۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
تعداد بازدید: ۴۳۹۱۱
ایلان ماسک شب گذشته در توییتی خطاب به مک‌دونالد گفت اگر پرداخت با دوج کوین را قبول کند، در تلویزیون و به‌صورت زنده یک وعده‌غذای مک‌دونالد خواهد خورد
کد خبر: ۸۰۷۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس صبح سه‌شنبه این خبر را در توییتر اعلام کرد. دقایقی پس از توییت ماسک، قیمت DOGE بلافاصله ۷ درصد رشد کرد و از از ۰.۱۳۵ دلار به ۰.۱۴۵ دلار رسید.
توییت‌های قبلی ماسک نوسان‌های بیشتری در نمودار قیمت DOGE ایجاد کرده بود. خبر استفاده از این رمزارز برای پرداخت برخی از محصولات تسلا باعث افزایش بیش از ۲۵ درصدی قیمت DOGE شد. به نظر می‌رسد توییت‌های ماسک دیگر نمی‌توانند شوک‌های بزرگی در بازار ایجاد کنند.

حدود ده ساعت بعد، حساب رسمی مک‌دونالد در پاسخ به این چالش گفت:

فقط اگر تسلا گریمیس‌کوین را بپذیرد.

گریمیس کوین (GrimaceCoin) یک توکن بسیار کم ارزش است که به یک باور خرافاتی پیرامون مک‌دونالد اشاره دارد. فست‌فود مشهور آمریکایی با این پاسخ نشان داد هیچ علاقه‌ای به پذیرش دوج کوین ندارد و حتی درخواست ایلان ماسک را جدی نگرفته است.

در همین حال، این توییت مک‌دونالد باعث شد که قیمت ارز دیجیتال تازه ایجادشده گریمیس کوین در کمتر از چند ساعت، حدود ۶ هزار درصد افزایش یابد.

ارز دیجیتال گریمیس کوین در شبکه هوشمند بایننس ایجاد شده و تنها چند ساعت پس از راه‌اندازی، اکنون ۸ هزار دنبال‌کننده دارد، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد از آن‌ها واقعی هستند. این کوین توسط افراد ناشناس ایجاد شده و به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که ممکن است نوعی کلاهبرداری باشد. همچنین، هر تراکنش این ارز دیجیتال ۱۰ درصد مالیات دارد که این هم خود یک علامت هشدار است.

مدت‌ها است که شایعات و اخبار زیادی پیرامون ارتباط مک‌دونالد و دنیای کریپتو منتشر می‌شود. پس از آغاز همه‌گیری کرونا شدت انتشار این شایعات بیشتر شد. بسیاری عقیده دارند مک‌دونالد برای جبران ضررهایش باید از پتانسیل کریپتو استفاده کند. توییت‌های بسیار زیادی در این مورد منتشر شده، اما هنوز هیچ خبر رسمی و مهمی از جانب مدیران بزرگترین فست‌فود جهان اعلام نشده است.

نایب بوکله، رئیس جمهور سالوادور در ۲۳ ژانویه به این موج پیوست و عکسی از خودش با کلاه و برچسب مک‌دونالد آپلود کرد. کشور السالوادور جزو نهنگ‌های بیت کوین محسوب می‌شود و هفته گذشته نیز ۴۱۰ بیت کوین دیگر به ذخایر دیجیتالش اضافه کرد.

جنجال‌های توییتری ماسک مدت‌ها است که سبب نوسان قیمت‌ها می‌شود. او ۷۱ میلیون فالوور در توییتر دارد. خبر‌های مربوط به پذیرش بیت کوین و دوج کوین توسط کارخانه تسلا بار‌ها هیجان‌های کاذبی در بازار ایجاد کرده است. بسیاری از افراد پس از توییت‌های ماسک شروع به خرید ارز دیجیتال با قیمت‌های سرسام‌آور می‌کنند. پس از چند روز و فروکش کردن هیجان‌ها، قیمت به حالت عادی باز می‌گردد و افراد زیادی متضرر می‌شوند.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل مجموعه بایننس، رفتار‌های ماسک را غیرحرفه‌ای دانست و گفت:‌

توییت‌هایی که سبب آسیب به دارایی‌های کاربران می‌شود غیرمسئولانه است و اصلا خنده‌دار نیست.

علیرغم اینکه تسلا بیش از ۴۲۰۰۰ بیت کوین خریداری کرده است، اما به نظر می‌رسد ماسک در ایجاد هیجان برای خرید دوج کوین موفق‌تر است. او در یک اظهار نظر عجیب دوج کوین را برای انجام تراکنش‌ها مناسب‌تر از بیت کوین دانست و از BTC تنها به عنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاری یاد کرد. این میلیاردر معتقد است که کارمزد‌های شبکه بیت کوین گران است، اما هزینه تراکنش‌های دوج کوین به‌صرفه خواهد بود./رمز ارز نیوز

برچسب ها: رمز دارایی رمز ارز دوج کوین ایلان ماسک
ارسال نظر
آخرین اخبار