۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
تعداد بازدید: ۲۲۹۰۰۱
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است احزاب ظرفیت هایی دارند که باید در راستای توسعه و پیشرفت کشور به کار ببرند البته احزاب در کشور ما حتی نتوانسته اند سطح خود را ارتقا دهند تا در ادامه کار منجر به توسعه کشور شود.
کد خبر: ۸۸۱۰

احزاب ظرفیت‌هایی دارند که باید در راستای توسعه و پیشرفت کشور به کار ببرند/ مجلس آمادگی دارد که پذیرای نظر احزاب دلسوز کشور باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، محمدصالح جوکار  با اشاره به نقش احزاب در افزایش مشارکت سیاسی در جامعه، گفت:در صورتی که احزاب تقویت شوند می‌توانند علاوه بر ایجاد جریان برنامه‌ریز در دولت‌ها و مجالس، منجر به افزایش مشارکت سیاسی جامعه شوند.

احزاب برنامه ندارند/ صرفا می خواهند زمان انتخابات پررنگ باشند!

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احزاب در راستای ساماندهی و پای کار آوردن سرمایه اجتماعی اقدامات خاصی ندارند، عنوان کرد: بخش اعظمی از ایراد کار به خود احزاب باز می گردد که برنامه و آموزش ندارند و صرفا می خواهند زمان انتخابات پررنگ باشند و با حمایت از کاندیدایی، مدتی سر زبان باشند و بعد کارشان تمام می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه احزاب باید آن چنان قوی باشند که تبدیل به جریانی برنامه ریز برای کشور و قوا شوند، اظهار داشت: از آنجایی که تحولی در برنامه های احزاب دیده نمی شود، مردم هم کمتر به آنها اعتماد می کنند.

جوکار اضافه کرد: از سوی دیگر دیده شده زمانی که احزاب از کاندیدایی حمایت کرده اند و فرد روی کار آمده و اقدامات او ایراداتی داشته است، دیگر مسئولیت حمایت خود را برعهده نمی گیرند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه احزاب در صورت تقویت خود می توانند راهنمای خوبی برای دولت و مجلس باشند که به خودی خود منجر به افزایش مشارکت سیاسی در جامعه می شود، خاطرنشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد که پذیرای نظر احزاب دلسوز کشور باشد و حتی طی جلسه ای درباره قانون احزاب و چگونگی تقویت جایگاه آنها مباحثه کند تا آنها نیز انگیزه بیشتری برای فعالیت در کشور داشته باشند./خانه ملت.

پایان پیام

برچسب ها: احزاب مجلس شورای اسلامی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها
ارسال نظر
آخرین اخبار