۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
تعداد بازدید: ۱۰۹۰۹۲
عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت با بیان اینکه نباید برای فضای مجازی طرحی ارائه داد که با رشد فرهنگ عمومی مردم مقابله کند، گفت: مطمئنا اجرای این طرح با شکست مواجه خواهد شد همانطور که مقابله با ماهواره و ویدئو هم به نتیجه نرسید
کد خبر: ۱۰۵۹۵

غلامرضا نوری قزلجه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» در خصوص طرح صیانت، اظهار کرد: مردم از فضای مجازی برای آموزش و ارائه دانسته‌هایشان استفاده می‌کنند که برای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه مفید است و هر چند ممکن است نقاط منفی هم داشته باشد، اما نمی‌توان به خاطر مشکلات محدودی که دارد، آن را از مردم گرفت.

مسوولین به جای مسدود کردن فضای مجازی رفتار خود را اصلاح کنند


وی با بیان اینکه نباید آزادی مردم را فدای امنیت کرد، گفت: فضای مجازی باعث گردش سریع اطلاعات شده است و بعضا تخلفات مسوولین هم از طریق همین فضا به سرعت در جامعه منعکس می‌شود که همین مورد می‌تواند یکی از دلایل اجرای طرح صیانت باشد درحالی که مسدود کردن این فضا‌ها کار درستی نیست و ما مسوولین باید رفتار خودمان را اصلاح کنیم.

نگاه امنیتی به فضای مجازی فعالان این حوزه را نگران کرده است

نوری تصریح کرد: نگاه صرفا امنیتی به فضای مجازی فعالان این حوزه را نگران می‌کند چراکه ابتکار عمل، اختراعات و نوآوری‌های آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. بخشی از متخصصین پلتفرم‌های بین‌المللی، ایرانی هستند که می‌توانیم از آن‌ها حمایت کنیم تا بستر‌های خوبی در کشور ایجاد کنند که می‌تواند مورد استفاده دیگر کشور‌ها هم قرار بگیرد، اما ابتدا باید بستری را فراهم کنیم تا متخصصین ما برای فعالیت در این حوزه، دلگرم شوند.

 

امکان مبارزه با تکنولوژی وجود ندارد/ پاسخ مثبت ایلان ماسک به رئیس جمهوراوکراین

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نباید برای فضای مجازی طرحی ارائه داد که با رشد فرهنگ عمومی مردم مقابله کند؛ مطمئنا اجرای این طرح‌ها با شکست مواجه خواهد شد همانطور که مقابله با ماهواره و ویدئو هم به نتیجه نرسید. به عنوان نمونه رئیس جمهور اوکراین در جنگ این کشور، از ایلان ماسک درخواست کرد که به این کشور پوشش اینترنت دهد و اینترنت بعد از چند روز برای آن‌ها برقرار شد؛ لذا شاید روزی اینترنت ماهواره‌ای گسترش یافت که امکان کنترل آن وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توان با تکنولوژی اینگونه برخورد کرد.

نوری افزود: بررسی و تصویب کلیات طرح صیانت همزمان با بررسی لایحه بودجه و درگیری مردم با گرانی و تورم، کار درستی نبود چراکه مردم همواره در همه صحنه‌ها با ما همراه بودند و اگر بخواهیم پنهانی طرحی را تصویب کنیم، اگر طرح خوبی هم باشد باعث بدبینی جامعه می‌شود.

طرح صیانت با شکست مواجه خواهد شد/تصویب پنهانی طرح باعث بدبینی جامعه می‌شود!

برچسب ها: کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی طرح صیانت جامعه تکنولوژی ایلان ماسک اوکراین
ارسال نظر
آخرین اخبار