۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: ۴۲۳۳۲۸
سردار حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مقایسه آمار تصادفات با سال گذشته اکنون ممکن نیست باید آمار رسمی را در انتهای طرح نوروزی پزشکی قانونی اعلام کند تا متوجه شویم آمار جان‌باختگان نسبت به پارسال چه تغییری کرده است.
کد خبر: ۳۶۴۸۰

کاهش ۵ درصدی ترددهای نوروزی نسبت به سال گذشته/ بیشترین عامل تصادفات در طی چند روز گذشته/ مردم باید در این دو موضوع به شدت اجتناب داشته باشند

 آغاز موج سفرهای دوم از فردا/شرایط محورهای شمالی در سفرهای نوروزی/بالغ بر ۲۲۰میلیون تردد در سطح کشور 

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت سفرهای نوروزی در طی چند روز گذشته پرداخت و مطرح کرد: از ۲۴ اسفندماه که طرح نوروزی آغاز شد تا روز گذشته بالغ بر ۲۲۰ میلیون تردد در سطح کشور داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته با کاهش ۵ درصدی ترددها روبه‌رو بودیم، قابل ذکر است که شرایط جوی و ماه مبارک رمضان در این رویه موثر است. 

بیشتر بخوانید: تمرکز پلیس راهور در نوروز ۱۴۰۳روی سرعت رانندگان خواهد بود/منتظر ابلاغ نرخ جدید جریمه‌ها برای اجرا هستیم

شرایط محورهای شمالی در سفرهای نوروزی

امسال خداروشکر در محورهای شمالی شاهد بهترین شرایط و وضعیت بودیم همچنین در آزادراه قزوین- رشت هم با توجه به اینکه آن قطعه ۸ کیلومتری رودبار و منجیل افتتاح شد آن گره‌های همیشگی که وجود داشت، باز شد و دیگر مشکلی نبود.

سردار حسینی در خصوص آمار جان‌باختگان گفت: آخرین عدد جان باختگان تا دیروز ۳۷۱ نفر بوده است، مقایسه آمار تصادفات با سال گذشته اکنون ممکن نیست باید آمار رسمی را در انتهای طرح نوروزی پزشکی قانونی اعلام کند تا متوجه شویم آمار جان‌باختگان نسبت به پارسال چه تغییری کرده است. در کل موفقیت طرح نوروزی با دو شاخص ارزیابی می‌شود اول اینکه ترددهای در محورهای مواصلاتی با گره و مسئله‌ای مواجه نباشد مخصوصا در محورهای پرتراکم که امسال خداروشکر در محورهای شمالی شاهد بهترین شرایط و وضعیت بودیم همچنین در آزادراه قزوین- رشت هم با توجه به اینکه آن قطعه ۸ کیلومتری رودبار و منجیل افتتاح شد آن گره‌های همیشگی که وجود داشت، باز شد و دیگر مشکلی نبود و یک مولفه دیگر هم بحث تصادفات است که عرض کردم در پایان طرح باید پزشکی قانونی آمار رسمی را اعلام کند. 

آغاز موج سفرهای دوم نوروزی

کاهش ۵ درصدی ترددهای نوروزی نسبت به سال گذشته/ بیشترین عامل تصادفات در طی چند روز گذشته/ مردم باید در این دو موضوع به شدت اجتناب داشته باشند

وی افزود: از روز گذشته موج بازگشت سفرهایی که در نیمه اول شروع شده بود، آغاز شد و امروز هم انتظار بر این است که با بازگشت موج اول سفرها مواجه باشیم و احتمالا از فردا مجددا در نیمه دوم تعطیلات نوروزی آغاز موج سفرهای دوم را در پیش خواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور فراجا خطاب به مردم مطرح کرد: توصیه و تأکید ما به مردم با توجه به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی این است که از عجله و شتاب بی مورد اجتناب کنند اگر قصدشان مسافرت در مسیرهای طولانی مدت است، حتما آمادگی جسمانی لازم را داشته باشند. دو عامل سرعت، خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در طی چند روز گذشته بوده و مردم باید در این دو موضوع به شدت اجتناب داشته باشند.

برچسب ها: سردار تیمور حسینی پلیس راهور فراجا سفرهای نوروزی تردد جاده ای تصادفات تصادفات جاده ای
ارسال نظر
آخرین اخبار