۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۵۵۷۱۰۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استقبال چشمگیر مخاطبان از دومین نمایشگاه مجازی کتاب اشاره کرد و از تمدید یکروزه این رویداد بزرگ فرهنگی کشور خبر داد و گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۸۲۷۶

تداوم نمایشگاه مجازی کتاب در پساکرونا/خبرهای خوش برای کاغذ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در حاشیه بازدید از سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران به منظور بهره‌مند شدن تعداد بیشتری از علاقه‌مندان و مخاطبان این رویداد تا ۱۱ بهمن ماه تمدید شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در توسعه عدالت فرهنگی گفت: با طرح عدالت فرهنگی به عنوان یکی از شعار‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی، ایجاد دسترسی عموم مردم به انواع کالا‌های فرهنگی به‌ویژه کتاب در قالب فرآیند بسیار دقیقی در حال انجام است. 



خبر‌های خوشی برای کاغذ در راه است 



وی درباره آخرین خبر‌های حوزه تامین کاغذ بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام آخرین اقدامات برای پیش‌خرید است تا تولیدکنندگان بتوانند نشر را توسعه دهند؛ بنابراین خبر‌های خوبی در راه است.

اسماعیلی، درباره مهمترین دستاورد‌های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران، موجب شد تا عدالت فرهنگی و دسترسی همگانی به کتاب در سراسر کشور فراهم شود. مردان، زنان و کودکان توانستند از شهر‌های دور محل زندگی خود به خرید کتاب اقدام کنند.
 
وی افزود: اتفاق قابل توجه دیگر در ارتباط با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، دسترسی به کتاب، به‌ویژه در مناطق روستایی است؛ تا جایی که به بیش از ۲ هزار روستایی که نشانی پستی آن‌ها با رنگ در خانه تکمیل شده، کتاب ارسال می‌شود. ارسال مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز با تسهیلاتی که پیش‌بینی شده برای خریداران کتاب رایگان است.



تداوم نمایشگاه مجازی کتاب در پساکرونا



اسماعیلی ادامه داد: بعد از شیوع ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تداوم خواهد داشت؛ چراکه این نمایشگاه کنار نمایشگاه فیزیکی کتاب، به تعمیق و تقویت نهضت کتابخوانی کمک خواهد کرد.

وی درباره نحوه مدیریت فرهنگی برای دسترسی مردم همه ایران گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، فیلم‌های جشنواره فجر در شهر‌های دیگر اکران می‌شود، در دیگر بخش‌های فرهنگی هم این کار را می‌کنیم که همه دسترسی‌ها به کتاب‌ها افزایش پیدا کند.

تخفیف ۵۰ درصدی برای غرفه‌های نمایشگاه فیزیکی کتاب

وزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب، اظهار داشت: برای برگزاری نمایشگاه در اردیبهشت ماه برنامه داریم، اما مسأله اصلی نگرانی‌های کرونایی است.

وی ادامه داد: برای اختصاص غرفه، تخفیف ۵۰ درصد پیش بینی کرده ایم و با حداقل قیمت برای ناشران کار‌ها را انجام خواهیم داد.

فروش ۴۵ میلیارد تومان کتاب در ۶ روز

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه با مشارکت ۲ هزار و ۱۰۰ ناشر داخلی و خارجی و عرضه بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب آغاز به کار کرد.  

این رویداد در پایان ششمین روز، فروش ۴۵۵ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۹۹ ریالی کتاب را تجربه کرد.

با پایان ششمین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران،  ۷۰۰هزار و ۳۰۳ نسخه کتاب به مبلغ ۴۵۵ میلیارد و ۱۰۵ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۹۹ ریال به فروش رسید.

تاکنون ۱۲۴هزار و ۳۱۸ سفارش برای ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه ثبت شده است که از این تعداد ۸۰ هزار و ۴۶۰ سفارش تحویل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شد و مابقی به تعداد ۴۰ هزار و ۳۰۹ سفارش در انتظار ارسال است.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند./روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برچسب ها: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب کتاب خرید کتاب نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمایشگاه کتاب تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار