۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
تعداد بازدید: ۳۷۹۴۳۱
مطلب  مربوط به  سلب امتیاز  خطوط تلفن ثابت که در سایت خطوط مورخ 16 بهمن منتشر شده، متاسفانه یا از روی ناآگاهی و یا غرض ورزی، به صورت یک سویه و مفروض و تنظیم شده بر طبق داده های نادرست است و مجموعه مخابرات و اداره کل ارتباطات این شرکت، حقیقتا ، از نویسنده محترم و مسئولین این سایت گله دارد که بدون کمترین آگاهی، مطلب یک سویه و تخریب کننده را در مورد فرایند قطع تلفن ثابت منتشر نموده، در حالی که این موضوع کاملا مشخص و به صورت روشن از درگاه های مختلف به صورت متواتر اطلاع رسانی شده است.
کد خبر: ۸۰۴۶

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

در پی انتشار یادداشتی با عنوان«مخابرات و سلب امتیاز یکطرفه مشترکین تلفن ثابت!» در سرویس فناوری، جوابیه‌ای از طرف مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران به روابط عمومی و ارتباطات پایگاه خبری و تحلیلی خطوط ارسال شده است که همراه با توضیح خطوط به شرح ذیل منتشر می‌ شود:

شرکت مخابرات ایران

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی خطوط

با سلام،

احتراما خواهشمند است مطلب ذیل در پاسخ به گزارش منتشر شده در آن رسانه ، مورخ 16 بهمن 1402، با عنوان "وزارت ارتباطات داد مردم مظلوم را از شرکت مخابرات بستاند"، در این سایت در سریع‌ترین زمان ممکن، بر طبق قانون مطبوعات درج شود.

بزرگ ترین ظلم به مخاطبان و مشتریان، نارضایی تراشی با  اطلاع رسانی کذب و گمراه کننده است

مطلب  مربوط به  سلب امتیاز  خطوط تلفن ثابت که در سایت خطوط مورخ 16 بهمن منتشر شده، متاسفانه یا از روی ناآگاهی و یا غرض ورزی، به صورت یک سویه و مفروض و تنظیم شده بر طبق داده های نادرست است و مجموعه مخابرات و اداره کل ارتباطات این شرکت، حقیقتا ، از نویسنده محترم و مسئولین این سایت گله دارد که بدون کمترین آگاهی، مطلب یک سویه و تخریب کننده را در مورد فرایند قطع تلفن ثابت منتشر نموده، در حالی که این موضوع کاملا مشخص و به صورت روشن از درگاه های مختلف به صورت متواتر اطلاع رسانی شده است.

مشترکین تلفن ثابت در سراسر کشور پس از حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در چهار سال گذشته کاملا از روش های جایگزین آگاهی  دارند و گواه آن افزایش وصولی و پرداخت قبوض در طول سال های پس از حذف قبوض کاغذی است.

چگونگی فرآیند قطع تلفن ثابت در صورت عدم پرداخت هزینه کارکرد  کاملا مشخص است، مدت‌زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک‌طرفه، دوطرفه و در نهایت واگذاری خط به غیر، فرآیندی با زمان حداکثر یک سال و ۱۵ روز است،  و طی این مدت به روش های مختلف از درگاه های اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران به مشترکان درباره میزان بدهی‌ اطلاع رسانی می‌شود.

هرگاه مشترک مشمول قطع خط تلفن به‌دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را ابتدا به مدت حداقل دو هفته یک ‌طرفه کند؛ درصورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک، نسبت به قطع خط تلفن وی به طور کامل (دوطرفه) اقدام می کند.

همچنین در میان دوره، برای مشتریان پس پرداخت تا به ۸۰ درصد ودیعه نرسد، ارتباط قطع نمی شود و برای مشتریان اعتباری و کسانی که ودیعه ندارند در ۲۰ هزارتومان، قطع ارتباط انجام می شود.مشترکانی که به حدنصاب کارکرد می‌رسند و یا در پرداخت میان دوره با رسیدن میزان بدهی مشترک به بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان، خط به صورت یک طرفه قطع می شود که پس از پرداخت مبلغ بدهی، مجددا وصل می شود.

درصورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک بدهکار در مهلت مقرر که شامل یک سال و ۱۵ روز است، شرکت مخابرات ایران مجاز به جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن مشترک و سلب امتیاز است؛ البته در طول این یک سال به‌طور مرتب به مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود که بدهی خود را پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.

نکته مهم در این بخش همین است که مشترکین از تمام روش ها می توانند از قبوض خود آگاه شده و آن را پرداخت کنند. به عنوان مثال کد دستوری ستاره 2020 مربع، قابلیت دریافت و یا تغییر شماره تلفن همراه مربوط به مشترکین  را دارد و هر مشترکی که پیامک مربوط به قبض تلفن ثابت را دریافت نکند، می تواند از بی هزینه ترین راه ممکن، کد دستوری را از طریق شماره همراه خود گرفته و شماره همراه خود را ثبت و یا تغییر دهد.

