۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
تعداد بازدید: ۵۰۹۴۰۶
حدادعادل ابراز امیدواری کرد: مجلس دوازدهم ادامه دهنده راه مجلس یازدهم باشد و گفت: همکاری با دولت مردمی آیت الله رییسی برای ما شرط نمایندگی است. ما مجلسی می‌خواهیم که با حفظ وظیفه نظارتی خود  با دولت مردمی برای پیشرفت کشور همکاری کند.
کد خبر: ۸۰۴۱

انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود؟/توصیه‌های روحانی درباره رأی اعتراضی/کدام کاندیدا‌ها حسابدار را پیچاندند؟

افراد شورای ائتلافی چقدر صلاحیت حضور در مجلس را دارند؟/همکاری با دولت رییسی شرط نمایندگی!/ چه کسانی با دلی پرخون پا به انتخابات گذاشتند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از تابناک یک روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم آوردن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

 

از «این ۴ نامزد انتخاباتی «رائفی پور» را مات کردند» تا «احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم وجود دارد»

یک روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم آوردن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با دعوت از ملت قهرمان استان برای مشارکت در انتخابات پیش روی، گفت: آنچه مهم است، مشارکت بیشتر در انتخابات بوده و از شما این انتظار را دارم، اگر مشکلات داخلی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم، الان وقت قهر نیست و برای اصلاح امور باید انتخابات سالم و پرشور داشته باشیم و با حضور حداکثری شرکت کنیم.

این ۴ نامزد انتخاباتی «رائفی پور» را مات کردند
به نوشته اطلاعات آنلاین در برخی از کانال های تلگرامی خبر درباره برخورد جدی تعدادی از دوستان علی اکبر رائفی پور با وی دست به دست می شود. براساس این خبر، رائفی‌پور هفته هاست با شعار "این بار فرق می‌کند" در حال تبلیغ تشکیلات خود برای انتخابات است؛ با این پیش‌فرض که همه افراد لیست خودخوانده‌اش، میثاق انتخاباتی امضا کرده، قسم خورده اند و فیلم پر کردند.

حالا شنیده ها نشان می دهد که ۴ نفر اصلی لیست او، حسابدار را پیچاندند و بدون پر کردن فیلم و خوردن قسم وارد لیست شدند. نبویان، رسایی، ثابتی و تقوی پور افرادی هستند که هیچ قسم و تعهدی به لیست رائفی پور ندادند.

افراد شورای ائتلافی چقدر صلاحیت حضور در مجلس را دارند؟/همکاری با دولت رییسی شرط نمایندگی!/ چه کسانی با دلی پرخون پا به انتخابات گذاشتند؟

حدادعادل: فهرست‌های خلق‌الساعه و بدون مجوز را به رسمیت نمی‌شناسیم
حدادعادل ابراز امیدواری کرد که مجلس دوازدهم ادامه دهنده راه مجلس یازدهم باشد و گفت: همکاری با دولت مردمی آیت الله رییسی برای ما شرط نمایندگی است. ما مجلسی می‌خواهیم که با حفظ وظیفه نظارتی خود  با دولت مردمی برای پیشرفت کشور همکاری کند. با کسانی که می‌خواهند با بددهنی، تهمت و توهین جلب توجه کنند، میانه‌ای نداریم. رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: فهرست‌های خلق الساعه و بدون مجوز وزارت کشور را به رسمیت نمی‌شناسیم.

 

کنایه سنگین نوباوه به حدادعادل
نماینده تهران در مجلس در واکنش به اظهارات اخیر حدادعادل گفت: آقایان حداد و قالیباف باید بیایند و بگویند تنومندی و بالندگی و مال‌ها از کجا آمده که امروز شده‌اند درخت تنومند و دیگران را پاجوش آن درخت می‌دانند. بیژن نوباوه، در واکنش به اظهارات اخیر غلامعلی حداد عادل اظهار کرد: اظهارات آقای دکتر حداد که از سابقون انقلاب هستند و حق زیادی بر گردن انقلاب دارند، اظهارات چندان شایسته‌ای درباره نیروهای مسلمان و رقابت‌های انتخاباتی نبود؛ هرچند باید پرسید نقش خود آقای حداد در انتخابات چیست؟ به چه دلیلی ایشان شورای ائتلافی را درست کردند و حتی معلوم نیست که نقش ایشان در این شورا چیست؟ افرادی را که در آن جای دادند چقدر صلاحیت حضور در مجلس را دارند؟

