۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
تعداد بازدید: ۴۶۰۵۳۶
سردار حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: هدف ما از اجرای طرح نوروزی این است که از تصادفات پیشگیری و ایمنی تردد‌ها را ایجاد کنیم و اگر تصادفی به وقوع پیوست بتوانیم بلافاصله اقدامات حین و بعد از حادثه را به نحو شایسته انجام دهیم.
کد خبر: ۳۶۴۰۱

عوامل مهم آسیب زننده در رانندگی‌های عید نوروز کدامند؟/الگوی متفاوت سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سنوات گذشته

سردار حسینی

 اوج ترددها ۲۷ اسفند ماه خواهد بود/ منتظر ابلاغ نرخ جدید جریمه‌ها برای اجرا هستیم

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به ارائه نکاتی به مردم درخصوص سفرهای نوروزی پرداخت و مطرح کرد: ایام نوروز و طرح نوروزی یکی از مناسبت‌های مهم ما در در طول سال است. امسال به دلیل تقارنی که ایام نوروز با ماه مبارک رمضان پیدا کرده شرایط را یک مقدار برای ما متفاوت‌تر کرده است به همین دلیل حتماً الگوی سفر نسبت به سنوات گذشته تغییراتی خواهد داشت که ما هم بر اساس همین تغییرات باید برنامه‌ها را پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: ۱۱۰ املاک در اختیار افراد غیر پس گرفته شد/ناامن سازی فضا برای متخلفین!

هدف از اجرای طرح نوروزی

مردم با مدیریتی که بر سفرهایشان خواهند داشت ترجیحاً از ترددهای شبانه و رانندگی‌های طولانی مدت بی‌وقفه اجتناب کنند، هر دو ساعتی که رانندگی می‌کنند یک ربع استراحت کنند.

سردار حسینی به طرح نوروزی اشاره و مطرح کرد: از ۲۴ اسفدماه طرح نوروزی آغاز می‌شود که همه دستگاه‌های مختلف اعم از پلیس، راهداری، آتش‌نشان، جمعیت هلال احمر، سازمان امداد و نجات، امداد خودروها و دیگر سازمان‌های متولی بالغ بر ۸۷ هزار نفر در این طرح حضور دارند. هدف ما از این طرح این است که از تصادفات پیشگیری و ایمنی ترددها را ایجاد کنیم و اگر تصادفی به وقوع پیوست بتوانیم بلافاصله اقدامات حین و بعد از حادثه را به نحو شایسته انجام دهیم.

تمام تمرکز پلیس راهور امسال روی سرعت رانندگان خواهد بود

وی متذکر شد: مهم‌ترین دغدغه ما ایمنی ترددهاست. یک بخش این موضوع به ما برمی‌گردد که نظارت و کنترل‌ها را داشته باشیم، یک بخش پررنگ و قابل توجهش هم به مردم مربوط است که با ما همراهی و همکاری لازم را داشته باشند. هرساله دو موضوع مهم به ما آسیب زده است یعنی امنیت را دستخوش آسیب کرده است؛ یکی بحث سرعت در طول راه‌ها است که ما تمام تمرکز خود را طی امسال روی موضوع سرعت خواهیم گذاشت و یکی دیگر بحث واژگونی‌هایی است که در اثر خستگی و خواب آلودگی ایجاد می‌شود که بیشتر در این مسئله انتظار داریم مردم با مدیریتی که بر سفرهایشان خواهند داشت ترجیحاً از ترددهای شبانه و رانندگی‌های طولانی مدت بی‌وقفه اجتناب کنند، هر دو ساعتی که رانندگی می‌کنند یک ربع استراحت کنند. انشالله ما هم با نظارت پررنگی که خواهیم داشت، تلاش می‌کنیم تا در پایان طرح شاهد یک وضعیت مناسب باشیم.

آغاز طرح نوروزی از 2 روز دیگر/ تمام تمرکز خود را طی امسال رو سرعت رانندگان خواهیم گذاشت/ این موضوع هرسال به ما آسیب می‌زند

پیش‌بینی ما این است که از روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه شروع موج سفرهای نوروزی باشد. به نظر می‌رسد اوج ترددها ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه خواهد بود.

زمان آغاز موج سفرهای نوروزی

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به سوال خبرنگار خطوط در خصوص زمان آغاز موج سفرهای نوروزی گفت: پیش‌بینی ما این است که از روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه شروع موج سفرهای نوروزی باشد. به نظر می‌رسد اوج ترددها ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه خواهد بود، رفت مسافرهای نوروزی تا ۴ فروردین ادامه خواهد داشت، از ۴ فروردین به بعد یک عده در مسیر بازگشت قرار می‌گیرند و موج دوم رفت سفرها را شاهد خواهیم بود.

سردار حسینی در پایان به افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی اشاره و بیان کرد: هنوز نرخ جریمه‌های رانندگی ابلاغ نشده است، اما با توجه به تاییدیه و تصویب طرح افزایش نرخ جریمه‌ها، ما منتظر ابلاغ این قانون برای اجرا هستیم.

برچسب ها: سفرهای نوروزی پلیس راهور فراجا نوروز 1403 جریمه رانندگی الگوی سفر دو عامل آسیب زننده
ارسال نظر
آخرین اخبار