علاوه بر مطالب گفته شده سازمان تنظیم مقررات تمام موارد قانونی را در موارد مختلف به شرکت مخابرات ابلاغ کرده است، در مورد افرادی که قبض خود را پرداخت نمی کنند، مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات  موجود است که برای تمام کشور یکسان اجرا می شود.

بر اساس این مصوبه،  اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند.

همچنین، در صورت تخلیه خط، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر طبق مقررات است و شرکت مخابرات، در این وضعیت و در صورت درخواست مشترک، در صورت امکان تلاش دارد تا شماره سابق را در اختیار مشترک قرار دهد.

اما مهم ترین نکته علاوه بر مطالب پیش گفته ، این است که اکنون اغلب خدمات شرکت مخابرات ایران به صورت غیر حضوری در دسترس مشتریان قرار دارد  و مشتریان با استفاده از این درگاه ها  می توانند، حتی الامکان از مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی خودداری کرده و با استفاده از خدمات الکترونیکی نیازهای مخابراتی خود را برطرف کنند.

مشتریان می توانند برای اطلاع از مبلغ صورتحساب هزینه تلفن با شماره ۲۰۰۰ تماس بگیرند و از همان طریق نیز بدهی خود را پرداخت کنند، وب‌سایت شرکت مخابرات ایران، اپلیکیشن مخابرات من و کد ussd ستاره ۲۰۲۰ مربع در اختیار تمام مشتریان قرار دارد و مخاطبان در سراسر کشور می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود، به صورت لحظه‌ای، از همان طریق نسبت به پرداخت اقدام کنند.

به طور کلی، شرکت مخابرات ایران هرگونه اطلاع رسانی لازم را به مشتریان انجام می دهد تا مشتریان با عدم پرداخت ار روی نآگاهی با مسائلی مانند قطع یک طرفه یا سلب امتیاز مواجه نشود. اما در صورتی که خود مشتری یا مخاطب عمدا یا سهوا از پرداخت قبوض خودداری کند و نتیجه این عدم پرداخت که بر طبق قوانین بارها اطلاع رسانی شده، منجر به قطع یکطرفه و یا سلب امتیاز خطوط شود، آیا شایسته است  که نام شرکت مخابرات ایران غاصب عنوان شود و عنوان های ناشایست که حتی تکرار آن نیز زیبا نیست، در  چنین گزارش تفصیلی به شرکت مخابرات ایران داده شود؟

حقیقتا، نوع پرداخت و راه های قبوض تلفن ثابت و به طور کلی،  تمام خدمات شرکت مخابرات ایران در حوزه های متنوع به اندازه ای گوناگون و قابل استفاده برای تمام مشترکین با هر سطحی از دسترسی است که تهیه چنین گزارشی با ادبیات نازل و در جاهایی زننده و به دور از شان و منزلت خبرنگاری و اطلاع رسانی، بی انصافی محض در حق قدیمی ترین و بزرگ ترین اپراتور ارتباطی کشور  و خدمات آن است.

متاسفانه  در حال حاضر این مطلب با مختصات و اطلاعات نادرست، منتشر شده است ، اما حقیقتا از سردبیران سایت مذکور و  به خصوص نویسنده مطلب یاد شده، انتظار می رود از این به بعد گزارش های فنی و تخصصی خود را به صورت منصفانه و بدون پیش فرض ذهنی یا جناحی و از همه مهم تر با تکیه بر اطلاعات صحیح، مستدل و حرفه ای، تنظیم و منتشر نمایند.

   حامد شیخ پور

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

 

توضیح پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛


۱ ـ واکنش سریع مخابرات به مشکل رسانه‌ای شده توسط یک مشترک که به علت عدم دریافت پیامک کارکرد از طرف آن شرکت نسبت به سلب امتیاز یکطرفه خط ثابت منزلش شاکی بوده قابل تقدیر است.


۲ ـ پیگیری، رسیدگی به موقع و احساس مسئولیت دکتر زارعیان، معاون محترم تجاری و خدمات امور مشتریان شرکت مخابرات و قول مساعد نسبت به برطرف کردن مشکل یک شهروند و عودت خط مذکور نیز شایسته تقدیر و تشکر ویژه است.


۳ ـ قضاوت نسبت به ناروایی یا روایی نسبت‌های «از روی ناآگاهی»، «غرض ورزی»، «ادبیات نازل»، «بدون کمترین آگاهی» و ... داده شده به نگارنده در جوابیه، یا محق بودن وی به عنوان یک شهروند در طرح مشکل و مطالبه جهت رفع مشکلات آحاد شهروندان را نیز به عهده مردم و مخاطبان فهیم پایگاه خبری تحلیلی خطوط وامی‌گذاریم.


۴ ـ همچنین تفسیر از اجرای؛

«مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که بر اساس این مصوبه، اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند.»

را در این مورد بخصوص بر عهده مردم و مخاطب وامی‌گذاریم.

 

 

 

برچسب ها: جوابیه مخابرات شرکت پست پایگاه خبری تحلیلی خطوط قادر نصیری ترزنق
ارسال نظر
آخرین اخبار