افراد شورای ائتلافی چقدر صلاحیت حضور در مجلس را دارند؟/همکاری با دولت رییسی شرط نمایندگی!/ چه کسانی با دلی پرخون پا به انتخابات گذاشتند؟

الان، وقت قهر کردن نیست/حضور پرشور در انتخابات، ضامن مجلس قوی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با دعوت از ملت قهرمان استان برای مشارکت در انتخابات پیش روی، گفت: آنچه مهم است، مشارکت بیشتر در انتخابات بوده و از شما این انتظار را دارم، اگر مشکلات داخلی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم، الان وقت قهر نیست و برای اصلاح امور باید انتخابات سالم و پرشور داشته باشیم و با حضور حداکثری شرکت کنیم.

 

توصیه‌های روحانی درباره انتخابات: راه‌حل فقط رأی اعتراضی است
رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از مردم خواست، در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نامزدهایی که به شرایط موجود اعتراض دارند، رأی دهند.

سرلیست زنان لیست صدای ملت در ارائه مهم‌ترین برنامه‌های خود برای کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی تغییر طرح حجاب و عفاف، کاهش مدت زمان سربازی و رفع فیلترینگ گسترده بیان کرد.پروین داداندیش سرلیست زنان لیست صدای ملت در گفت‌وگو با ایسنا، مهمترین برنامه خود در حوزه جوانان را برگرداندن طرح حجاب و عفاف از شورای نگهبان و جلوگیری از تصویب آن در خفا دانست و با ادعای اینکه این طرح مردم را در مقابل مردم قرار می‌دهد، افزود: هیچ صدایی از ملت در آن نبوده و با بسیاری از قوانین دیگر در تناقض است. قطعا مجدد بازمی‌گردد و این بار باید بدون هشتاد و پنجی شدن و طرح در خفا، نظر همه نمایندگان اخذ و در صحن علنی به رای گذارده شود. 

مرعشی: ما با دلی پرخون به انتخابات پا گذاشتیم
سیدحسین مرعشی در «همایش جمهور» در شهر تبریز با بیان اینکه ما با دلی پرخون به انتخابات پا گذاشتیم، گفت: ما علاقه مندیم انتخابات مجلس دوازدهم نقطه عطف جدیدی برای تعدیل سیاست‌های کشور بسازیم و این فرصت برای حدود ۷۰ کرسی وجود دارد.

 

آقایان حداد و قالیباف باید بیایند و بگویند تنومندی و بالندگی و مال‌ها از کجا آمده که امروز شده‌اند درخت تنومند و دیگران را پاجوش آن درخت می‌دانند

حقیقت‌پور: دست مردم را می‌بوسم تا در انتخابات شرکت کنند
کاندیدا لیست صدای ملت گفت: من دست مردم را می‌بوسم تا در انتخابات شرکت کنند زیرا میزان مشارکت مهم است. من تمایل دارم میزان مشارکت بالای ۶۰ درصد باشد و من رای هم نیاورم زیرا منافع ملی برای من بسیار مهمتر است. ما دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم. چند لیست هم داریم که می‌خواهند وضع موجود را ادامه دهند. اگر به وضع موجود راضی هستند به آنها رای دهند اما اگر دنبال تغییر هستند به ما رای دهند، زیرا ما دنبال تغییر و حاکمیت عقلانیت در کشور هستیم.

 

افراد شورای ائتلافی چقدر صلاحیت حضور در مجلس را دارند؟/همکاری با دولت رییسی شرط نمایندگی!/ چه کسانی با دلی پرخون پا به انتخابات گذاشتند؟

قالیباف از لیست جبهه متحد انقلاب خارج شد
جبهه متحد انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بنا بر درخواست قالیباف، نام او از فهرست جبهه متحد انقلاب اسلامی خارج می‌شود؛ احمد نادری جایگزین قالیباف در این فهرست شد.

 

 

دهنوی انصراف داد؟
دفتر سید محسن دهنوی کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم اعلام کرد که وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور دارد و انصراف نداده است.چندی قبل سید محسن دهنوی نماینده تهران و کاندیدای انتخابات مجلس اعلام نمود، برای حفظ وحدت شورای ائتلاف و جبهه پایداری از حضور در لیست شانا انصراف داده است.روز گذشته نیز غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف گفت: آقای دهنوی در فهرست ما بود و ما هم بنایی بر تغییر ایشان نداشتیم اما جبهه پایداری از ایشان خواست برای رسیدن به وحدت انصراف دهد (با جایگزینی نبویان) و او به نفع وحدت انصراف داد. این انصراف به معنای انصراف دهنوی از حضور در انتخابات نیست؛ دهنوی در عرصه رقابت انتخاباتی مجلس دوازدهم حضور دارد و کناره‌گیری نکرده است.

 

 

نامزد شورای ائتلاف: در دنیا هالیوود و بالیوود داریم؛ چرا ایرانوود نداشته باشیم؟
نامزد شورای ائتلاف با بیان اینکه ٩٠ درصد سازمان ها در ایران در نقطه تطبیق قرار دارند، بیان داشت: در حوزه فرهنگی معضل ما نداشتن فرماندهی فرهنگی است، در دنیا هالیوود و بالیوود داریم چرا ایرانوود نداشته باشیم. در حوزه فرهنگی نباید غفلت کرد.حسن خجسته‌ باقرزاده نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به سوابق مدیریتی و کاری خود در بخش هایی همچون سازمان صدا و سیما، حوزه های فرهنگی و تالیف کتاب اشاره کرد و گفت: حدود ۱۱ سال معاون صدای سازمان و حدود ۶ سال معاون برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما بودم و بیشتر در حوزه‌های فرهنگی فعالیت کرده ام و در مجموع ۲۷ کتاب و حدود ۹۰ مقاله‌های علمی پژوهشی دارم.

واکنش پیرهادی به اظهارات حدادعادل
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تعدد فهرست‌های انتخاباتی را نشانه پویایی سیاست و امید جامعه دانست و گفت: اگر هر طیف و تشکلی با نگاه خودحق‌پنداری، خود را محور و بی‌نقص بداند نیاز اساسی و جدی به آسیب‌شناسی و بازنگری در رویکرد، اصول و آرمان‌هایش دارد.محسن پیرهادی در گفت وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات اخیر غلامعلی حدادعادل اظهار کرد: تکثر و تعدد فهرست‌های انتخاباتی نشان دهنده پویایی سیاست داخلی کشور است و نباید دلسوزان انقلاب را نگران کند.وی ادامه داد: رقابت سالم لازمه برگزاری انتخابات سالم است؛ رقابتی که بدون تهمت، اتهام‌زنی و بدگویی باشد. تشکل‌های دارای رزومه و اثرگذار باید پرچم‌دار سلامت انتخابات باشند و در مقابل رقبای کوچک و بزرگ، فصلی یا یک‌شبه سعه صدر به خرج دهند.

 

افراد شورای ائتلافی چقدر صلاحیت حضور در مجلس را دارند؟/همکاری با دولت رییسی شرط نمایندگی!/ چه کسانی با دلی پرخون پا به انتخابات گذاشتند؟

نیروهای موسوم به «انقلابی» حتی اگر انتخابات را هم ببازند، باز پیروزند
احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: در همه جای دنیا، آن نیروی سیاسی که انتخابات را می‌برد، عملاً بر امورات و مقدرات کشور مسلط می‌شود و آن نیرویی که می‌بازد، پی کار خود می‌رود!در کشور ما اما داستان به کلی متفاوت است، بدین صورت که نیروهای "انقلابی" حتی اگر انتخابات را هم ببازند، باز پیروزند، چون اگر به پاستور و مجلس هم راه نیابند، در نهادها و ارگان‌های حساس‌تر و قدرتمندتری به کار گمارده می‌شوند تا تسمه از گردۀ رقیب راه یافته به مجلس یا پاستور بکشند!در واقع همین نکته سبب سرخوردگی بسیاری از مردم از انتخابات شده است.

 

 

ستاد انتخابات زمان پایان تبلیغات را اعلام کرد
ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۱۷ اعلام کرد، زمان تبلیغات نامزدان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح فردا (پنجشنبه) به پایان می‌رسد. به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند، با عنایت به ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده (۱۷) قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تبلیغات نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ به پایان می‌رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است؛ لذا از کلیه نامزدها، احزاب، گروه‌های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می‌شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزد‌ها پرهیز نموده و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و…) خودداری نمایند.

