۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
تعداد بازدید: ۱۰۱۶۳۷
افزایش فروش طلا و نقره طی روزهای اخیر موجب افزایش قیمت این فلزات گرانبها شده و با توجه به شرایط موجود کارشناسان بر این باورند که طلا و نقره همچنان میتواند یکی از بهترین زمینه های سرمایه گذاری باشد.
کد خبر: ۸۰۵۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرمایه‌گذاران فلزات گرانبها سال طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشتند، زیرا قیمت طلا پس از دو سال افزایش، کاهش یافت.

اکنون که تورم مصرف‌کننده با نرخ سالانه ۷ درصد است و دستمزد‌ها تنها ۴.۷ درصد در سال افزایش می‌یابد، سرمایه‌گذاران به یکی از کارکرد‌های فلز زرد پی برده‌اند که می‌تواند یک محافظ در برابر تورم باشد. با این حال، این روزها، ارز‌های دیجیتال بخشی از سرمایه‌ای را دریافت کرده‌اند که سرمایه‌گذاران پیش از این، روی طلا یا نقره سرمایه‌گذاری می‌کردند.

شکی نیست که بیت‌کوین یا اتریوم در مورد سرمایه‌گذاری جایگزین، سهمی را از طلا یا نقره گرفته‌اند البته افراد مسن معمولا به فلزات گرانبها تکیه می‌کنند و افراد جوان‌تر همین نگاه را به ارز‌های دیجیتال دارند.

سرمایه‌گذارانی که ترجیح می‌دهند پول نقد خود را به ارز‌های دیجیتال تخصیص دهند ممکن است سرمایه‌گذاری ۵ تا ۱۰ درصدی دارایی‌های جایگزین را داشته باشند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۶۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۷۸ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۲.۱۳ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰.۷۹ میلیارد دلار است که ۶۴۰۷۱.۱۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۳.۶۳ میلیارد دلار است که ۰.۰۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۸۰.۷۷ میلیارد دلار است که ۹۹.۹۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است./خبر آنلاین

برچسب ها: رمز دارایی رمزارز بیت کوین بیتکوین بازار طلا
ارسال نظر
آخرین اخبار