۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
تعداد بازدید: ۳۱۳۴۰۵
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خروج نخبگان، خسارت‌های زیادی به کشور وارد می‌کند، گفت: گزارش‌های متعددی به دست ما رسیده که طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، انگیزه کوچ عده‌ای را فراهم کرده، زیرا احساس می‌کنند مسیر برای فعالیت‌های فناورانه و مورد علاقه آن‌ها مسدود شده است.
کد خبر: ۴۰۰۵

غلامرضا نوری قزلجه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی خطوط در خصوص وضعیت خروج نخبگان از کشور، اظهار کرد: نخبگان قطعا به کشورشان و توسعه آن علاقه دارند، اما کم توجهی به این قشر و قرار گرفتن آن‌ها در ته صف استخدام‌ها و ... باعث سرخوردگی‌شان شده است و اگر این موانع را رفع کنیم، قطعا روند خروج نخبگان از کشور کمتر خواهد شد.

نخبگان کشور سرخورده شده‌اند/سرمایه‌های انسانی را با اقدامات نادرست از دست دادیم

وی بیان کرد: با اقدامات نادرست، سرمایه‌های انسانی را از دست دادیم، اما کشور برای این قشر هزینه کرده تا بتوانند بعد از گذران دوره‌های مختلف برای پیشرفت جامعه فعالیت کنند؛ لذا خروج آن‌ها خسارت‌های چندجانبه به کشور وارد می‌کند؛ بنابراین اگر خدمت خاصی برای آن‌ها انجام نمی‌دهیم، حداقل با وضع مقررات دست و پاگیر، مانع فعالیت آن‌ها هم نشویم.

طرح صیانت،انگیزه کوچ عده‌ای را فراهم کرده است!

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی اظهار داشت: گزارش‌های متعددی به دست ما رسیده که طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، انگیزه کوچ عده‌ای را فراهم کرده، زیرا احساس می‌کنند مسیر برای فعالیت‌های فناورانه و مورد علاقه آن‌ها مسدود شده که در نهایت باعث دلسردی و مهاجرت آن‌ها می‌شود؛ البته در حوزه دانش بنیان قوانین خوبی داشته ایم، اما بعضا یک قانون منفی، ۱۰ قانون مثبت را زیر سوال می‌برد که باید با احتیاط و بررسی‌های کارشناسی‌تر در این راه قدم برداریم.

نوری قزلجه افزود: اکثر کشور‌های همسایه مسیر رشد را برای خود مشخص کردند و به شدت دنبال جذب نیروی انسانی هستند که البته امتیازاتی که در نظر می‌گیرند، مزید بر علت شده تا شاهد خروج نخبگان از کشور باشیم.

برچسب ها: مهاجرت طرح صیانت
ارسال نظر
آخرین اخبار