۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
تعداد بازدید: ۸۹۵۲۸
وزیر نیرو بر ضرورت ساماندهی مصرف برق استخراج‌کنندگان رمز ارز تاکید کرد و گفت: برای این موضوع آیین‌نامه‌ای تقدیم هیات دولت شده که مصوبه اولیه آن در کمیسیون اخذ شده و در مرحله طرح در دولت است.
کد خبر: ۶۰۴۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بر اساس این آیین‌نامه امکان تأمین برق کسانی که اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند به چند روش فراهم شده که یکی از این روش‌ها استفاده از برق نیروگاه تجدیدپذیر است.

محرابیان ادامه داد: این افراد اگر نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند امکان اتصال به شبکه برای آنها فراهم خواهد شد البته روش‌های دیگر پس از تصویب در دولت اطلاع‌رسانی می‌شود.

پنجم دی‌ماه اعضای دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری با استناد به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و اجازه اجرای آن از اول بهمن را صادر کرده است.

آیین‌نامه تعرفه برق به این معنا نیست که از وسایل برقی به طور کلی استفاده نکنیم، بلکه می‌تواند به معنای استفاده هدفمند و مؤثر از وسایل برقی باشد.

طبق مصوبه هیات دولت، مشترکانی که زیر الگوی مصرف تعیین شده برای هر منطقه برق مصرف می‌کنند، مشمول هیچ افزایش قیمتی نشده و همچنان برق یارانه‌ای را دریافت می‌کنند؛ اما مشترکانی که به مصرف بالای خود در خارج از مرز الگوی مصرف ادامه دهند، بیش از یک تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف در ماه باید ۱.۵ برابر هزینه تأمین برق برای هر کیلووات ساعت بپردازند، همچنین برق مصرف شده بین ۱.۵ تا دو برابر الگو معادل ۲.۵ برابر هزینه تأمین برق و برق مصرف شده مازاد دو برابر الگوی مصرف ۳.۵ برابر هزینه تأمین برق برای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود./ایرنا

برچسب ها: صنعت برق رمز دارایی رمزارز بیت کوین بیتکوین
ارسال نظر
آخرین اخبار