محسن رضایی: در هیچ یک از لیست‌های انتخاباتی دخالتی نداشتم
«محسن رضایی» رئیس دبیرخانه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در شبکه اجتماعی ایکس درباره لیست‌های انتخاباتی نوشت: در هیچ یک از لیست های انتخاباتی دخالتی نداشتم و برادری، وحدت ملی و کارآمدی داوطلبان را مهم تر از لیست های انتخاباتی می‌دانم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات، فارغ از آنکه به کدام افراد رای می‌دهند، قوام بخش بنیان های قانونی سیاسی و امنیتی کشور است.

محصولی: قطعاً لیست اصلی همین فهرست مشترک پایداری و شورای ائتلاف است
دبیرکل جبهه پایداری گفت: اگر ائتلاف کنیم و بعد از آن حرف دیگری بزنیم که دیگر اسم آن ائتلاف نیست؛ بنابراین، قطعاً لیست اصلی جبهه پایداری و دوستان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همین لیستی است که به عنوان فهرست مشترک ما اعلام شده است.

سیدحسین مرعشی در «همایش جمهور» در شهر تبریز با بیان اینکه ما با دلی پرخون به انتخابات پا گذاشتیم، گفت: ما علاقه مندیم انتخابات مجلس دوازدهم نقطه عطف جدیدی برای تعدیل سیاست‌های کشور بسازیم و این فرصت برای حدود ۷۰ کرسی وجود دارد.

با صدور اطلاعیه‌ای اعلام شد: قالیباف فقط در لیست اصلی جبهه انقلاب حضور دارد
کانال اطلاع رسانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که محمدباقر قالیباف فقط در لیست اصلی جبهۀ انقلاب حضور دارد و در هیچ لیست فرعی‌ نیست. به دنبال انتشار لیست جبهه متحد انقلاب اسلامی و گنجاندن نام قالیباف در این فهرست، اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی محمدباقر قالیباف به شرح زیر صادر شد:«به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رسانیم محمدباقر قالیباف، ضمن تشکر از همه گروه‌های علاقمند به ایشان، از همه لیست‌های فرعی که به جبهۀ انقلاب نسبت داده می‌شوند خواسته است نام او را از فهرست‌های خود  حذف کنند. بنابراین محمدباقر قالیباف تنها در لیست اصلی جبهه انقلاب حاضر خواهد بود که ماحصل اجماع فرآیندی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهۀ پایداری است.


قالیباف: ائتلاف نیروهای انقلاب فقط یک فهرست مشترک منتشر کرده است
پیام ویدئویی قالیباف دربارۀ فهرست جبهۀ انقلاب: برای تحقق هشت وعده، از شما می‌خواهم به تمام ۳۰ نفر لیست جبهۀ انقلاب رأی دهید.کار مجلس و پیگیری قوانین راهبردی کاری جمعی است. گاهی یک نماینده که که به کار جمعی اعتقاد ندارد و به‌جای منافع ملی، به‌دنبال منافع شخصی و گروهی خود می‌رود، می‌تواند پیگیری یک کار پراهمیت را سال‌ها معطل کند یا حتی غیرممکن کند.اعضای فهرست جبهۀ انقلاب می‌‌توانند هشت ضرورتی که وعده دادم را در صورت حضور جمعی در مجلس دوازدهم پیگیری کنند.    

 
احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم وجود دارد
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم وجود دارد، گفت: زمان انجام مرحله دوم انتخابات یک ماه پس از تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، اعلام خواهد کرد. «محسن اسلامی» با بیان اینکه احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم وجود دارد، گفت: در این صورت، بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور باید با هماهنگی شورای نگهبان، زمان انجام مرحله دوم انتخابات را ظرف یک ماه پس از انتخابات اول و تأیید صحت آن توسط شورای نگهبان، تعیین و اعلام خواهد کرد.سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: براساس تبصره ۵ ماده ۱۰ این قانون، در انتخابات میان‌دوره‌ای هم کسانی می‌توانند رأی بدهند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند و در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه شرکت نداشته و رأی نداده باشند.
برچسب ها: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی رد صلاحیت دولت رئیسی غلامعلی حدادعادل قالیباف حسین مرعشی بیژن نوباوه رائفی‌پور زنان حسن روحانی دولت یازدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار