۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
تعداد بازدید: ۶۸۴۱۳
نبی پور گفت: با توجه به افزایش قیمت تخم مرغ طی یک ماه اخیر درب مرغداری، افزایش قیمت در خرده فروشی‌ها در سایه کمبود نظارت رخ داده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۹
نویسنده : محبوبه رودسری

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در واکنش به گرانی ۱۳ هزار تومانی هر شانه تخم مرغ اظهار کرد: قیمت تخم مرغ درب مرغداری نسبت به یک‌ماه اخیر تفاوتی نداشته است.

وی قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به انکه نهاده به گله‌های بالای ۹۰ هفته اختصاص نمی‌یابد، از این رو هر شانه تخم مرغ درب مرغداری حداکثر ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
نبی پور ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد نیاز کشور برآورد می‌شود که قیمت تا اواسط فروردین تغییری نداشته باشد و طبق روال همه ساله در ماه رمضان کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار تا ۳ هزار و ۱۰۰ تن اعلام کرد و گفت: علی رغم افزایش سرانه مصرف به سبب ارزانترین پروتئین در دسترس خانوار، اما تولید کنونی مازاد بر نیاز کشور است که احتمالا بعد از عید صادرات در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران عرضه هر تخم مرغ با نرخ ۲ هزار تومان و شانه‌ای ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها را گرانفروشی دانست و گفت: هم اکنون هر شانه تخم مرغ با نرخ مصوب ۴۳ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود که با وجود اختلاف ۱۷ هزار تومانی قیمت با مغازه ها، دستگاه‌های مسئول باید نظارت کنند تا سو استفاده و گرانفروشی در سطح بازار رخ ندهد.

برچسب ها: تخم مرغ مرغ گرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار