۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۱۳۷۴۰۷
«خطوط» مهمترین نکات بهداشتی برای سفر‌های نوروزی را بررسی کرد:
توصیه‌های بهداشتی در دوران کرونا مدام در حال تغییر هستند؛ گاهی شدت بیشتری می‌گیرند و گاهی کاملاً متفاوت از انتظار ما عمل می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۲۲

با خیال راحت سفر کنید!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط حالا همه مردم جهان ۲ سال سخت کرونایی را پشت سر گذاشته‌اند و ما ایرانی‌ها هم سومین نوروزی و عید باستانی است که میزبان ویروس کرونا هستیم. با این حال الان وضعیت نسبت به اولین نوروزی که با کووید۱۹ شروع شد تغییر کرده و تقریباً اغلب مردم حالا در برابر این ویروس واکسینه شده‌اند. بنابراین نکات ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس همین روند مدام در حال به روز‌رسانی هستند.
بنابراین در آستانه تعطیلات نوروزی به نظر می‌رسد نکات ایمنی و بهداشتی از موارد مهمی است که باید به خاطر سلامت خود و دیگران به آن‌ها توجه کنیم. به خصوص که اکثریت مردم بعد از ۲ سال قرنطینه و محدودیت در تردد امسال بیشتر از ۲ سال گذشته، سفر را برای گذراندن تعطیلات خانودگی انتخاب کرده‌اند. در ادامه ۱۰ نکته بهداشتی درباره سفری ایمن در دورن کووید ۱۹ را می‌خوانید:
۱. به طور کامل واکسیناسیون را انجام داده باشید. به این معنی که بر اساس آخرین دستورات بهداشتی حداقل ۲ دوز و ترجیحا ۳ دوز واکسن را تزریق کرده باشید.
۲. اگر واکسیناسیون را به طور کامل انجام نداده‌اید شما درست در پله اول هستید و بیش از دیگران نیاز به رعایت فاصله اجتماعی دارید. بنابراین در مکان‌های سرپوشیده حتماً فاصله خود با عابران را رعایت کنیدو
۳. استفاده از ماسک همچنان یک ضرورت در مکان‌های عمومی است. بنابراین حتی اگر به طورکامل واکسینه شده‌اید باز هم فراموش نکنید که رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک کماکان ضروری است.
۴. در وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی، قطار، هواپیما و مترو از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید چرا که این امر مستلزم برداشتن ماسک از روی صورتتان است.
۵. از تماس با افرادی که علائمی مشکوک دارند خود داری کنید و هر نوع علامت مانند تب و علائم تنفسی در بدن خود و دیگران را جدی بگیرید.
۶. از ازدحام فرار کنید و در مکان‌های شلوغ و پر تجمع توقف نکنید. به خصوص مکان‌هایی که در آن‌ها جریان هوا و سیستم تهویه وجود ندارد.
۷. شستن دست‌ها هنوز هم مثل روز اول مهم است! بنابراین در طول سفر، روزانه چندین بار دستان خود را با آب وصابون بشویید ودر صورت لمس سطوح از ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.
۸. اخبار را در سفر هم دنبال کنید و اگر به مقاصد یا شهر‌هایی رسیدید که در اخبار اعلام شده بود که موارد ابتلا در آنجا افزایش پیدا کرده، پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنید.

برچسب ها: محدودیت سفرهای نوروزی سفرهای نوروزی سفرهای استانی
ارسال نظر
آخرین اخبار