۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
تعداد بازدید: ۱۱۶۲۲۴
وزارت دادگستری آمریکا شرکت مخابراتی چینی Hytera را به توطئه با کارمندان شرکت موتورلا برای سرقت فناوری رادیویی دیجیتال موبایل این شرکت آمریکایی متهم کرده است.
کد خبر: ۹۱۹۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، طبق اسناد دولت آمریکا اعلام کرد شرکت «هایترا کامونیکیشن» کارمندان موتورلا در مالزی را استخدام کرد تا داده های تجاری درباره رادیوهایی به نام «واکی تاکی» را سرقت کنند.

در کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا از هایترا نام برده شده اما دیگر متهمان یا حداقل کارمندانی حذف شده که قبلاً در موتورلا شاغل بوده و ادعا می شود هایترا برای سرقت اسرار تجاری آنها را استخدام کرده است. طبق این کیفرخواست هایترا بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰ میلادی کارمندان موتورلا را برای سرقت استخدام می کرد. این کارمندان در ازای سرقت اسرار مذکور دستمزد و مزایایی دریافت می کردند که از حقوق شان در موتورلا بیشتر بود.

هایترا به ۲۱ جرم از جمله توطئه برای سرقت اسراسر تجاری متهم شده است. هایترا و متهمان ناشناس دیگر همچنین متهم به در اختیار داشتن اسرار تجاری مسروقه، هستند. در صورتیکه این شرکت در دادگاه متهم شود با جریمه ای معادل ۳ برابر ارزش اسرار تجاری مسروقه، روبرو خواهد شد.

هایترا در بیانیه ای اعلام کرد این اتهامات را قبول ندارد. اتهامات مذکور به فعالیت های کارمندان سابق موتورلا در مالزی در یک دهه قبل مربوط است. هایترا خواهان اثبات بی گناهی خود در دادگاه و بازگویی این روایت از دیدگاه خود در دادگاه است./مهر

برچسب ها: شرکت مخابراتی چین حاکمیت سایبری سرقت دادگاه
ارسال نظر
آخرین اخبار