۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
تعداد بازدید: ۲۹۲۹۶
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری گفت: فروش بلیت های نوروزی از چند هفته دیگر آغاز می شود اما فعلا برنامه ای برای صدور بلیت در نوروز نداریم.
کد خبر: ۹۷۴۴
نویسنده : محبوبه رودسری

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با بیان اینکه فروش بلیت در بخش‌های حمل ونقلی همچنان ادامه دارد و هیچ محدودیتی در این بخش وجود ندارد گفت: فروش بلیت هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی امکان پذیر است و در حال حاضر تنها فروش برخی از وب سایت‌ها و اپلکیشن‌ها محدود شده است.

او اظهار کرد: این مشکل به دلیل اختلاف بین وب‌سایت‌های فروش اینترنتی بلیت‌ها وشرکت‌های حمل و نقلی ایجاد شده و به دلیل آنکه برخی از این وب‌سایت‌ها درخواست افزایش کمیسیون کرده بودند و این شرکت‌های حمل ونقلی هم با آن‌ها موافقت نکرده اند بنابراین اقدام به قطع کردن سیستم فروش بلیت از سمت مبدا کرده اند.

باقر جوان بیان کرد: سعی خواهیم کرد با رایزنی‌های که انجام می‌دهیم به زودی این مشکل را برطرف کنیم، اما هم اکنون فروش بلیت اتوبوس تنها از طریق وب سایت‌های شرکت‌های حمل ونقلی و یا به صورت حضوری انجام می‌شود.

او ادامه داد: فروش بلیت نوروزی از یکی دو هفته آینده آغاز می‌شود و ما تاکنون هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز نداریم که البته ممکن است به دلیل آنکه یک سر خالی است رانندگان درخواست افزایش قیمت بلیت را داشته باشند.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری با تاکید بر اینکه هم اکنون تمامی پروتکل‌های بهداشتی در سفر‌های برون شهری رعایت می‌شود اظهار کرد: تمامی مسافران در طول مسیر باید ماسک داشته باشند و صدور بلیت هم براساس کارت واکسن ویا تست منفی پی سی ار انجام می‌شود.

باقر جوان اظهار کرد: هیچ مصوبه و یا ابلاغیه برای کاهش میزان ظرفیت‌ها به ما صادر نشده، اما هم اکنون تمامی افراد و حتی رانندگان به سامانه امید متصل هستند و می‌توانند از طریق این سامانه کارت‌های واکسن خود را چک کنند، اما هم اکنون هیچ بلیت و یا هیچ مسافری بدون کارت واکسن و یا تست پی سی ار منفی صادر نمی‌شود و از سوی دیگر هیچ راننده‌ای حق ندارد مسافری را بین راه بدون چک کردن کارت سوار کنند.

 

برچسب ها: ناوگان حمل و نقل عمومی حمل و نقل جاده ای حمل و نقل بلیت مسافرت
ارسال نظر
آخرین اخبار