۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
تعداد بازدید: ۲۳۰۶۲۱
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:با حمایت‌های دولت و مسوولان و کمک هنرمندان و طراحان کشور می‌توان شاهد پیشرفت حوزه پوشاک ایرانی اسلامی و عفاف و حجاب در جامعه بود.
کد خبر: ۷۹۶

می‌توان شاهد پیشرفت حوزه پوشاک ایرانی اسلامی و عفاف و حجاب در جامعه بودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از ایرنا، مریم پورشهابی روز چهارشنبه افزود: امید می‌رود برنامه‌های دولت سیزدهم در حوزه مد و لباس با اتخاذ راهکارهای مناسب اجرایی و عملیاتی شود تا  شاهد ارتقای پوشش ایرانی اسلامی در جامعه باشیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بر پایه قانون، ساماندهی مد و لباس در کشور به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما و اصناف مرتبط است و امور مربوطه با دبیری این کارگروه پیگیری می‌شود.

به گفته وی، قانون‌گذار وظیفه‌هایی را تعیین کرده و بر عهده دستگاه‌های یادشده قرار داده که در حوزه عفاف و حجاب و پوشش ایرانی اسلامی انجام دهند و برای مثال، نظارت بر تولید و عرضه  لباس بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و از ورود کالای قاچاق جلوگیری می‌کند.

پورشهابی خاطر نشان کرد: نشست‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس ماهانه به طور منظم برگزار، تصمیم‌هایی اتخاذ و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به سه هزار طراح در سامانه مد و لباس ثبت کرده‌اند و طراحی لباس و بخش هنری آن را به عهده دارند، گفت: برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس می‌تواند در جامعه فرهنگ‌سازی کند و به ارایه الگویی بهتر برای  پوشش ایرانی اسلامی بپردازد.

به گفته دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس می‌تواند افزون بر فرهنگ‌سازی، به ارایه الگویی بهتر برای پوشش اسلامی ایرانی بپردازد و در زمینه‌های مناسب با بیان ارزش‌های دینی و مذهبی، رسوم، سنت‌ها و نوع پوشش و مد را در جامعه تبیین کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس در کشور، بستر فرایندهای اجتماعی را در تعامل با دانشگاه و صنعت پوشاک مورد توجه قرار می‌دهد.

حوزه مد و لباس از سال ۱۳۸۵ بر پایه قانون به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف شد و از سال ۱۳۸۷ شروع به فعالیت کرد.

برچسب ها: پوشش اسلامی مد و لباس تولید کنندگان البسه
ارسال نظر
آخرین اخبار