۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید: ۳۲۲۷۳۹
پس از چهارمین گزارش سه ماهه تسلا مشخص شد این شرکت هنوز بیتکوین های حاصل فروش خودرو تسلا را در اختیار دارد
کد خبر: ۸۲۴۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بر اساس این گزارش، تسلا هیچ تغییر عمده‌ای در ذخایر بیت‌کوین خود ایجاد نکرده است. حجم بیت کوین ذخیره شده توسط این شرکت نسبت به صورت‌های مالی فصول قبل دست نخورده باقی مانده است. این شرکت تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، ۱.۲۶ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار داشته است. این میزان نسبت به ارزش سرمایه‌گذاری اولیه ۱۶ درصد کاهش یافته، اما این اتفاق به دلیل افت قیمت بیت کوین بوده است و به نظر نمی‌رسد تسلا بخشی از بیت‌کوین‌هایش را فروخته باشد.

تسلا ۱۰ درصد (۲۷۲ میلیون دلار) از بیت کوین‌هایش را در ژوئن ۲۰۲۱ فروخت. هدف این شرکت تایید فرضیه‌ای بود که ایلان ماسک در آن زمان مطرح کرد؛ بیت کوین می‌تواند به راحتی و بدون تغییرات اساسی منحل یا دچار افت شدید شود.

با توجه به اینکه تسلا مدت‌ها است اقدام به خرید بیت کوین می‌کند و تاریخ دقیقی برای خرید‌هایش مشخص نیست، تعیین تعداد دقیق بیت کوین‌ها دشوار است. با این حال، ایلان ماسک در مصاحبه‌ای ادعا کرد که این شرکت نزدیک به ۴۲ هزار بیت کوین دارد.

تسلا در ماه فوریه سال گذشته اعلام کرد که بر اساس فرم ۱۰-K که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار کشور آمریکا ثبت شده، ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است. این اقدام تسلا به منظور انعطاف‌پذیری بیشتر در حفظ و متعادل‌سازی سرمایه‌ها و حجم نقدینگی بوده است.

این سازنده خودرو‌های الکترونیکی پیش‌تر اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک پذیرش بیت کوین به عنوان ارز پرداختی برای خرید محصولات را شروع خواهد کرد. برنامه‌ای که تنها چند هفته پس از آغاز به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی متوقف شد.

در ماه‌های گذشته ایلان ماسک در توییتر وعده‌های جدیدی برای از سرگیری پذیرش بیت کوین به طرفدارانش داده است. با این وجود هنوز خبری از پذیرش BTC در پذیرنده‌های شرکت تسلا نیست. به نظر می‌رسد این میلیاردر پرحاشیه تمرکز خودش را روی تبلیغ دوج کوین و سایر میم کوین‌ها قرار داده است.

در اواسط ژانویه ۲۰۲۲، شرکت تسلا شروع به پذیرش دوج کوین برای پرداخت هزینه برخی از محصولات کرد.

با وجود حواشی زیاد و چالش‌های متعدد بین ایلان ماسک و بیت کوین، به نظر می‌رسد این نابغه آمریکایی همچنان امید زیادی به افزایش قیمت برترین ارز دیجیتال بازار دارد. همین موضوع می‌تواند یک سیگنال صعودی برای کاربران و سرمایه‌گذاران باشد. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۳۷۷۱۴ دلار معامله می‌شود. سهام تسلا نیز به قیمت ۸۴۶ دلار رسیده که نسبت به روز گذشته ۲.۰۷ درصد رشد داشته است./رمزارز نیوز

برچسب ها: رمز دارایی رمز ارز بیت کوین بیتکوین تسلا ایلان ماسک
ارسال نظر
آخرین اخبار