۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۱۸۳۵۶۷
جک دورسی گفت تلاش متا برای پروژه دیم(Diem) از ابتدا اتلاف وقت بود و این شرکت باید تلاش خود را برای هرچه در دسترس تر بودن بیتکوین انجام می داد
کد خبر: ۸۶۴۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جک دورسی، بنیانگذار توییتر، گفت که پروژه ناموفق متا ارز دیجیتال Diem «زحمت و زمان تلف شده» بود و باید تلاش خود را بر «در دسترس‌تر کردن بیت‌کوین برای همه» متمرکز می‌کرد.
مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل MicroStrategy، روز سه‌شنبه در کنفرانس شرکتش «Bitcoin for Corporations ۲۰۲۲» با دورسی در مورد نحوه ادغام و استفاده شرکت‌ها از بیت‌کوین (BTC) مصاحبه کرد.
دورسی گفت که اگرچه فیس‌بوک احتمالاً Diem را به «دلایل درست» راه‌اندازی کرده است، به جای تلاش برای ایجاد ارز خود، باید از یک پروتکل باز مانند بیت‌کوین استفاده می‌کرد.
دورسی به سیلور گفت: “تمام این موضوع با لیبرا و سپس دیم، فکر می‌کنم درس‌های زیادی وجود دارد. امیدوارم که آن‌ها چیز‌های زیادی یاد گرفته اند، اما فکر می‌کنم تلاش و زمان زیادی تلف شده است. ”
انتقاد او از همتای محبوب‌تر و موفق‌تر توییتر در رسانه‌های اجتماعی شاید جای تعجب نداشته باشد. پس از کناره گیری از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر در نوامبر سال گذشته (آبان ۱۴۰۰)، دورسی از آن زمان به وضوح اعلام کرده است که قصد دارد بیت کوین را در مرکز تمرکز شرکت جدید خود قرار دهد، Block (که قبلا به عنوان Square شناخته می‌شد.) Block به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین را از طریق پرداخت‌های موبایلی، خدمات و برنامه نقدی خریداری کنند.

این دو یا سه سال یا هر چقدر که گذشت، می‌توانست صرف دسترسی بیشتر بیت‌کوین برای افراد بیشتری در سراسر جهان شود.»
دورسی اضافه کرد که دسترسی بیشتر بیت کوین به بسیاری از محصولات متا، به ویژه به فیس بوک مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ نیز کمک می‌کند.
در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)، فیس‌بوک (اکنون به عنوان پلتفرم متا شناخته می‌شود) وایت پیپر لیبرا را منتشر کرد، پروژه زیرساخت مالی مبتنی بر کریپتو که مدت‌ها در انتظارش بود. با این حال، به دنبال مجموعه‌ای از موانع نظارتی و روابط عمومی بد که پروژه را مجبور به تغییر نام تجاری به Diem در دسامبر ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۹) کرد، در نهایت به پایان نابهنگام رسید./آکادمی هلاکوئی

برچسب ها: رمز دارایی رمز ارز بیت کوین بیتکوین جک دورسی متا فیسبوک توییتر
ارسال نظر
آخرین اخبار