۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۴۷۷۶۲۷
مجلس به دولت اعلام کرده است یارانه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر از اقشاری که اصلا نیازی به این مقدار یارانه ندارند را حذف کند، لذا دولت با حذف یارانه این قشر می‌تواند کسری بودجه را جبران کند و قانون هم این اجازه را داده است.
کد خبر: ۱۱۶۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خطوط»، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شایعه افزایش قیمت حامل‌های انرژی، گفت: با این شرایط به صلاح نیست که قیمت حامل های انرژی خصوصا بنزین و گازوئیل افزایش پیدا کند مگر اینکه یارانه‌ای برای اقشار ضعیف در نظر بگیریم.

مجلس اجازه نمی‌دهد به قشر آسیب پذیر آسیب برسد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری «خطوط»، با بیان اینکه مجلس برنامه ای برای افزایش قیمت های حامل های انرژی ندارد، گفت: با این شرایط به صلاح نیست که قیمت حامل‌های انرژی خصوصا بنزین و گازوئیل افزایش پیدا کند مگر اینکه برنامه‌ای داشته باشیم؛ یعنی برای کسانی که خودرو ندارند، یارانه‌ای در نظر بگیریم و کسانی که مصرف بنزین زیادی دارند، قیمت بالاتری گرفته شود چراکه بعضی از خانواده ها از 2 الی 10 وسیله نقلیه دارند. البته انجام دادن این کار هم سازوکار خودش را نیاز دارد؛ یعنی دولت در بودجه 1401 و یا به عنوان لایحه این مساله را به مجلس ارائه دهد؛ البته مجلس به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد به قشر آسیب پذیر و یا متوسط جامعه آسیب برسد.

اقتصاد کشور دست افراد محدودی است

سنگدوینی با بیان اینکه مجلس در جایگاه مطالبه گری مردم قرار دارد، اظهار کرد: اقتصاد کشور دست افراد محدودی است و ما  هم از سرمایه گذاران، کمتر استفاده می‌کنیم. من از آقای رئیسی می‌پرسم شما در چند سفر استانی که رفتید چند سرمایه گذار را با خود بردید که بتوانند سرمایه گذاری کنند و ما هم امنیتشان را برقرار کنیم؟ اگر دولت با مشکل کمبود منابع مواجه است باید افرادی که سرمایه دارند حتی ایرانیان خارج از کشور را برای سرمایه گذاری تشویق کند؛ البته ایجاد امنیت آنها اولویت است.

افزایش قیمت بنزین فعلا به صلاح نیست/ جبران کسری بودجه با حذف یارانه اقشار بی نیاز؟!

استانداران با اختیار تام از سرمایه گذاران حمایت کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید به استانداران اختیار تام دهیم که سرمایه گذاران را بیاورند و مسوولین هم سرمایه‌گذاران را تشویق و از آنها حمایت کنند. اما حوزه اقتصاد کشور را بسته‌ایم و این اجازه را فقط به افراد محدودی می‌دهیم در حالی که باید این فضای بسته را بشکنیم. ما منابع زیادی داریم و اصل 44 قانون اساسی را باید با اصول درست اجرایی کنیم و اگر در این مسیر گام برداریم می توانیم فضای اقتصادی و معیشت مردم  را اصلاح کنیم.

افزایش قیمت بنزین فعلا به صلاح نیست/ جبران کسری بودجه با حذف یارانه اقشار بی نیاز؟!

در طول 40 سال سه قوا را هماهنگ ندیدیم!

سنگدوینی با تاکید بر اینکه دولت باید در فاصله کوتاهی سفره مردم را رنگین کند، خاطرنشان کرد: البته این کار با دادن پول نقد ممکن نیست بلکه اقلام و کالاهای اساسی را برای آنها با قیمت مناسب تامین کند. مردم در فشار شدید اقتصادی قرار دارند و این اصلاحات باید تا اخر سال انجام شود. کسانی که در دولت هستند اعم از وزرا و روسا، آیا نمی دانستند وضعیت کشور چگونه است؟ پس نمی توانند بگویند ما اختیارات و یا فضای لازم را برای اصلاحات نداریم؛ مجلس و قوه قضاییه هم دولت را برای پیشبرد اهداف کمک می کنند؛ اما متاسفانه در این 40 ساله ندیده‌ایم این سه قوه هماهنگ باشند در حالی که راحت می توانند در این مسیر به یکدیگر کمک کنند و گام های مثبتی را بردارند.

رمضانعلی سنگدوینی، در گفت وگو با«خطوط»، در خصوص ضرورت اصلاح یارانه‌ها اظهار کرد: بین 20 تا 25 میلیون نفر از اقشاری یارانه می گیرند که اصلا نیازی به این مقدار یارانه ندارند و مجلس هم به دولت اعلام کرده که یارانه این اقشار را حذف کند؛ لذا دولت با حذف یارانه این قشر می تواند کسری بودجه را جبران کند و قانون هم این اجازه را داده است.

 

برچسب ها: قیمت بنزین صلاح نیست جبران حذف یارانه
ارسال نظر
آخرین اخبار