۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
تعداد بازدید: ۸۶۹۶۷
دولت چین خبر از انتخاب ۱۵ منطقه در این کشور به منظور اجرای آزمایشی یک طرح خلاقانه با محوریت بلاکچین داد
کد خبر: ۸۳۹۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بر اساس یک بیانیه که توسط دولت چین منتشر شده، مناطقی که طرح آزمایشی بلاکچین در آن‌ها اجرا می‌شود در شهر‌های پکن، شانگهای، گوآنگجو و چنگدو واقع هستند.

به غیر از مناطق آزمایشی، ۱۶۴ نهاد از جمله بیمارستان ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی مانند خودروسازی SAIC-GM-Wuling، شرکت ملی نفت فراساحل چین، گروه گازی پکن، بانک صنعتی و تجاری چین و ... هم برای اجرای طرح‌های آزمایشی بلاکچین انتخاب شده اند.

این نهاد‌ها پروژه‌های بلاکچین را در زمینه‌هایی مانند تولید، انرژی، خدمات دولتی و مالیاتی، حقوق، آموزش، بهداشت، تجارت و امور مالی، و امور مالی فرامرزی انجام خواهند داد.

در بیانیه اداره فضای سایبری وابسته به دولت چین آمده است: مدیریت فضای سایبری هر منطقه و تنظیم‌کننده صنعت مربوطه باید... بلاکچین را برای ارتقای اشتراک داده‌ها، بهینه‌سازی فرآیند‌های تجاری، کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهبود کارایی برای ایجاد یک سیستم معتبر به کار بگیرد.

گفتنی است در اکتبر سال ۲۰۱۹، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که این کشور باید توسعه فناوری بلاکچین را به عنوان هسته اصلی نوآوری سرعت ببخشد. وزارتخانه‌های آموزش، صنعت، فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، اداره ملی انرژی و کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین در اجرای طرح آزمایشی مذکور همکاری خواهند داشت./فارس

برچسب ها: رمز دارایی رمز ارز بلاکچین زنجیره بلوک
ارسال نظر
آخرین اخبار