۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۴۰۶۰۰۸
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه وجود تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت یکی از موانع صادرات تجهیزات متعارف نظامی کشورمان محسوب میشد، ادامه داد: این مهم نیز بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ در مهر ماه سال گذشته رفع شد لذا بستر برای صادرات فراهم است.
کد خبر: ۹۵۵۸

ایران کشوری مهم در جایگاه صادر کننده تسلیحات نظامی/ظرفیت تولید ایران قابل تامل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، سیدعلی آقازاده دافساری  در رابطه با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صادرات تجهیزات و سایر تولیدات نظامی، گفت: ایران در حوزه تولید تسلیحات بازدارنده نظامی در سطحی قرار دارد که از جمله کشور‌های مهم مسحوب می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه شاهد تحریک و تنش آفرینی ایالات متحده و برخی همپیمانانش در منطقه و دنیا هستیم، اظهار کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی می‌تواند بخش زیادی از نیاز‌های نظامی کشور‌های منطقه و حتی دنیا را تامین کند، زیرا ظرفیت تولیدی ایران قابل تامل است.

وی با اشاره به اینکه وجود تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت یکی از موانع صادرات تجهیزات متعارف نظامی کشورمان محسوب میشد، ادامه داد: این مهم نیز بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ در مهر ماه سال گذشته رفع شد لذا بستر برای صادرات فراهم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه قرار نیست کشورمان همانند آمریکایی‌ها و برخی از کشور‌های دیگر وارد عرصه فروش تسلیحاتی شود که موجب مرگ بیگاناهان و مردم کشور‌ها شود، افزود: در واقع ایالات متحده از فروش تسلیحات نظامی درصدد آسیب زدن به جامعه جهانی است.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد تجهیزات مترادف دفاعی جمهوری اسلامی در حوزه‌های پهپادی، موشکی و ... دارای بالاترین تکنولوژی است و می‌تواند با تسلیحات کشور‌های برتر رقابت کند. /خانه ملت.

برچسب ها: کمیسیون امنیت ملی مجلس تجهیزات نظامی صادرات ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار