۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۲۱۲۸۷۲
صنعت ساخت ربات‌های هوشمند به اندازه‌ای پیشرفت کرده که گاهی تشخیص آن‌ها از نمونه‌های واقعی سخت می‌شود.
کد خبر: ۸۱۲۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط  - احتمالا تاکنون در فضای مجازی با تئوری‌های ترسناکی از پیش بینی وضعیت هوش مصنوعی و ربات‌ها و تاثیر آن‌ها در زندگی بشر آشنا شده اید. بعضی از آینده نگر‌ها معتقدند که هوش مصنوعی و ربات‌هایی مانند C-۳PO از مجموعه فیلم‌های سینمایی جنگ ستارگان، بر انسان‌ها غالب می‌شوند و بشریت را تهدید خواهند کرد. البته تا به امروز که پیشرفت زیادی در زمینه ساخت ربات‌ها صورت گرفته شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم.

بر اساس گزارش لیست ورس، مهندسان نوعی پوست سیلیکونی ساخته اند که همانند بافت پوست انسان است و می‌تواند حرکات چهره را تقلید کند. آن‌ها در حال حاضر روی افزایش دقت آن کار می‌کنند. مهندسان حتی نوعی ربات سخنگو ساخته اند که با ذهنیت خودمختار خود، توانایی یادگیری و ذخیره اطلاعات بر اساس نوع تعامل خود با انسان‌ها را دارد. در حال حاضر ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز دنیا را تسخیر نکرده‌اند، اما مغز آن‌ها در فناوری‌های حیاتی بشر مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت آن‌ها می‌تواند ترسناک باشد. در اینجا قصد داریم به چند ربات هوشمند و واقع گرایانه اشاره کنیم که در نوع خود بی نظیر هستند.

آی دا

ربات هایی که نمی توانید آن ها را از انسان تشخیص دهید!

آی دا یکی از ربات‌های جنجالی است که اخیرا نیز پس از جابجایی به مصر جلوی آن گرفته شد، زیرا دولت مصر مشکوک بود که از این ربات برای اهداف جاسوسی استفاده شود. آی دا یک ربات نقاش است که قسمت بالای آن بسیار توسعه یافته است. شاید اولین چیزی که ماهیت مکانیکی ربات آی دا را لو می‌دهد دست‌های مکانیکی او باشد. این ربات در واقع برای نقاشی کشیدن برنامه ریزی شده و از روی احساس خاصی این کار را انجام نمی‌دهد، اما ساخت آن نشان می‌دهد که یک ربات چگونه می‌تواند فراتر از رایانه و اعداد عمل کند و حتی یک اثر هنری خلق کند.

سوفیا

ربات هایی که نمی توانید آن ها را از انسان تشخیص دهید!

سوفیا رباتی بود که در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد و بلافاصله در فضای مجازی واکنش‌های زیادی نسبت به آن صورت گرفت. سوفیا توسط Hanson Robotics ساخته شده و بسیار واقع گرایانه است و واکنش‌ها و حالات چهره آن بسیار شبیه به انسان برنامه ریزی شده است. کیفیت و بافت پوست، صحبت کردن، نگاه کردن و تکان دادن ابرو و سر در هنگام صحبت از نکات ویژه‌ای است که در مورد این ربات می‌توان ذکر کرد. توانایی ربات سوفیا در انجام مکالمات با انسان‌ها باعث شد که در چندین برنامه تلویزیونی دعوت شود. ربات سوفیا از این جهت اهمیت پیدا کرده که می‌توان آن را طرح اولیه تحقیقات نوآورانه در مورد تعامل ربات و انسان و به طور کلی آینده هوش مصنوعی دانست.

Geminoid DK

ربات هایی که نمی توانید آن ها را از انسان تشخیص دهید!

Geminoid DK یک ربات فوق‌العاده واقع‌گرایانه است که از پروفسور دانمارکی هنریک شارفه الگوبرداری شده است. این ربات در ابتدا در سال ۲۰۱۱ به عنوان راهی برای مطالعه تعاملات بین انسان و روبات‌ها رونمایی شد. از بین تمام ربات‌هایی که معرفی می‌کنیم، Geminoid DK روباتی است که تا قسمت پایینی آن که به رایانه‌ها متصل است را نبینید، نمی‌توانید واقعی نبودن آن را حدس بزنید.

نادین

ربات هایی که نمی توانید آن ها را از انسان تشخیص دهید!

نادین، که در سنگاپور توسط پروفسور نادیا تالمن ساخته شد، به عنوان یک ربات اجتماعی معروف شده است. این ربات می‌تواند صحبت کند، چیز‌هایی را که به او می‌گویید به خاطر بیاورد و یاد بگیرد. مهندسان حتی برای این ربات بازو‌هایی نیز قرار داده اند که به واقع گرایانه شدن آن می‌افزاید.

کارگران هتل هن نا

ربات هایی که نمی توانید آن ها را از انسان تشخیص دهید!

 

هتلی در ژاپن که کامل توسط هوش مصنوعی کار می‌کند

عده زیادی تصور می‌کنند که در آینده ربات‌ها جایگزین انسان‌ها در مشاغل خواهند شد. هتل هن نا در ژاپن به طور کامل توسط هوش مصنوعی کار می‌کند. این ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی نه تنها رفتاری دوستانه و مهمان نواز دارند بلکه به چند زبان مختلف می‌توانند صحبت کنند.

پهپاد نانویی نیروی هوایی آمریکا

ربات هایی که نمی توانید آن ها را از انسان تشخیص دهید!

تا به حال ربات‌های زیادی برای اهداف انسانی و یا کم خطر ساخته شده اند، اما این یک مورد برای جاسوسی ساخته شده است. نیروی هوایی ایالات متحده به تیمی از محققان کمک کرد تا وسیله‌ای برای نفوذ به حریم خصوصی ایجاد کنند و آن را شبیه به یکی از منفوترین موجودات سیاره زمین ساختند. این هواپیمای میکرو (MAV) یا پهپاد نانو، برای پرواز و فرود روی پوست دیگران طراحی شده است و یک اپراتور آن را از دور کنترل می‌کند. این ربات دوربین و میکروفون داخلی دارد که برای یک وسیله جاسوسی عجیب نیست، اما علاوه بر این می‌تواند از قربانی‌های خود نمونه DNA بگیرد و این ویژگی است که آن را ترسناک می‌کند./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ربات ربات انسان نما ربات هوشمند هوش مصنوعی
ارسال نظر
آخرین اخبار