۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
تعداد بازدید: ۷۷۲۹۷۵
از دولت، بخصوص وزارت ارتباطات انتظار می‌رود با اشراف اطلاعاتی که دارد، داد مردم مظلوم را از شرکت مخابرات غاصب بستانند و نگذارند بیش از این در حق مردم مظلومی ظلم مضاعف شود که کمرشان به حد کافی و حتی بیش از حد توانشان زیر بار گرانی و تورم و بیماری و بیکاری و هزاران بلای زمینی و آسمانی خم شده است.
کد خبر: ۷۸۳۵
نویسنده : قادر نصیری ترزنق

وزارت ارتباطات داد مردم مظلوم را از شرکت مخابرات بستاند!/تلاش برای نارضایتی تراشی به چه قیمت!

مخابرات و سلب یکطرفه امتیاز مشترکان تلفن ثابت/ قادر نصیری ترزنق

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

سوژه کاملآ واقعی و نگارنده مستقیم با سلب امتیاز تلفن ثابت منزل توسط شرکت مخابرات یکی از مراکز خدمات مخابراتی مشخصا مرکز مخابرات دکتر حسابی مواجه شده است.

موضوع از این قرار است که چنانچه شرکت مخابرات به اشتباه پیامک مربوط به کارکرد تلفن ثابت شما را به یک شماره همراه غیر از شماره همراه شما ارسال کرده باشد و شما هم به خاطر عدم دریافت پیامک مربوط به قبض تلفن ثابت منزل یا تجاری خود، قبضتان را پرداخت نکرده باشید به همین راحتی شرکت مخابرات اقدام به جمع آوری یا تخلیه و به عبارت روشن تر سلب امتیاز تلفن ثابت از شما مشترک تلفن ثابت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: حق خلخال این نیست!/توجیه مدیریتی یا از سر واکردن یک مقام عالی استانی!/قادر نصیری ترزنق

جالب آنکه شرکت محترم مخابرات هیچگونه اطلاع رسانی یا هشدار قبل از اقدام و عمل نیز نسبت به سلب امتیاز تلفن شما نمی کند و شما وقتی می‌توانید از قضیه سلب امتیاز و مالکیت خط تلفن ثابت منزل خود که سال‌ها استفاده می‌کردید، اطلاع داشته باشید که حضوری به مخابرات بروید و از متولیان شرکت سئوال کنید.

بیشتر بخوانید: جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود!/ قادر نصیری ترزنق

در مورد اخیر، مشترک  زمانی که می‌خواسته از طریق تلفن همراه، قبض را بپردازد_ که بارها نیز به همین منوال قبض تلفن مذکور را پرداخت کرده بوده_ پس از آنکه حین اقدام به پرداخت قبض از طریق گوشی همراه با بدهی «صفر» تلفن ثابت منزل خود مواجه شده در مراجعه به شرکت مخابرات، خبر سلب امتیاز توسط کارمند مخابرات دکتر حسابی به وی ابلاغ و اعلام شده است بعلاوه آنکه از طرف مخابرات گفته‌اند  مبلغ ۵۷۶۰۰ تومان بدهی دارید.

حالا شما تناقض مواجهه با بدهی «صفر» حین اقدام به پرداخت قبض از طریق گوشی را با بدهی اعلامی مخابرات آنهم برای شماره تلفنی که یکطرفه سلب امتیاز کرده است و به زعم آن شرکت، تلفن دیگر برای شما نیست، جمع کنید!

جالب‌تر آنکه وقتی راهکار و راه حل را از مخابرات سئوال می‌کنید کاربر به شما دو راه حل پیشنهاد می‌دهد؛

1_ مبلغ بیش از ۲ میلیون تومان را برای همان خط قبلی منزل خودت پرداخت کنی تا مجدداً همان خط، به نام شما شود.

2_ مبلغ بیش از ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنی تا خط جدیدی را با هزینه های مترتب بر نصب و سیم کشی و ... جایگزین خط قبلی تان بکنند.

حالا مشترک بی تقصیر، از آن جهت بی تقصیر که پیامک کارکرد تلفنش را شرکت مخابرات برای کس دیگری می‌فرستاده و مشترک از همه جا بی خبر بوده باید تاوان شرکت مخابراتی را بپردازد که به علت عدم ارسال پیامک به صاحب و مالک واقعی خط ثابت تلفن، مقصر مسلم است!

علی ای حال، بعید به نظر می‌رسد این گونه قصورات شرکت مخابرات فقط برای نگارنده اتفاق افتاده باشد.

چه بسیار موارد از این دست که به خاطر سهل انگاری شرکت مخابرات برای دیگر مشترکین نیز پیش آمده و چون این هموطنان عزیز دست شان به جایی نرسیده است، مجبور شده‌اند یا مبلغ بیش از ۲ میلیون تومان را به شرکت مخابرات مقصر بپردازند تا دوباره خط قبلی خودشان را که مالک و صاحب اصلی بودند به قیمت گزاف، صاحب و مالک شوند و یا برای دریافت خط تلفن ثابت جدید بیش از ۲۰۰ هزار تومان دیگر پرداخته‌اند!

آیا اعمال این نوع برخوردها آنهم توسط یک مجموعه حاکمیتی در حق مردم مظلوم که هزاران گیر و گرفتاری دارند اگر مصداق بارز اعمال ظلم در حق مظلوم نیست، پس چیست؟

شاید شرکت مخابرات همچون بانک‌ها توجیهات متعدد حقوقی و غیرحقوقی دیگری هم با استناد به قراردادهای تحمیلی یک طرفه که به مشتریان تحمیل ‌می‌کنند، داشته باشد، اما «یدالله فوق ایدیهم»!

از دولت، بخصوص وزارت ارتباطات انتظار می‌رود با اشراف اطلاعاتی که دارد، داد مردم مظلوم را از شرکت مخابرات غاصب بستانند و نگذارند بیش از این در حق مردم مظلومی ظلم مضاعف شود که کمرشان به حد کافی و حتی بیش از حد توانشان زیر بار گرانی و تورم و بیماری و بیکاری و هزاران بلای زمینی و آسمانی خم شده است. آیا می‌خواهید این مردم کمر خمیده زیر بار مشکلات با صورت به خاک بیفتند و شماها همچنان خودهانه با چکمه نظامی از روی شان عبور کنید!

کشور به حد کافی در شرایط و موقعیت حساس قرار گرفته و توسط استکبار و ایادی منطقه‌ای‌اش با انواع و اقسام تحریم‌های کمرشکن و تهدیدات نابحق خارجی دچار بحران شده و دست و پنجه نرم می‌ کند، انتظار می‌رود داخلی‌ها و خودی‌ها و مواجب بگیران و مدعیان خدمت بی منت به جمهور، آگاهانه و ناآگاهانه یا خواسته و ناخواسته دست به نارضایتی تراشی نزنند! آخر، تلاش برای نارضایتی تراشی به چه قیمت!؟

برچسب ها: شرکت مخابرات وزارت ارتباطات دولت مردم مظلوم نارضایتی تراشی تلفن ثابت قادر نصیری ترزنق
ارسال نظر
آخرین اخبار