۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
تعداد بازدید: ۸۲۲۴۴
نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آثار محوطه‌های باستانی و تاریخی از جندی‌شاپور گرفته تا بیستون، شهر سوخته، تمدن جیرفت و... همگی طی دهه‌های طولانی به غارت رفته است، گفت: طبق اخبار منتشر شده سر سرباز هخامنشی که پس از سال‌ها به ایران برگردانده شد و قرار بود پس از نمایش در استان‌های متفاوت کشور، در محل اصلی خود یعنی تخت جمشید نصب شود، هنوز بعد از دو سال به این سایت برنگشته است، ماجرای سرقت آثار باستانی طی سال‌های اخیر به کرات تکرار شده است.  
کد خبر: ۸۱۲۱

غارت تمدن در مقابل چشم مسئولین/سر سرباز هخامنشی هنوز برنگشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، محمد علی محسنی بندپی در مورد عدم بازگشت و مفقودى آثار باستانی و تاریخی مسروقه گفت: برخی از این آثار در آن سوی مرزها در موزه کشورهای خارجی و تعدادی نیز به واسطه قاچاقچیان و دلالان داخلی در مرزها در انتظار خروج از کشور است؛ تمدنی که به واسطه آثار باستانی به تاراج می‌رود و مسئولانی که نظاره‌گر این وضعیت هستند.

آثار باستانی که به تاراج می‌رود مسئولانی که نظاره‌گر هستند

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: محوطه‌های باستانی و تاریخی از جندی‌شاپور گرفته تا بیستون، شهر سوخته، تپه حسنلو، تمدن جیرفت و... که همگی طی دهه‌های طولانی به غارت رفته و برخی از آنها در آن سوی مرزها در موزه کشورهای خارجی جای گرفته و تعدادی از آن به واسطه قاچاقچیان و دلالان داخلی در مرزها در انتظار خروج از کشور هستند، تمدنی که به واسطه آثار باستانی به تاراج می‌رود و مسئولانی که نظاره‌گر این وضعیت هستند.

غارت تمدن در مقابل چشم مسئولین/سر سرباز هخامنشی هنوز برنگشته است

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: وزارتخانه‌های متعددی نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری داشتند از وزارت امور خارجه گرفته  تا گردشگری و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد که متاسفانه در دولت جدید هنوز اقدام موثری از سمت هیچ یک از وزارتخانه‌های نام برده، در رونق گردشگری دیده نشده و هنوز وابستگی عمیق به صنعت نفت به وضوح دیده می‌شود، این سوال بنده از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای عدم توجه به رونق صنعت گردشگری است؛ با توجه به گذشت ۵ ماه از دولت سیزدهم است چرا صنعت گردشگرى رونقى نداشته و شاهد مفقود شدن آثار باستانى هستیم. 

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بعد از گذشت ۵ ماه از دولت جدید هنوز برنامه مدونی از وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای رونق گردشگری ارائه نشده است. در نظر داشته باشیم ترکیه در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ میلیارد دلار فقط از محل گردشگری کسب درآمد داشته است که برابر با ۳ الی ۵ برابر یارانه ارزی کشور است که برای کالاهای اساسی اختصاص داده شده است./خانه ملت.

پایان پیام

برچسب ها: میراث‌فرهنگی آثار تاریخی آثار باستانی سرقت مبارزه با سرقت آثار هنری
ارسال نظر
آخرین اخبار