این دو روشی که توضیح دادم، استفاده شده. در بحث حقوق بیت‌المال و املاک کارهایی انجام شده است. در موضوع گزارشات مردمی در طول سال ۱۴۰۲ طی هشت ماه گذشته حدود ۱۱۰ املاکی که در اختیار افراد غیر بوده، پس گرفته شد، همچنین پرونده‌های تخلفی که از منشا گزارشات مردمی شناسایی می‌شد. در بحث نظارت همگانی به دنبال فراهم‌سازی یک بستر مشارکت جمعی برای مردم به نحو ساده‌ترین روش هستیم که نتیجه این موضوع ناامن سازی فضا برای متخلفین است. حتماً اگر مردم موضوعات را منعکس کنند و ما آن‌ها را دنبال کنیم، فضا برای متخلفین ناامن می‌شود.

ناامن سازی فضا برای متخلفین/ ۱۱۰ املاکی که در اختیار افراد غیر بود، پس گرفته شد

 

برچسب ها: بازرسی اموال و املاک نظارت شهرداری تهران متخلفین ناامن سازی فضا سامانه #شهرداری تهران بازرسی انسانی
ارسال نظر
آخرین اخبار