۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: ۱۹۶۶۶۸
معاون وزیر ارتباطات گفت: پنج پروژه کلیدی در راستای رسیدن به اهداف شبکه ملی اطلاعات تعریف کردیم که برنامه‌های اقدام و زمانبندی آن را به زودی اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۸۲۳۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران صبح امروز در نشست خبری به ارائه برنامه‌ها و اقدامات سازمان فناوری اطلاعات پرداخت و در خصوص برنامه‌های این سازمان برای دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات، حمایت از بخش خصوصی و خدمات پایه کاربردی توضیح داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در شش ماه اخیر چگونه بوده و این سازمان کدام تکالیف را مطابق سند طرح کلان این پروژه اجرایی کرده است، گفت: مطابق با تکالیفی که در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است، ۵۳ اقدام برای شبکه ملی اطلاعات باید اجرایی شود که ۳۷ اقدام برعهده وزارت ارتباطات بوده و از این تعداد ۱۶ اقدام در حیطه وظایف سازمان فناوری اطلاعات تعریف شده است.

خوانساری تصریح کرد: ما برای تحقق این اقدامات پنج پروژه کلیدی تعریف کردیم که طبق تفاهم نامه‌ای که با معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات داشتیم، این پروژه‌ها را ارائه داده ایم.

وی گفت: تلاشمان این است که با داشتن زمانبندی مشخصی، این پروژه‌های کلیدی را عملیاتی کنیم و منتظر اعلام معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات برای تأیید این پروژه‌ها هستیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: ممکن است حتی این پروژه‌ها نیازمند مصوبات تکمیلی از سوی شورای عالی فضای مجازی باشند. در نهایت نیز پس از تأیید این مراجع، زمانبندی و برنامه اقدام را به زودی اعلام خواهیم کرد./مهر

برچسب ها: شبکه ملی اطلاعات وزارت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران شورای عالی فضای مجازی
ارسال نظر
آخرین اخبار