۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۲۳۹۹۳۲
رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری سارقی که با شیوه ای خاص از حساب افراد به صورت غیر مجاز رمزارز برداشت می کرد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتای البرز مبنی بر برداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از حساب کاربری یکی از شهروندان بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شخصی ناشناس به صورت کاملا حرفه‌ای با خرید سرور اختصاصی از یکی از کشور‌های غربی اقدام به ورود به حساب کاربری مالباخته در یکی از صرافی‌ها کرده و پس از چند دقیقه تعدادی رمزارز به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال از حساب وی سرقت کرده است.

جلیلیان افزود: به رغم محدویت‌های موجود در دسترسی به نحوه انتقال رمزارز‌ها با انجام اقدامات کارشناسی موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که اقدام به انتقال رمزارز‌ها کرده بود شده و با شناسایی مخفیگاه وی نامبرده در شهرستان کرج دستگیر کردند.

او گفت: با دستور مقام قضایی رمزارز‌های به سرقت رفته به حساب کاربری مالباخته بازگشت و متهم با حکم مقام قضایی با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.

رییس پلیس فتا البرز تصریح کرد: برخی افراد متاسفانه رمز عبور ۱۲ کلمه رمز دیجیتال خود را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره می‌کنند که این پیامد‌های منفی ایجاد می‌کند.

او تاکید کرد: در چنین شرایط امکان سرقت و یا هک گوشی وجود دارد که با وجود رمز در گوشی سارقان می‌توانند به راحتی به کیف پول و تمام موجودی حساب کاربران دسترسی و مبالغ حساب را سرقت کنند.

جلیلیان گفت: کاربران استفاده از ارز دیجیتال حتما از کیف پول دیجیتال مطمئن استفاده تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی اقدام به مشاوره و یا راهنما در زمینه ارز دیجیتال کرده که توصیه می‌شود به هیچ وجه فریب این افراد را نخورده تا گرفتار درگاه فیشینگ و یا مورد هک قرار نگیرند./خبر گزاری صدا وسیما

برچسب ها: رمز دارایی رمز ارز سرقت کلاهبرداری کلاهبرداری اینترنتی
ارسال نظر
آخرین اخبار